تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816743605




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از گوزنها تا روز حسرت


واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: فرامرز قریبیان یکی از هنرپیشه های مطرح سینمای ایران در دهه های ۵۰ ، ۶۰ ، ۷۰ و ۸۰ است. او همسر... فرامرز قریبیان یکی از هنرپیشه های مطرح سینمای ایران در دهه های ۵۰ ، ۶۰ ، ۷۰ و ۸۰ است. او همسر مینا خیامی‌و پدر محمدسام قریبیان (بازیگر و مجری) می‌باشد.زندگی نامهفرامرز قریبیان متولد ۱۳۲۰ تهران، دارای تحصیلات ناتمام در رشته بازیگری مدرسه ویرژوال آرت آمریكا است. وی فعالیت سینمایی را با دستیاری كارگردان و ایفای نقش كوتاهی در فیلم بیگانه بیا ساخته مسعود کیمیایی در سال ۱۳۴۷ آغاز كرد. سپس به دلیل مسافرت به خارج از کشور چند سالی از سینما دور بود. در سال ۱۳۵۱ بار دیگر در فیلمی‌از مسعود کیمیایی به نام خاکبازی کرد و بازی خوب و روانش در فیلم گوزنها در کنار بازی قدرتمندانه بهروز وثوقی، نام او را سر زبانها انداخت. پس از انقلاب و در دهه شصت در فیلمهای بسیاری بازی کرد و موفق شد از جشنواره ششم فیلم فجر جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای بازی در فیلم ترن دریافت کند. او در ضمن در سال ۱۳۶۵ طعم کارگردانی را هم با فیلم قابل قبول جدال در تاسوکی چشیده است.در اوایل دهه هفتاد و در سال ۱۳۷۰ پس از ۱۵ سال بار دیگر در فیلمی‌از مسعود کیمیایی بازی کرد: ردپای گرگ؛ یک بازی ماندگار در فیلمی‌ماندگار. اما فرامرز قریبیان مزد بازی خوبش در این فیلم را از جشنواره یازدهم فیلم فجر بخاطر بازی در فیلم بندر مه آلود گرفت.قریبیان در سال ۱۳۷۴ دومین فیلم خود را کارگردانی کرد. قانون یک فیلم پلیسی معمولی بود که برای قریبیان امتیازی به حساب نمی‌آمد. اما قریبیان توانایی هایش در امر کارگردانی را در سال ۱۳۷۸ و با فیلم چشمهایش به همگان ثابت کرد. فیلمی‌شسته رفته با فصلهایی ماندگار با نگاه به داستان داش آکل صادق هدایت.فرامرز قریبیان سومین بلورینش را در جشنواره هجدهم فیلم فجر را برای بازی در ملودرام خوش ساخت مرد بارانی بدست آورد.دو بازی آخر او از ماندگارترین نقش آفرینی های کارنامه هنری اوست: رقص در غبار و شهر زیبا.بازیگرفیلم سینمایی• بیگانه بیا (مسعود کیمیایی، ۱۳۴۷) • خاک (مسعود کیمیایی، ۱۳۵۱) • صلوة ظهر (سعید مطلبی، ۱۳۵۳) • چشم انتظار (مهدی ژورک، ۱۳۵۴) • وقتی كه آسمان بشكافد (فتح الله منوچهری، ۱۳۵۵) • گوزنها (مسعود کیمیایی، ۱۳۵۴) • غزل (مسعود کیمیایی، ۱۳۵۵) • سرباز (محمدرضا فاضلی، ۱۳۵۶) • خاتون (رضا میرلوحی، ۱۳۵۶) • هجرت (میلاد، ۱۳۵۷) • سایه های بلند باد (بهمن فرمان آرا، ۱۳۵۷) • امشب اشكی می‌ریزد (منوچهر مصیری، ۱۳۵۷) • جنگ اطهر (محمد علی نجفی، ۱۳۵۸) • بازرس ویژه (منصور تهرانی، ۱۳۶۰) • عفریت (فرشید فلک نازی، ۱۳۶۱) • سفیر (فریبرز صالح، ۱۳۶۱) • پرونده (مهدی صباغزاده، ۱۳۶۲) • پایگاه جهنمی‌(اکبر صادقی، ۱۳۶۳) • ریشه در خون (سیروس الوند، ۱۳۶۳) • سناتور (مهدی صباغزاده، ۱۳۶۳) • آوار (سیروس الوند، ۱۳۶۴) • گردباد (کامران قدکچیان، ۱۳۶۴) • سمندر (محمود کوشان، ۱۳۶۴) • گمشده (مهدی صباغزاده، ۱۳۶۴) • ترن (امیر قویدل، ۱۳۶۶) • کمینگاه (سیروس تسلیمی، ۱۳۶۶) • کانی مانگا ( سیف الله داد، ۱۳۶۶) • دلار (ناصر مهدی پور، ۱۳۶۷) • مرگ پلنگ (فریبرز صالخ، ۱۳۶۸) • فیل در تاریکی (۱۳۶۸) • انفجار در اتاق عمل (رحیم رحیمی‌پور، ۱۳۷۰) • تبعیدی ها (جهانگیر جهانگیری، ۱۳۷۰) • دو نفر و نصفی (یدالله صمدی، ۱۳۷۰) • گریز (ناصر مهدی پور،۱۳۷۱) • طعمه (فرامرز صدیقی، ۱۳۷۱) • بندر مه آلود (امیر قویدل، ۱۳۷۱) • ردپای گرگ (مسعود کیمیایی، ۱۳۷۱) • ترانزیت (علی سجادی حسینی، ۱۳۷۲) • آخرین خون (منوچهر مصیری، ۱۳۷۲) • می‌خواهم زنده بمانم (ایرج قادری، ۷۳/۱۳۷۲) • منطقه ممنوعه (رضا جعفری، ۱۳۷۳) • شریک زندگی (سید علی خوش نشین،۱۳۷۳) • تجارت (مسعود کیمیایی، ۱۳۷۳) • مروارید سیاه (شفیع‌ آقا محمدیان، حبیب الله بهمنی، ۱۳۷۳) • دایره سرخ (جمال شورجه، ۱۳۷۴) • قانون (فرامرز قریبیان، ۱۳۷۴) • روز دیدار (سید علی خوش نشین، ۱۳۷۴) • دشمن (عباس بابویهی، ۱۳۷۴) • اشک و لبخند (شاپور قریب، ۱۳۷۴) • روی خط مرگ (مجید جوانمرد، ۱۳۷۵) • در سرزمینی دیگر (شفیع آقامحمدیان، ۱۳۷۵) • ارابه مرگ (رضا قهرمانی، ۱۳۷۵) • یاغی (جهانگیر جهانگیری، ۱۳۷۶) • تار های نامرئی (حبیب الله بهمنی، ۱۳۷۶) • خط ها و سایه ها (بهروز فرجی، ۱۳۷۷) • چشم عقاب (شفیع آقامحمدیان، ۱۳۷۷) • مرد بارانی (ابوالحسن داودی، ۱۳۷۸) • چشمهایش (فرامرز قریبیان، ۱۳۷۸) • رقص در غبار (اصغر فرهادی، ۱۳۸۱) • شهر زیبا (اصغر فرهادی، ۱۳۸۲) • گزارش مریم (اسماعیل براری، ۱۳۸۴) • رویای خیس (پوران درخشنده، ۱۳۸۴) • کارناوال مرگ (رضا اعظمیان، ۱۳۸۵) • سیف الله (فریبرز کامکاری، ۱۳۸۵) • رئیس (مسعود کیمیایی، ۱۳۸۵) • ارابه مرگ (رضا اعظمیان، ۱۳۸۵) مجموعه تلویزیونی• نیستان (حسین مختاری، ۱۳۸۰) • روز حسرت(سیروس مقدم,۱۳۸۷) کارگردان• چشمهایش (۱۳۷۸) • قانون (۱۳۷۴) • جدال در تاسوكی (۱۳۶۵) تهیه کننده• چشمهایش (۱۳۷۸) • قانون (۱۳۷۴) • جدال در تاسوكی (۱۳۶۵)    




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 259]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن