تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820813350




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روسيه در كنسرسيوم ساخت نيروگاه راغون تاجيكستان مشاركت نمي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: روسيه در كنسرسيوم ساخت نيروگاه راغون تاجيكستان مشاركت نمي‌كند
دوشنبه - سفير روسيه در تاجيكستان گفت كه اين كشور در كنسرسيوم بين المللي ساخت و تكميل سد و نيروگاه راغون تاجيكستان مشاركت نمي‌كند.

رمضان عبداللطيف اف روز دوشنبه در ميزگرد بررسي رشد اقتصادي تاجيكستان افزود: ما به مقامات تاجيك اعلام كرده‌ايم كه براي انجام اين پروژه نياز به تاسيس كنسرسيوم نيست و اگر ميزان سهم روسيه در پروژه تعيين شود ، ما اقدامات لازم را انجام مي‌دهيم .

وي گفت : اجرا و تكميل بهتر اين پروژه كه حدود ‪ ۴۰‬درصد عمليات آن توسط روسها انجام شده است تنها با مشاركت روسيه ممكن خواهد بود.

وي تاكيد كرد:روسيه در ساخت نيروگاهها در تاجيكستان تجربه دارد و در پروژه در حال ساخت سد و نيروگاه سنگتوده ‪ ۱‬در جنوب اين كشور تيم خوبي از متخصصان روسي جمع شده‌اند كه براي اجراي پروژه راغون نيز مي‌توان از آنها استفاده كرد.

وي همچنين گفت: روسيه طرح انجام پروژه راغون با پيشنهادهاي تازه را يك ماه قبل به دولت تاجيكستان ارائه كرده ، ولي هنوز هيچ پاسخي در اين زمينه دريافت نكرده است .

دولت تاجيكستان ماه اوت سال گذشته ميلادي به دليل تاخير در اجراي پروژه و عملي نشدن تعهدات بطور يك جانبه قرارداد ساخت سد و نيروگاه راغون با شركت روسي روس ال‌را لغو كرد و اكنون در پي شركاي جديد براي تكميل آن است شركت روس ال‌بر اساس توافقات بدست آمده متعهد شده بود با سرمايه خود اين پروژه را طي چهار سال بسازد ، ولي با گذشت سه سال كار موثري در اين باره انجام نداد.

تاجيكستان قصد دارد با تاسيس يك شركت سهامي عام و كنسرسيوم بين‌المللي زير نظر بانك جهاني ، اين پروژه مهم را به پايان رساند.

گفته مي‌شود تاكنون قطر ، كويت ، پاكستان ، قزاقستان و بانك جهاني آمادگي خود را براي مشاركت در اين كنسرسيوم اعلام كردند.

پروژه راغون از طرح‌هاي بزرگ بخش انرژي تاجيكستان است كه با ظرفيت توليد ‪ ۳۶۰۰‬مگاوات برق بر روي رودخانه وخش در ‪ ۱۱۰‬كيلومتري شمال شرق دوشنبه ساخته مي‌شود.
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 655]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن