تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815418156




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست هفتگي حسيني ؛توطئه رسانه اي صهيونيستي ضدايران / بررسي پيشنهاد 1+5 توسط تهران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نشست هفتگي حسيني ؛توطئه رسانه اي صهيونيستي ضدايران / بررسي پيشنهاد 1+5 توسط تهران
سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران ضمن تاكيد دوباره بر عدم پذيرش هر گونه پيش شرط براي مذاكرات هسته اي از سوي تهران اظهار داشت:ايران بسته پيشنهادي 1+5 را بررسي و نقاط مثبت و محورهاي قابل گفتگوي آن را اعلام مي كند.

به گزارش خبرنگار مهر، سيد محمد علي حسيني سخنگوي وزارت خارجه صبح امروز در نشست هفتگي خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سئوالي درباره اظهارات بوش در سفر به منطقه خاورميانه گفت: اتهاماتي كه بوش در اين سفر در خصوص جمهوري اسلامي مطرح كرد كهنه و كليشه اي بود و بدون شك افكار عمومي دنيا مي تواند بهتر از هر كسي در مورد اين ادعاهاي بوش نظر بدهد.

وي افزود: افكار و عملكرد رژيم قرون اوسطي بوش است كه ثبات منطقه را بر هم زده و ما را با جنگ مواجه ساخته است كه حاصل آن چيزي جز تخريب و ويراني و كشتار انسانها بي گناه نبوده است.

حسيني با بيان اينكه هدف اصلي بوش از اين سفر شركت در مراسم شصتمين سالگرد تاسيس رژيم صهيونيستي بوده است گفت: بوش و سردمداران رژيم اسرائيل 60 سال ترور و تخريب را جشن گرفتند و بوش در اين سفر سخناني را در حمايت از اسرائيل به زبان آورد كه حتي صهيونيست هاي تندرو هم تعجب كردند.

وي افزود : بوش عليه شريف ترين و محبوب ترين گروه هاي مبارز سخن گفت در صورتي كه سياست هاي دولت فعلي آمريكا ، اين كشور را به صورت منفورترين و منزوي ترين دولت در تاريخ آمريكا و بين جهانيان تصوير كرده است.

سخنگوي وزارت خارجه با تحقير آميز خواندن عملكرد بوش براي مردم آمريكا گفت: عملكرد دولت بوش جايگاه مردم آمريكا را مخدوش كرده است و دولت آمريكا بايد تلاش كند تا از فرهنگ قرون وسطائي فاصله بگيرد و درك بهتري داشته باشد.

حسيني در پاسخ به سئوالي در مورد نحوه ارائه بسته پيشنهادي 1+5 به ايران، گفت: آنها در تلاشند كه نماينده اي را به جمهوري اسلامي اعزام كنند و در اين مورد گفتگوهايي در حال انجام است كه اگر به نتيجه برسد آنها نماينده شان را مي فرستند البته ما هيچ پيش شرطي را نمي پذيريم.

حسيني در مورد ابراز تمايل خاوير سولانا براي سفر به ايران، گفت: ما بسته پيشنهادي آنها را دريافت و بررسي مي كنيم و نقاط مثبت آن و محورهاي قابل گفتگو را اعلام مي كنيم البته اگر محور منفي هم داشته باشد آن را بيان مي كنيم.

وي در مورد محتواي بسته پيشنهادي ايران گفت: بسته ايران بخش هاي متنوعي دارد.حسيني ادامه داد: در اين بسته مباحث كلان و هسته اي گنجانده شده است و زمينه مناسبي را براي مذاكرات سازنده فراهم مي كند ما اميدواريم طرف مقابل هم در اين موضوع جديت داشته باشد.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي در مورد مذاكرات اخير ايران و آژانس در سفر هيئت آژانس به تهران گفت: اين سفر هم سفري موفق بود كه نتايج موفقي را در بر داشت و در چارچوب همكاري هاي ايران و آژانس قرار داشت، آقاي البرادعي به زودي گزارشي را منتشر خواهد كرد كه نتايج اين گفتگوها در آن بيان خواهد شد.

خبرنگاري از حسيني در مورد مواضع اخير روسيه و امضاي قطعنامه توسط پوتين عليه ايران در آخرين روزهاي رياست جمهوري اش سئوال كرد كه وي گفت: ما نسبت به صدور اصل قطعنامه ها و اصل ارجاع موضوع هسته اي به شوراي امنيت اعتراض داريم و در گفتگوهاي رسمي هم با طرف هاي مختلف آن را مطرح مي كرديم و آن را روندي سازنده اي نمي دانيم.

وي در مورد لغو مذاكره با آمريكا نيز گفت: به خاطر عملياتي كه آمريكايي ها عليه ملت عراق انجام دادند ما گفتگوها را متوقف كرديم و تا زماني كه تغييري در اين روند نباشد گفتگوها را انجام نمي دهيم.

حسيني انتساب برخي سخنان به وزير امور خارجه در مورد اينكه ايران گفتگوها با آمريكا را به دولت جديد آمريكا موكول كرده است را نيز تكذيب كرد.

سخنگوي وزارت خارجه در مورد ورود دادستاني به موضوع بمب گذاري شيراز براي شكايت از آمريكا و انگليس و نقش وزارت امور خارجه در اين مسئله، گفت: روند تكميل تحقيقات به لحاظ حقوقي، امنيتي و قضايي دنبال مي شود و وزارت خارجه در صورت تكميل اين تحقيقات آن را در مجامع حقوقي و بين المللي مطرح مي كند.

وي در پاسخ به سئوالي در مورد اقامت غير مجاز اتباع افغاني در ايران گفت: كساني كه به صورت قانوني به كشورمان وارد شوند اگر بخواهند اقامت بيشتري از مدت رواديد داشته باشند به وزارت كشور مراجعه مي كنند و درخواست مي كنند كه اين درخواست ممكن است رد يا قبول شود.

حسيني در پاسخ به سئوال خبرنگارمهر كه پرسيد آيا تضمين امنيتي جزء درخواست هاي ايران ازگروه 1+5 در جريان مبادله بسته هاي پيشنهادي وجود دارد يا خير، گفت: خير، بحث تضمين امنيتي براي جمهوري اسلامي ايران مطرح نيست و هرگز آن را مطرح نكرده است.

سخنگوي وزارت خارجه در مورد اجلاس دوحه كه با حضور طرف هاي مختلف لبناني براي حل مشكل لبنان جريان دارد، گفت: تلاش هايي كه تا كنون در اين اجلاس صورت گرفته در مسير درست بوده و يك گام به جلو است و اگر دخالت بيگانگان مانع نشود مي تواند سازنده و منطقي باشد.

وي افزود: جمهوري اسلامي همواره تاكيد كرده است از همه تلاش ها براي نزديك كردن ديدگاه هاي گروه هاي لبناني به هم حمايت مي كند.

حسيني همچنين در پاسخ به سئوالي در مورد بازداشت اعضاي يك فرقه انحرافي در ايران گفت: اين موضوع، موضوعي قضايي است.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي در مورد هويت ضاربان ديپلمات هاي ايراني در عراق گفت: هنوز اطلاعات دقيق به دستمان نرسيده است، با اين حال آنچه قطعي است، اين است كه اين ترور از سوي كساني انجام شده كه مناسبات ايران و عراق را هدف قرار داده اند و پيگيري ها در اين مورد ادامه دارد.

وي درمورد سرنوشت ديپلمات هاي بازداشت شده ايراني درعراق نيزگفت: مامورين كنسولي ما نيز همچنان به صورت غير قانو ني در بازداشت آمريكايي ها هستند و ما تلاش هاي جديدي را براي انجام ديدار خانواده هاي آنان با اين عزيزان انجام داده ايم و اخيرا آقاي كاظمي قمي سفير ايران در عراق در اين خصوص ديداري با آقاي طالباني داشته است.

حسيني در مورد ادعاي ديدار فرمانده سپاه قدس با رئيس جمهور عراق در روزهاي اخير، گفت: جمهوري اسلامي كانال كاملا روشن و مشخصي براي گفتگو با آمريكا در موضوعات امنيتي و ثبات عراق داشته است و هيچ تغييري در اين مورد صورت نگرفته است.

سخنگوي وزارت خارجه در مورد انتشار خبري مبني بر محاصره سكوي نفتي رشادت توسط نيروهاي آمريكايي گفت: تا كنون خبري موثقي در اين مورد نداشته ايم.

وي درباره اظهارات اخير وزير امور خارجه ايتاليا در مورد سخت گيري بيشتر اين كشور در برابر موضوع هسته اي ايران گفت: انتظار ما از دولت ايتاليا اين است كه نگاه واقع بينانه تري به موضوع هسته اي ايران داشته باشد و تحت تاثير غير واقعي قرار نگيرد. به نظر ما شناخت مسئولان ايتاليايي، شناخت عميق تر و واقع بينانه تري است و همين مي تواند نقطه همكاري هاي مشترك باشد.

حسيني در پاسخ به سئوالي در مورد اظهارات بوش براي حل مشكل خاورميانه، گفت: آمريكايي ها همواره نسبت به احقاق حقوق فلسطيني ها بي اعتنا بوده اند و همه راه حل هايي كه پيشنهاد كرده اند در حقيقت غصب كردن حقوق فلسطيني ها و شكل قانوني دادن به اين غصب بوده است آنها همواره در طرف اسرائيلي قرار دارند.

سخنگوي وزارت خارجه در بخش ديگري از اين نشست خبري با اشاره به حادثه زلزله در چين و اظهار همدردي با بازماندگان اين حادثه، گفت: عمليات امداد رساني در چين تا كنون موفق بوده و هلال احمر كشورمان نيز ابراز آمادگي كرده است كه كمك هاي انسان دوستانه را به دولت چين ارسال كند.

وي ابراز اميدواري كرد كه با افزايش تسهيلات لازم براي صدور رواديد و رفت آمد اتباع ايران و چين روابط ايران و چين گسترش يابد.

حسيني درمورد اظهارات اخيرسعود الفيصل وزيرامورخارجه عربستان مبني بر دخالت ايران در اوضاع لبنان نيزگفت: اميدواريم آنچه كه به نقل از وزير خارجه عربستان مطرح شده صحت نداشته باشد مبناي موضع گيري هاي ما مواضع رسمي مقامات اين كشور است.

سخنگوي وزارت خارجه افزود : ما اخيرا روندي را در رسانه ها مشاهده مي كنيم كه رژيم صهيونيستي طراح آن است و هدف آن ضربه زدن به مناسبات خوب كشورهاي اسلامي و منطقه است ، قطعا روابط ايران و عربستان از اهداف مهم اين پروژه است.

وي در مورد انگشت نگاري عراقي ها از زائران ايراني گفت: اين خبر را از گذشته نيز شنيده بوديم كه برخي از نيروهاي آمريكايي به طور خودسرانه انجام مي دهند به اين امر اعتراض كنسولي كرديم ، ما انتظار داريم عراق شئونات زوار ايراني را محترم بشمارد همانطور كه شئونات زوار عراقي در ايران محترم است.

يكي از خبرنگاران با اشاره به سئوالي كه در جلسه مطبوعاتي رئيس جمهور در مورد تعطيلي سفارت انگليس در ايران پرسيده بود، خواستار تامين جاني خويش در قبال تهديدها شد كه سخنگوي وزارت خارجه از وي خواست به مراجع ذيربط امنيتي مراجعه كند.
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن