تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798943930




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه‌حل بحران يمن سياسي است/ تاکيد بر ضرورت تحرک بيشتر در مناسبات تهران – کانبرا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ فروردين ۱۳۹۴ (۱۴:۹ب.ظ)
رييس جمهوري در ديدار وزير خارجه استراليا؛ راه‌حل بحران يمن سياسي است/ تاکيد بر ضرورت تحرک بيشتر در مناسبات تهران – کانبرا موج - رييس جمهوري با تأکيد بر ضرورت مهار تروريست‌ها در منطقه، گفت که براي مبارزه با علت‌ها و ريشه‌هاي فکري و اقتصادي تروريسم بايد تلاش بيشتري صورت پذيرد.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن روحاني روز شنبه در ديدار "جولي بيشاپ" وزير امور خارجه استراليا، گفت: براي مبارزه اصولي با ريشه‌هاي تروريسم و جلوگيري از جذب جوانان کم اطلاع به اين گروه‌ها، بايد علت‌هاي اين معضل شناسايي و با آنها به طور هماهنگ مبارزه شود.
رييس جمهوري با تأکيد بر اينکه تروريسم خطر بزرگي براي منطقه و بشريت است، گفت: بايد کاري کنيم که همه دولت‌ها و ملت‌ها در برابر تروريسم و ظلم به انسان‌هاي بي‌گناه فارغ از مسايل قومي، مذهبي و نژادي عکس‌العمل به موقع و يکسان نشان دهند.
روحاني تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران بر اين مبنا آماده است تا با همه کشورها از جمله استراليا در زمينه مبارزه با خشونت، افراطي‌گري و تروريسم همکاري کند.
رييس جمهوري با بيان اينکه براي حل مسايل مختلف بايد از راهکارهاي سياسي و گفتگو و منطق بهره جست، به مسأله يمن و فاجعه بزرگي که در اين کشور در حال وقوع است، اشاره کرد و گفت: راه‌حل بحران يمن نيز سياسي است و نمي‌توان از طريق بمباران مردم بي‌دفاع، به نتيجه رسيد. سازمان ملل متحد مي‌تواند با اعزام گروهي حقيقت‌ياب بررسي کند که در مدت بيست و چند روزي که از حملات هوايي به اين کشور مي‌گذرد، چه کساني کشته شده‌اند؟
روحاني با ابراز تأسف از اينکه تحرک درستي در جامعه بين‌الملل براي حل مسأله يمن به چشم نمي‌خورد، گفت: امروز حتي انتقال مواد غذايي و دارو به يمن با مشکلات فراواني مواجه است و ما آماده‌ايم در همه زمينه‌ها در حد توانمان با دولت‌هاي منطقه و خارج از منطقه رايزني و تعامل داشته باشيم تا خونريزي‌ها متوقف شود.
رييس شوراي عالي امنيت ملي اختلاف نظر ميان برخي کشورهاي منطقه براي حل مسايل را يادآور شد و گفت: براي دستيابي به اينکه کدام روش صحيح‌تر بوده است، بايد تاريخ سياسي چند سال گذشته منطقه را ورق بزنيم، آنگاه معلوم مي‌شود که ديدگاه ما و ديگران نسبت به تحولات افغانستان، عراق و سوريه چه بوده و در مقام عمل کداميک درست گفته‌ايم. ما از ابتدا گفتيم که در سوريه از گروه‌هاي تروريستي حمايت نکنيد ولي برخي پول و اسلحه دادند و امروز همه مي‌بينند که چه وضعي ايجاد شده است.
رييس جمهوري سپس بر حل مشکل آوارگان درگيري‌ها در منطقه تأکيد کرد و هشدار داد اگر به وضعيت آوارگان رسيدگي نشود، ممکن است، آنها جذب گروه‌هاي تروريستي منطقه شوند.
روحاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به روابط خوب ايران و استراليا، اظهار اميدواري کرد اين سفر منجر به تحرک بيشتر مناسبات فيمابين درعرصه هاي سياسي، ‌اقتصادي و فرهنگي شود.
رييس جمهوري، توسعه روابط فرهنگي، اقتصادي و گردشگري ميان دو کشور را ضروري دانست و اظهار داشت: ايران همواره ميزبان ميليون‌ها آواره و پناهنده از کشورهاي همسايه بوده و هنوز نيز پذيراي اين پناهجويان است.
روحاني سپس به مذاکرات ايران با ۱+۵ براي دستيابي به توافق جامع در خصوص مسايل هسته‌اي و اثبات نادرست بودن تهديد و فشار به عنوان راهکار ‌اشاره کرد و گفت: مبناي کار ما انجام فعاليت‌هاي صلح‌آميز زير نظر آژانس بين‌المللي انرژي اتمي است و ترديد نداريم اگر به اين توافق دست يابيم، به نفع ايران، ۱+۵ و کل منطقه و جهان خواهد بود.
وزير خارجه استراليا نيز در اين ديدار با تجليل از ديدگاه رييس‌ جمهوري کشورمان در خصوص مسأله تروريسم و مبارزه با ريشه‌هاي افراطي‌‌گري گفت: مي‌توان از پيشنهاد رييس‌ جمهوري ايران براي مبارزه با جاذبه‌ آفريني گروه‌هاي تروريستي و محدود کردن پيوستن جوانان ناآگاه برخي کشورها به اين گروه‌ها، استفاده کرد.
«جولي بيشاپ» به رويکرد مشترک دو کشور در حمايت از دولت عراق براي شکست گروه تروريستي داعش که رنج‌هاي بسياري بر مردم عراق و سوريه تحميل کردند، اشاره کرد و گفت: دو کشور بر اين اعتقادند که دولت فعلي عراق به حمايت‌هاي بين‌المللي براي شکست تروريست‌ها نيازمند است.
وزير خارجه استراليا با ابراز نگراني از شيوع ايدئولوژي سمّي و مخرب داعش که به اختلافات مذهبي در منطقه دامن مي‌زند، به وجود اختلاف‌نظر برخي کشورها در برخورد با مسايل عراق، سوريه و يمن اشاره کرد و گفت: استراليا نيز معتقد است، راه‌حل بحران يمن سياسي است.
وي روابط دو کشور را ديرپا و قديمي توصيف کرد و با حمايت کانبرا از چارچوب تفاهم شده در مذاکرات ايران با ۱+۵، گفت: اگر طرفين به توافق جامع دست يابند، رژيم تحريم شکسته شده و آغازي نوين براي ارتباط ايران با کشورهاي جهان و همسايه رقم خواهد خورد.
وزير خارجه استراليا گفت: ‌جهان با علاقمندي پيام رييس‌ جمهوري ايران مبني بر حقوق مساوي همه گروه‌ها و اقليت‌هاي کشورها و برخورد يکسان با ظلم و تبعيض را شنيده است. اين پيام ايران را کشوري دوستدار صلح و ثبات معرفي کرده که مي‌تواند نيرويي در جهت اقدامات مثبت جهاني باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن