تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814648195




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير رفاه و تامين اجتماعي اعلام كرد: سوابق ‪ ۶۵‬ميليون ايراني در بانك اطلاعات ايرانيان جمع آوري شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون وزير رفاه و تامين اجتماعي اعلام كرد: سوابق ‪ ۶۵‬ميليون ايراني در بانك اطلاعات ايرانيان جمع آوري شد
اجتماعي
معاون وزير رفاه و تامين اجتماعي اعلام كرد: سوابق بيمه اي، حمايتي و بازنشستگي ‪ ۶۴‬ميليون ايراني در بانك اطلاعات ايرانيان جمع آوري شد.

معاون توسعه مديريت وامورمجلس وزارت رفاه و تامين اجتماعي و مدير پروژه بانك اطلاعات ايرانيان درخصوص برنامه‌ها و دستاوردهاي بانك اطلاعات ايرانيان اعلام كرد : سوابق بيمه اي، حمايتي و بازنشستگي حدود ‪ ۶۴‬ميليون ايراني در بانك اطلاعات ايرانيان جمع آوري و مشخص شد پنج ميليون نفر در كشور بيش از يك دفترچه بيمه درماني دارند.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي وزارت رفاه و تامين اجتماعي، مهندس نادعلي الفت پور گفت: پروژه بانك اطلاعات ايرانيان در مسير تحقق عدالت اجتماعي به عنوان يكي از محورهاي حركت دولت نهم در رفع محروميت اقشار آسيب پذير با هدفمند نمودن يارانه‌ها و شناسايي اين قشر انجام گرفته است.

وي افزود : اين پروژه در دو فاز اجرايي از تيرماه ‪ ۱۳۸۶‬آغازشد كه در فاز نخست با تكميل اطلاعات بيمه‌اي و حمايتي حدودا ‪ ۶۴‬ميليون نفر در پايگاه با موفقيت در موعد مقرر به پايان رسيد.

مدير پروژه بانك اطلاعات ايرانيان ، استخراج همپوشاني حوزه‌هاي بيمه اي، حمايتي و امدادي، پايش و پيمايش شاخص‌هاي رفاه اجتماعي، مديريت و ساماندهي منابع و مصارف حوزه رفاه و تامين اجتماعي، ايجاد بستر اطلاعاتي مناسب جهت هدفمند كردن يارانه ها، ارايه تحليل‌هاي آماري دقيق جهت برنامه ريزي كلان كشور و بسترسازي مناسب براي فراگيري جامعيت و كفايت خدمات حوزه رفاه و تامين اجتماعي را برخي از دستاوردهاي اين پروژه دانست .

وي همچنين ،نيازمنديابي فعال و پويا، پيشگيري از ايجاد همپوشاني حوزه‌هاي بيمه‌اي و حمايتي، اولويت يابي صحيح و بر اساس نياز و اضطراراقشار و افراد نيازمند، ارايه خدمات الكترونيك، تعيين آمار تعداد افراد فاقد پوشش بيمه‌هاي درماني، اجتماعي و استخراج وضعيت اشتغال و بيكاري افراد جامعه را از ديگر دستاوردها و نتايج مهم اين پايگاه برشمرد.

الفت پور خاطر نشان كرد : صحت سنجي و شناسايي اطلاعات هويتي افراد با محوريت كد ملي با همكاري سازمان ثبت احوال كشور صورت گرفت.

وي گفت : در فاز دوم پروژه، برنامه ريزي جهت اتصال به ساير پايگاههاي اطلاعاتي كشور به منظور شناخت جامع از اقشار كم درآمد، وضعيت آموزش، اشتغال، بيكاري، دارو و درمان صورت گرفته است.

الفت پور افزود : در فاز اول تشكيل بانك اطلاعات ايرانيان و ورود اطلاعات به آن، اطلاعات هويتي، بيمه اي، حمايتي و بازنشستگي شش صندوق، سازمان و نهاد از جمله تامين اجتماعي، خدمات درماني، بازنشستگي و بيمه اجتماعي روستائيان و عشاير، كميته امدادامام خميني(ره) و بهزيستي حدود ‪ ۶۴‬ميليون نفر ثبت گرديده است.

وي افزود: اطلاعات ثبت شده افراد در اين بانك حدود ‪ ۹۰‬درصد جميعت كل كشور را شامل مي‌شود كه در فاز دوم پايگاه، جمع آوري اطلاعات مشمولين ديگر صندوقهاي حوزه‌هاي بيمه اي، حمايتي وامدادي تاپايان تيرماه سال جاري شناسايي وثبت خواهد شد.

معاون توسعه مديريت و امور مجلس وزارت رفاه و تامين اجتماعي افزود: با تكميل شدن فاز اول، امكان محاسبه شاخص‌هايي از جمله شناسايي نيازمندان اقتصادي و اجتماعي، رفع همپوشاني‌ها و هدفمند كردن يارانه‌ها مقدور خواهد شد.

به گفته الفت پور با مقايسه اطلاعات بيمه‌شدگان در بانك اطلاعات ايرانيان و آمار جمعيتي كشور مشخص گرديد،تعدادي افرادي كه تحت پوشش هيچ بيمه اي نيستند حدودا شش ميليون نفر مي‌باشند.

وي گفت : با تكميل شدن بانك اطلاعات ايرانيان، اين بانك مرجع ومنبع جامع آماري در برنامه ريزي‌ها و سياستگذاري‌هاي كلان كشور در حوزه‌هاي اجتماعي ، اقتصادي و رفاه خواهد بود. الفت پور با اشاره به اينكه ،خروجي‌هاي اين بانك در پيشبرد تحقق اهداف و احكام سند چشم انداز مثمر ثمر مي‌باشد، گفت : وزارت رفاه و تامين اجتماعي و همچنين دولت و مجلس شوراي اسلامي در تحكيم و اثربخشي طرح‌ها و تحولات اقتصادي در معيشت و نيازهاي مردم به ويژه اقشار محروم و نيازمند با دادن اطلاعات و آمار ثبتي دقيق كمك شاياني خواهد كرد و باعث مي‌گردد تا نظام تصميم‌گيري بر اساس اطلاعات و آمار حاصل از پايگاه مزبور، گروه‌هاي هدف را شناسايي و براي آنان سياستهاي پيشگيرانه، صيانتي و جبراني طراحي واجرا نمايند.

وي گفت : در حال حاضر يكي از اهداف در دست اقدام وزارت رفاه و تامين اجتماعي ، تعيين شاخص‌هاي حوزه رفاه و تامين اجتماعي كشور است كه به دنبال كامل كردن اطلاعات اين پايگاه، مطالعاتي براي فرموله كردن شاخص‌هاي مذكوردر بانك اطلاعات صورت گرفته كه پس از تكميل اعلام خواهدشد.
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن