تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816317143




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس مركز ملي بهره وري ايران: بهره وري بايد به عنوان حركتي تاثير گذار در حيات اقتصادي تعريف شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رئيس مركز ملي بهره وري ايران: بهره وري بايد به عنوان حركتي تاثير گذار در حيات اقتصادي تعريف شود
اقتصاد
رييس مركز ملي بهره وري ايران گفت: بهره وري در جامعه بايد به عنوان يك فعاليت تاثير گذار در حيات اقتصادي و اجتماعي كشور تعريف شود .

به گزارش ايرنا ، محسن ميرزايي روز دوشنبه در نخستين همايش ملي تحول و بهره وري در تهران با بيان اين مطلب افزود: بهره وري موثرترين و كم هزينه ترين عنصري است كه مي‌تواند ما را در ضعف يابي در رسيدن به اهداف و آرمان‌هاي گوناگون توسعه اقتصادي و خروج از چالش‌هاي اصلي و اساسي همراهي كند.

وي در ادامه اظهار داشت: به طور دقيق نفوذ سياست‌هاي سلطه در پرتو خلاء هاي كشور هادر موضوع بهره وري خلاصه مي‌شود.

رييس مركز ملي بهره وري ايران با اشاره به اينكه درآمد سرانه بيش از پنج ميليارد نفر جمعيت جهان در ‪ ۱۱۱‬كشور، هشت هزار دلار يا كمتر است، ريشه تمام نابرابري‌هاي اقتصادي دنياي امروز را در سياست‌هاي دولت‌ها و تكنولوژي دانست.

ميرزايي تصريح كرد: به منظور پر كردن شكاف‌هاي اقتصادي و دستيابي به شرايط تعادل نسبي براي جامعه، راهي جز توجه به بهره وري نيروي كار نيست .

وي با اشاره به اينكه سالانه شاهد برگزاري بيش از ‪ ۱۰۰‬فرصت آموزشي و كارگاه‌هاي مختلف از سوي مركز ملي بهره وري ايران هستيم، گفت: متاسفانه مجموعه تلاش‌ها و فرآيند فعاليت‌هاي صورت گرفته در عرصه بهره‌گيري از بهره وري، هنوز نتوانسته است موضوع بهره وري را به يك حركت تاثير گذار در كشور تبديل كند.

ميرزايي با بيان اينكه فعاليت‌هاي بهره وري قبل از هر چيز بايد بهره ورانه باشد، اظهار داشت: زماني تصور مي‌شود كه آموزش مي‌تواند كليد حل مشكلات باشد و در فاصله سال‌هاي ‪ ۱۳۴۷‬تا ‪ ۱۳۸۳‬تعداد شاغلان داراي تحصيلات عاليه از ‪ ۱/۳)‬يك مميز سه دهم ) درصد به ‪ (۱۳/۹‬سيزده مميز ‪ ۹‬دهم ) درصد افزايش يافت . اما متاسفانه اين انفجار آموزشي، در عرصه توليد و سرعت گرفتن بهره وري خودش را منعكس نكرده است.

رئيس مركز ملي بهره وري ايران با اشاره به اينكه طي مدت مذكور هزينه تحقيق و پژوهش به قيمت ثابت از چهار تريليون و ‪ ۹۸۸‬ميليارد ريال به ‪۲۹‬ تريليون و ‪ ۹۶۲‬ميليارد ريال رسيده و شش برابر شد، اضافه كرد: متاسفانه آثار موثر اين حجم از تحقيق و پژوهش در عرصه‌هاي اقتصادي و بهره وري مشاهده نمي‌شود.

وي با تاكيد بر اينكه نرخ متوسط سرمايه‌گذاري در توليد از ‪ ۱۹ )۱۹/۷‬مميز هفت دهم ) درصد در سال ‪ ۱۳۶۷‬به ‪ ۲۶ ) ۲۶/۴‬مميز چهار دهم ) درصد افزايش يافته است، اما باز هم آثار اين رشد در بهره وري جايي ندارد، افزود: طي سال‌هاي ‪ ۱۹۸۰‬تا ‪ ۲۰۰۵‬ميلادي توليد ناخالص داخلي در ايران دو برابر، ژاپن چهار برابر، آسيا پنج و چين هفت برابر شد.

ميرزايي در ادامه با بيان اينكه متاسفانه هنوز رابطه‌اي بين حقوق و دستمزد با بهره وري در كشور وجود ندارد، افزود : چگونه در اين شرايط انتظار داريم كه نيروي كار، بهره ورانه فعاليت كند چرا كه در بسياري از كشورها افزايش حقوق‌ها بر پايه بهره وري است.

به گفته اين مقام مسئول ،چنانچه بتوانيم بين منابع، دستاوردها ، دستمزد و بهره وري رابطه‌اي ايجاد كنيم ، شاهد آثار تصاعدي و تحول در عرصه بهره وري خواهيم بود.

ميرزايي تاكيد كرد: تا زماني كه نتوانيم رشد و حركت بهره وري را در كشور اندازه‌گيري كنيم ، به يك مديريت و درك صحيح از بهره وري دست پيدا نخواهيم كرد.

در ادامه اين همايش، دبير شوراي هماهنگي همايش ملي تحول ملي بهره وري نيز توسعه اقتصادي را با افزايش توانمندي‌ها و بهره‌گيري مناسب از ظرفيت‌هاي اقتصادي ممكن دانست و گفت: توسعه مطلوب اقتصادي با ايجاد ظرفيت‌هاي جديد و ارتقاي بهره وري در ظرفيت‌هاي موجود ميسر مي‌شود.

رضا شفيعي ثابت بهره وري را رويكردي براي تحقق اهداف كشور اعلام كرد و افزود: در اين همايش يك روزه، بهره وري و توسعه اشتغال، بهره وري، نوآوري و شكوفايي با تمركز بر توانمندي‌هاي داخلي، نظام تسهيم منافع لازمه استمرار ارتقاء بهره وري و ارتقاء بهره وري بعنوان محورهاي نظام تحول مورد بررسي و ارزيابي قرار مي‌گيرد.

وي سپس از راه اندازي پژوهشكده تخصصي مديريت بهره وري با هدف ايجاد اولين مجموعه تخصصي دانش بهره وري در كشور ، خبر داد.

به گفته وي ،دبيرخانه دايمي همايش ملي تحول و بهره وري در آكادمي توف ايران - آلمان مستقر شده است.

يادآور مي‌شود، نخستين همايش ملي تحول و بهره وري با حمايت مركز ملي بهره وري ايران، وزارت نفت و آكادمي توف ايران-آلمان، امروز در هتل المپيك تهران برگزار شد.
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 367]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن