تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805061296




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اظهارات بشار اسد در مورد ایران


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: رئیس‌جمهوری سوریه در گفتگویی با یک رسانه اروپایی به تشریح موضع خود در قبال تجاوز سعودی‌ها به یمن و نقش ایران و حزب‌الله در سوریه و زمان توقف بحران موجود در کشورش پرداخت.

به گزارش تراز ،بشار اسد در مصاحبه با روزنامه "اکسپرسن سوئد" که بخش اول آن دیروز منتشر شد، با اشاره به تجاوز سعودی‌ها به یمن گفت: سعودی‌ها به‌شکل غیرقانونی و بدون مجوز شورای امنیت به یمن تجاوز کرده‌اند، این تجاوز است. این سبب عداوت و دشمنی بیشتر میان مردم یمن و عربستان بدون دلیل می‌شود. این دو ملت همسایه هستند. هنگامی که این عداوت ایجاد می‌شود موضوع به یک  یا دو سال خلاصه نمی‌شود بلکه به نسلها دشمنی مربوط می‌شود. این تجاوز به بی‌ثباتی در منطقه ما منجر می‌شود. بهای این تجاوز را همه کشورها می‌پردازند.
وی در بخش دوم این مصاحبه افزود: سعودی‌ها به‌طور دائم و از دهه هشتاد در هر طرح سیاسی اهداف تجزیه طلبانه را دنبال می‌کنند. آنها فقط به مشکلات طایفه‌ای دامن می‌زنند و این موضوعی خطرناک در منطقه ما محسوب می‌شود، دامن زدن به مشکلات طایفه‌ای خطرناک است.
بشار اسد درباره آینده سعودی‌ها پس از جنگ یمن گفت: به‌طور خلاصه باید بگوییم این فقط محدود به جنگ یمن نیست بلکه به رفتار سعودی‌ها در طول دهه‌ها مربوط می‌شود، هنگامی که رفتارهای انتقام جویانه در پیش گرفته‌اند، از افراط گرایی و تروریسم حمایت می‌کنند. همه این موارد منجر به آسیب رسیدن به دیگران می‌شود اما در نهایت موجب نابودی خود آنها می‌شود. بله، تروریسم و افراط گرایی و رفتارهای غرض‌ورزانه و انتقام جویانه، سعودی‌ها را نابود می‌کند، من نمی‌توانم پیش‌بینی کنم اما در نهایت نابود می‌شود.
ایران هرگز به‌دنبال سلطه بر سوریه نبوده است
رئیس جمهوری سوریه درباره نقش ایران در سوریه گفت: ایران هرگز به‌دنبال تسلط بر کشور سوریه نبوده است و ملت سوریه هرگز سلطه کسی را بر کشورش نمی‌پذیرد. کمک ایران به سوریه به‌مفهوم تسلط بر آن نیست و  ایران به‌دنبال دیکته خواسته‌های خود بر دولت سوریه نیست.
حمایت حزب‌الله برای سوریه حیاتی بود
بشار اسد درباره حمایت حزب الله از سوریه نیز گفت: در برخی موارد حمایت کوچک در جنگ بزرگ به نتایج بزرگی منتهی می‌شود. کمک حزب الله چه کوچک چه بزرگ نتایج مطلوبی داشته است، ما نمی‌توانیم آن را انکار کنیم. موضع و حمایت آنها از سوریه برای ما بسیار حیاتی بود. قطعاً بدون حمایت آنها وضع دشوارتر می‌بود اما اینکه گفته می‌شود ما بدون حمایت آنها و ایران قادر به بقا نبودیم، نه، این‌طور نیست. حزب الله در جنگ غیرکلاسیک تجربه خوبی دارد، در جنگ غیرکلاسیک کمک کیفی مهمتر از کمک کمّی است. اگر حزب الله با ارتش سوریه مقایسه شود کوچک است اما نوع جنگ و نوع تجربه‌ای که آنها در اختیار دارند سبب اثرگذاری فراوان آنها شده است. هر گروهی که کنار ارتش سوریه می‌جنگد تحت فرماندهی آن حرکت می‌کند و آنها به‌طور جداگانه در جبهه‌ها عمل نمی‌کنند و تصمیمات جدا اتخاذ نمی‌کنند، همه نبردها تحت فرماندهی ارتش سوریه است و مشکلی وجود ندارد.
نفوذ ایران در سوریه مثبت است
رئیس جمهوری سوریه در پاسخ به اینکه میزان نفوذ ایران در سوریه تا چه‌اندازه است، گفت: موضوع به کلمه نفوذ مربوط می‌شود، زیرا نفوذ ممکن است مثبت باشد یا منفی. اگر بخواهیم از نفوذ فرانسه یا آلمان در اروپا سخن بگویم موضوع کاملاً روشن است، زیرا یکی از آنها قدرت سیاسی و دیگری قدرت اقتصادی است. ایران کشوری مهم در منطقه ما است، ایران کشوری بزرگ و نسبتاً توسعه یافته است. من به این نفوذ به‌شکل مثبت می‌نگرم. ایران به‌دنبال ثبات بیشتر برای تحقق منافع خود است و هر کشوری منافعی دارد، نفوذ ایران مثبت است.




شنبه 29 فروردين 1394 ساعت 16:22





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن