تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819945564




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مقام سازمان ملل: افغانستان نسبت به ايجاد مراكز نگهداري غله اقدام كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مقام سازمان ملل: افغانستان نسبت به ايجاد مراكز نگهداري غله اقدام كند
كابل سخنگوي دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان (يونيما) به دولت كابل توصيه كرد: براي مقابله با بحران افزايش قيمت‌ها و كمبود مواد غذايي در سال‌هاي آتي ، نسبت به ايجاد مراكز نگه داري غله اقدام كند.

عليم صديق روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: در حال حاضر خريد و حمل گندم از خارج به افغانستان ادامه دارد و اين كشور بايد نسبت به توليد مواد غذايي براي تامين نيازهاي داخلي و خودكفايي اقدام كند.

وي يادآور شد: بحران كمبود مواد غذايي و افزايش قيمت‌ها تنها مختص به افغانستان نيست ، بلكه بسياري كشورها تحت تاثير اين پديده قرار دارند.

صديق تاكيد كرد:افغانستان از جمله نخستين كشورهايي بود كه متوجه بحران مواد غذايي شد كه بايد مورد تشويق قرار گيرد.

وي اظهار داشت : برنامه جهاني غذا وابسته به سازمان ملل براي تامين بخشي از نياز غذايي دو ميليون و ‪ ۵۵۰‬هزار افغان كه در معرض خطر گرسنگي مفرط هستند از مجامع جهاني ‪ ۷۷‬ميليون دلار براي خريد گندم درخواست كرد كه توزيع مواد غذايي تا تير ماه ‪ ۱۳۸۷‬شمسي ادامه دارد .

صديق يكي از مشكلات نيروهاي امدادي سازمان ملل براي توزيع مواد غذايي در افغانستان را حمله افراد و گروه‌هاي مسلح غيرمسوول به خودروهاي حامل مواد غذايي دانست .

سخنگوي يونيما يادآور شد: در سال ‪ ۲۰۰۷‬ميلادي ،در اثر ‪ ۳۰‬مورد حمله به اين خودروها، ‪ ۸۷۰‬تن مواد غذايي به ارزش ‪ ۷۳۰‬هزار دلار از بين رفت .

صديق اضافه كرد: نهادهاي وابسته به سازمان ملل در كمال بي‌طرفي در تلاش هستند تا مواد غذايي را در اختيار افراد آسيب پذير افغان قرار دهند.

وي حمله به خودروهاي حامل مواد غذايي را محكوم كرد و گفت كه اين حركت مخالف اصول اخلاقي و انساني پذيرفته شده است .

اين مقام سازمان ملل گفت : سازمان ملل خواهان پايان سريع حملات و پرهيز از اخلال در كار توزيع مواد غذايي در افغانستان است .

وي افزود: امسال در ماه مه ، ‪ ۷۹‬خودرو حامل گندم از قندهار به سمت غرب افغانستان حركت كرد كه در ميوند با كمين افراد مسلح ناشناس مواجه شد.

سخنگوي يونيما يادآور شد: در اين حمله دو خودرو كه ‪ ۸۴‬تن گندم را براي توزيع ده هزار نفر حمل مي‌كردند، هدف گلوله آرپي جي ‪ ۷‬قرار گرفت و از بين رفت .

اين مقام سازمان از توزيع حدود ‪ ۶۰۰‬تن مواد غذايي در برابر كار براي ساخت پنج باب مدرسه و مرمت ‪ ۴۱‬كيلومتر آبراهه كشاورزي در ولايت‌هاي باميان و دايكندي خبر داد. #‪;۱۶۰‬
صديق در ادامه گفت: بر اساس اطلاعات موجود به علت جنگ در گرمسير هلمند يكهزار و ‪ ۵۰۰‬خانوار منازل خود را ترك و به روستاها و شهر لشكرگاه مركز هلمند پناه بردند.

وي اضافه كرد كه نهادهاي سازمان ملل كمك غذايي و سرپناه در اختيار اين افراد قرار خواهد داد.

افغانستان تا فصل برداشت محصول با كمبود ‪ ۵۰۰‬تا ‪ ۶۴۰‬هزار تن گندم مواجه است .
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 223]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن