تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819950856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير علوم با سفير اكراين ديدار كرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: وزير علوم با سفير اكراين ديدار كرد
وزير علوم، تحقيقات و فناوري با دكتر لوهينيو سفير جمهوري اكراين در كشورمان در محل وزارت علوم ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر، در اين ديدار دكتر زاهدي با تأكيد بر اجرايي شدن تفاهم ‌نامه همكاري بين دو كشور، در خصوص دلايل كاهش دانشجويان ايراني در اكراين گفت: در سه سال اخير تعداد مراكز آموزش عالي در داخل كشور گسترش مناسبي يافته و تقريباً در همه شهرهاي كشورمان يك دانشگاه وجود دارد و در حال حاضر سه ميليون و 300 هزار دانشجو در داخل كشور تحصيل مي‌ كنند.

وي افزود: دليل دوم كاهش دانشجويان ايراني در اكراين فراهم نبودن شرايط مطلوب براي امنيت دانشجويان ايراني است كه براي ساير دانشجويان خارجي در اكراين نيز اين معضل وجود دارد.

وزير علوم در بخش ديگري از سخنان خود با استقبال از تدريس زبان اكرايني در دانشگاههاي كشور به شرط تأمين استاد از طرف مقامات اكرايني گفت: ما معتقديم تفاهم نامه منعقد شده بين دو كشور بايد اجرايي شود و به همين منظور بايد اعضاي كميته ‌هاي دو طرف فعالانه بندهاي اين تفاهم نامه را پي ‌گيري كنند.

وي با اعلام دعوت رسمي از وزير علوم اكراين براي اين بازديد از پيشرفتهاي علم و فناوري ايران گفت: ما علاقه ‌منديم فعاليتهاي مشترك در امور آموزشي و فناوري بين دو كشور ايجاد شود.

سفير اكراين در كشورمان نيز در اين ديدار با اعلام اينكه هم ‌اكنون 2 هزار و 275 دانشجوي ايراني در اكراين تحصيل مي‌ كنند گفت: در اكراين بيست موسسه آموزش عالي به زبان فارسي تدريس مي‌ كنند و ما آمادگي كشورمان را براي مبادله دانشجوي كارشناسي ارشد اعلام مي ‌كنيم.

وي همچنين با اظهار تمايل در خصوص امضاي سندي جهت پذيرش مدارك تحصيلي دو كشور، آمادگي كشورش را براي افزايش پذيرش دانشجويان ايراني اعلام كرد.
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن