تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798608483




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراسم گراميداشت «دکتر غلامرضا رحمدل» در رشت برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ فروردين ۱۳۹۴ (۲۱:۲۵ب.ظ)
مراسم گراميداشت «دکتر غلامرضا رحمدل» در رشت برگزار شد موج - مراسم گراميداشت «دکتر غلامرضا رحمدل» استاد رشته زبان و ادبيات فارسي در مجتمع فرهنگي خاتم الانبيا(ص) رشت برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج از رشت، حجت الاسلام عزت‌اله معتمد، نماينده ولي فقيه در سپاه قدس گيلان، در مراسم گراميداشت دکتر غلامرضا رحمدل که عصر امروز در مجتمع فرهنگي خاتم الانبيا(ص) برگزار شد با اشاره به فرا رسيدن سالروز شهادت استاد مطهري و روز معلم، اظهار کرد: شهيد مطهري شخصيتي بود که بيش از 30 سال در شعاع تعليمات امام خميني(رحمه الله عليه) و علامه طباطبايي کسب دانش کرد.
وي در ادامه اظهار داشت: علامه مطهري در ميادين علم و دانش به جايگاهي رسيد که آيت الله بها الديني، اعجوبه عرفان و معنويت، وي را به سبب تهذيب نفس و ايمان، آيت اخلاق و عرفان ناميدند.
نماينده ولي فقيه در سپاه قدس گيلان، شهيد مطهري را معمار بناي فکري انقلاب اسلامي ايران خواند و خاطرنشان کرد: تبحر و تسلط ايشان در علوم عقلي و اسلامي بي نظير بود.
وي اذعان کرد: علامه مطهري داراي نگرش عميقي به جامعه، تاريخ، ضرورت‌هاي اجتماعي بود و اين عوامل در دکتر رحمدل نيز وجود داشت.
معتمد با بيان اينکه علامه مطهري الگوي دکتر رحمدل بود، گفت: علامه مطهري نه تنها هيچگاه از زمان منقطع نشد بلکه حتي يک لحظه از زمان فاصله نگرفت.
وي تاکيد کرد: آثار علامه مطهري ريشه در مقتضيات داشت و نخبگان و اساتيد دانشگاهي نياز بايد با تاسي به ايشان پيشرفت‌هاي علمي را در دانشگاه مبتني بر دين و آموزه‌هاي معرفتي قرار دهند.
نماينده ولي فقيه در سپاه قدس گيلان اضافه کرد: جامعه دانشگاهي نيازمند توجه به اين رويکرد علامه مطهري يعني درک ضرورت‌ها و نيازهاي جامعه است.
وي با بيان اينکه علامه مطهري با زبان زمان سخن مي‌گفت و با لهجه عصر مي‌نوشت، افزود: علامه مطهري در عصر دين گريزي توانست کاري با آثار خود انجام دهد که ثمره‌اش حفظ دين جوانان را تا به امروز باشد.
معتمد، شيوه ثابت انديشيدن و هماهنگي نگرش‌ها و بينش‌هاي اجتماعي، سياسي، فرهنگي و اعتقادي بر محور دين را از مشخصه‌هاي آثار شهيد مطهري برشمرد و گفت: علامه مطهري در برابر طوفان انديشه‌هاي انحرافي ايستاد و پرچمدار مبارزه با انحراف بود.
وي يادآور شد: اين نکته را دکتر رحمدل از علامه مطهري فرا گرفته بود و در آثار خود به کار بست.
نماينده ولي فقيه در سپاه قدس گيلان خاطرنشان کرد: دکتر رحمدل در سايه تهذيب و تقوا بين علم و معرفت پيوند زد و در سايه همين پيوند در ابعاد مختلف مديريتي، علمي و پژوهشي و عرصه‌هاي معرفتي و بصيرتي انديشمندانه عمل کرد.
حجت الاسلام معتمد، دکتر رحمدل را يار صادق انقلاب معرفي کرد و گفت: روح آزادانديش و شيوه انديشه وي در مسائل ديني و معرفتي تشابهات زيادي به علامه مطهري داشته است.
غلامرضا رحمدل در سال 1330 در لاهيجان بدنيا آمد. وي داراي دکتري رشته زبان و ادبيات فارسي از دانشگاه تربيت مدرس در سال 1371 و عضو هيئت علمي و استاد تمام دانشگاه گيلان بود. دکتر رحمدل اولين کرسي استادي دانشکده ادبيات فارسي دانشگاه گيلان را در اختيار داشت و آثار مختلفي را در حوزه ادبيات فارسي، شعر، پژوهش‌هاي ديني و مذهبي، دفاع مقدس و عاشورا به چاپ رسانده بود.آثار او علاوه بر چاپ در قالب بيش از۱۰ ‪ کتاب مستقل، در نشريات معتبر کشور نيز منتشر شده است.
مرکز پژوهشي گيلان شناسي دانشگاه گيلان يادگار ماندگار آن استاد فقيد است. بسياري از اساتيد فعلي گروه ادبيات دانشگاه هاي گيلان و آزاد رشت از شاگردان غلامرضا رحمدل هستند.
برنده مسابقه شعر جنگ و دريافت نامه افتخار از وزير وقت فرهنگ و ارشاد اسلامي در مهر ماه 1360، دريافت ديپلم افتخار 8 سال دفاع مقدس از معاونت فرهنگي ستاد فرماندهي کل قوا در سال 1368 ، احراز مقام نخست در دومين جشنواره سراسري دانشگاهيان ايران ويژه عزت و افتخار حسيني بهمن ماه 1381، احراز مقام سوم در مسابقه سراسري عباس(عليه السلام) باب الحوائج در بخش مقاله خرداد ماه1383، برگزيده کتاب سال دفاع مقدس در سال 1386 کتاب گذاره‌هاي چاه و آه، برگزيده مسابقه نقد کتاب سال در 1386 با نام نگاهي به نقد ادبي، از سوي سراي اهل قلم بخشي از مقام‌هاي علميست که اين استاد برجسته در طول دوران پربار و شريف زندگي خويش آنها را کسب کرده است.
آثار استاد غلامرضا رحمدل 5 کتاب در زمينه تاريخ اسلام، 5 کتاب در زمينه ادبيات فارسي و 28 مقاله چاپ شده است.
دکتر غلامرضا رحمدل شاعر، نويسنده و پژوهشگر سرشناس گيلاني عصر سه شنبه 25 فروردين 1388 در بيمارستان گلسار رشت درگذشت.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن