تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820434164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هاشمي رفسنجاني در شلمچه: در زماني قرار داريم كه نياز بيشتري به هوشياري احساس مي‌شود شلمچه به عنوان يكي از مناطق مقدس و تاريخي ايران ثبت خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: هاشمي رفسنجاني در شلمچه: در زماني قرار داريم كه نياز بيشتري به هوشياري احساس مي‌شود شلمچه به عنوان يكي از مناطق مقدس و تاريخي ايران ثبت خواهد شد


خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: سياسي

آيين بازديد از يادمان شهداي شلمچه بعد از ظهر روز گذشته (يكشنبه) با حضور رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و جمعي از مسئولان استان در شلمچه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ـ منطقه خوزستان ـ در حاشيه اين مراسم آيت‌الله علي‌اكبر هاشمي رفسنجاني، رئيس مجلس خبرگان رهبري و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا در خصوص شرايط كنوني منطقه و جايگاه كشور گفت: هم اينك در زماني قرار داريم كه نياز بيشتري به هوشياري احساس مي‌شود.

وي افزود: بالاخره آمريكايي با نيروهاي زيادي در اطراف كشور و آبها و خشكي حضور دارند. هم اينك آمريكا در كشورهاي همسايه مانند عراق حضور دارد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني اظهار داشت: تهديدها، ارعاب‌ها و عربده‌هاي آنها را مي‌شنويم. البته آنها خشمگين‌ هستند. آنها فكر نمي‌كردند ايران پيش برود. هم اينك ايران خود مي‌تواند به صنايع پيشرفته و مدرن روز دنيا دست يابد. درك اين موضوع براي دشمنان بسيار سخت است. ما بايد هوشياري‌هايمان را ضمن مقاومت، مردانگي و ايستادگي حفظ كنيم. خداوند و ارواح شهداي شلمچه، پشتيبان ملت ايران خواهند بود.

وي در ادامه گفت: زمان سفر به خوزستان را به گونه‌ايي برنامه‌ريزي كرديم كه به سالروز گراميداشت آزاد سازي خرمشهر نزديك باشد. خاطرات من از منطقه خرمشهر به پيش از جنگ تحميلي بر مي‌گردد.

رئيس مجلس خبرگان رهبري گفت: منطقه آبادان، خرمشهر و شلمچه از مناطق بسيار مقدس در تاريخ ما هستند. در اين منطقه فداكاري‌ها و ايثارگري‌هاي زيادي اتفاق افتاده است. در روزهاي بعد از جنگ به خاطر خاطرات زيادي كه از اين منطقه داشتم چند سفر به منطقه شملچه داشتيم. امروز با حضور مجدد در اين منطقه شاهد آراسته شدن اين منطقه بوديم. اينجا سرزمين معجزه‌هاست. معجزه‌هايي كه در دوران دفاع مقدس افتاده است.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني گفت: براي ما شلمچه فراموش شدني نيست. همانطور كه خرمشهر فراموش شدني نيست. شلمچه به عنوان يكي از مناطق مقدس و تاريخي ايران ثبت خواهد شد و قطعا زيارتگاه‌هاي چند قرن آينده خواهد بود.

وي در پاسخ به پرسش خبرنگار ديگري گفت: وقتي جبهه را از بني‌صدر تحويل گرفتيم و تهاجم عليه اشغالگران آغاز شد با فواصل كمي شاهد عمليات‌هاي موفقيت‌آميز بوديم ولي چشم همه ما به خرمشهر بود. تا خرمشهر در اشغال بود هيچ كس علي‌رغم وجود پيروزي‌هاي زياد دلش آرام نمي‌گرفت و مثل يك عقده در دل ما بود.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني گفت: منطقه خرمشهر و شلمچه داراي زمين‌هاي مستعد كشاورزي است و آب فراوان است.

وي در خصوص پتانسيل‌هاي منطقه خرمشهر و شلمچه گفت: اگر آلودگي‌هاي مين و مواد منفجره در محدوده بين خرمشهر و شلمچه حل شود و براي عمران اين منطقه كار انجام شود و با توجه به رابطه مناسب كنوني ايران و عراق اين منطقه پتانسيل تبديل شدن به يكي از آبادترين نقاط كشور را خواهد داشت.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در جريان بازديد از شلمچه، در جمع مرزبانان شلمچه در نقطه صفر مرزي بين ايران و عراق حضور يافت و با آنها سخن گفت.

انتهاي پيام
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 234]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن