تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):هر کس عبادت خالصش را برای خدا بالا بفرستد، خدا بهتریم مصلحت را برای او نازل می ک...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820323081




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه اندازی پایلوت موبایل نمکزدای الکتروستاتیک نفت‌خام


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
راه اندازی پایلوت موبایل نمکزدای الکتروستاتیک نفت‌خام
پایلوت موبایل نمکزدا، این قابلیت را دارد تا جای آن که خود واحد صنعتی را در معرض آزمایشهای مخاطره آمیز قرار دهیم، انواع دمولسیفایرهای مختلف شرکت‌ها را به این پایلوت تزریق، کارایی آنها را با یکدیگر مقایسه و بهترین را انتخاب کرد.


به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نفت،مهدی محمدی، با اشاره به این که این پایلوت می تواند کاربردها و قابلیتهای مختلفی برای صنعت داشته باشد، اظهار کرد: از پایلوت موبایل نمکزدا می توان برای آزمایش عملکرد اوضاع عملیاتی برای انواع نفت خام، انتخاب شرایط عملیاتی بهینه و همچنین بررسی عملکرد ماده ای به نام دمولسیفایر استفاده کرد.


مسئول طرح تدوین دانش فنی نمکزدای الکتروستاتیک نفت خام در پژوهشگاه صنعت نفت افزود:  هم اکنون، سالانه واحدهای نمکزدا تحت آزمایشهای  میدانی انتخاب دمولسیفایر قرار می گیرند و این ریسک وجود دارد که نفت خام خروجی از واحد، کیفیت صادرات و انتقال را نداشته باشد.


وی با اشاره به این که یک انشعاب از خوراک واحد اصلی وارد این پایلوت می شود، تاکید کرد: با استفاده از پایلوت موبایل می توان عملکرد دمولسیفایری که قرار است آزمایش میدانی شود، در مقیاس خیلی کوچکتر از صنعت مورد بررسی قرار گیرد و با توجه به نتایج هریک از آنها، در مورد آن تصمیم گیری کرد که کدام دمولسیفایر با توجه به شرایط مخزن، نوع نفت خام و میزان آب همراه، گزینه مناسبتری است.


محمدی تصریح کرد: با این کار، همه ریسکها به جای واحد صنعتی به پایلوت موبایل منتقل می شود و این پایلوت می تواند به واحدها و مناطق عملیاتی متقاضی مختلف سرویس دهد.


وی ادامه داد: ساخت پایلوت موبایل نمک زدا، یکی از پیشنهادهایی است که پژوهشگاه صنعت نفت توانایی طراحی، ساخت و راه اندازی آن را داراست و به صنعت ارائه می دهد که در کنار واحدهای عملیاتی و بهره برداری قرار گیرد.


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

تست خط لوله صادرات گاز به عراق آغاز شد
باید تیغ دولبه برداشته‌شدن تحریم‌ها باشیم/شركای خارجی يكی از مهمترين سرمايه‌های هر شركتی است
قیمت نفت سنگین ایران در مرز 56 دلار/ پیش‌بینی افزایش قیمت نفت برای نیمه دوم سال میلادی
آغاز عملیات اجرایی ٨ پالایشگاه سیراف اعلام شد/ سرمایه‌گذاری 300 میلیون دلاری برای احداث پالایشگاه در کشور
کنفرانس بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با رویکرد توسعه پایدار
توزیع سوخت به کامیون‌ها و شناورها براساس بارنامه از اول اردیبهشت ماه/ صادرات بیش از 9 میلیارد مترمکعب گاز به ترکیه
نقش منطقه ويژه نفت و گاز در عملياتی کردن اقتصاد مقاومتی




۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن