تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815399054




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بايگاني منوچهر متكي: كاربران بمب اتمي صلاحيت اظهار نظر درباره فعاليت هسته‌اي ايران را ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: بايگاني منوچهر متكي: كاربران بمب اتمي صلاحيت اظهار نظر درباره فعاليت هسته‌اي ايران را ندارند


تهران - حيات

وزير امور خارجه كشورمان در ديدار رئيس فراكسيون حزب سوسياليست پارلمان آلمان گفت: مداخلات آمريكا در منطقه باعث افراط گرايي و تروريسم شده است.
به گزارش حيات به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان در ديدار امروز يكشنبه پيتر رامزائر رئيس فراكسيون حزب سوسياليست پارلمان آلمان كه در ايران به سر مي‌برد، مسائل مورد علاقه دو طرف مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.
در اين ديدار متكي روابط ايران و آلمان را داراي سابقه طولاني توصيف كرد و گفت: آلمان داراي ظرفيت لازم براي اجراي نقش بزرگتر در جامعه جهاني است. وي از نقض حقوق بشر و اسلام ستيزي سازمان يافته عليه مسلمانان در غرب اظهار نگراني كرد و گفت: انتظار مي‌رود بزرگان اروپا مانع از ادامه اين روند در اين قاره شوند.
رئيس ديپلماسي كشورمان، صنايع هسته‌اي ايران را صلح آميز خواند و افزود: جهان امروز بدنبال تنوع منابع توليد انرژي است بگونه‌اي كه حتي كشورهاي نفت خيز بزرگ جهان راه‌هاي بهره برداري از صنايع هسته‌اي را در دستور كار خود قرار داده‌اند. ايران و آمريكا نيز در سال 1957، اولين قرارداد هسته‌اي را بمنظور توليد انرژي امضا كردند و به مجوب آن، آمريكا متعهد شد 23 هزار مگاوات برق در ايران توليد كند. اما امريكا و آلمان به تعهدات خود عمل نكردند.
وزير خارجه كشورمان ريشه بهانه گيري‌هاي آمريكا عليه صنايع هسته‌اي ايران را نه بدليل ترس از سلاح احتمالي هسته‌اي بلكه ناشي از جهت گيري‌هاي سياسي آمريكا معرفي كرد و افزود: طي سه سالي كه آمريكا بيشترين تبليغ را عليه خطر صنايع هسته‌اي ايران به راه انداخت، نهادهاي اطلاعاتي آمريكا اعلام كردند ايران هيچ گونه فعاليتي جهت توليد سلاح نداشته است. وي با اشاره به نسل سوم و چهارم سلاحهاي هسته‌اي در دست ساخت توسط آمريكا افزود: كساني كه اولين كاربران بمب اتمي بوده‌اند و اكنون نيز نسلهاي جديد بمب را آزمايش مي‌كنند، صلاحيت اظهار نظر پيرامون صنايع هسته‌اي ايران را ندارند.
متكي بسته هسته‌اي پيشنهادي ايران را حاوي راهكارهاي سياسي، اقتصادي فرهنگي و امنيتي براي ايجاد ثبات و امنيت در منطقه و جامعه بين المللي توصيف كرد و اظهار اميدواري نمود: قدرتهاي بزرگ آن را بدقت مورد بررسي قرار دهند.
وزير خارجه كشورمان در بحث پيرامون مسائل منطقه‌اي گفت: حال بحران لبنان در گرو يك فرمول جامع الاطراف برخاسته از درون اين كشور است. مداخلات عوامل خارجي بويژه آمريكا امكان حل اين معادله چند مجهولي را مشكل مي‌كند.
وي همچنين برخورد غرب با دولت منتخب فلسطين را يك دو گانگي توصيف كرد و گفت: كساني كه وجود رژيم اشغالگر قدس را با منطق ملت بي سرزمين و سرزمين بدون ملت توجيه مي‌كنند در اشتباه محض هستند. چون اشغالگران در اروپا خانه و كاشانه داشتند. متكي سياست‌هاي آمريكا در منطقه را شكست خورده توصيف كرد و گفت: 5 سال پس از اشغال عراق هنوز آمريكايي‌ها مردم اين كشور را با هواپيماهاي جنگي هدف قرار مي‌دهند. در واقع آمريكايي‌ها با مداخلات خود در خاورميانه موجب رشد افراط گرايي و تروريزم شده‌اند.
متقابلاً پيتر رامزائر رئيس فراكسيون پارلمان آلمان، ايران را كشوري مهم در تحولات منطقه دانست و گفت: علاقه‌منديم در خصوص مسائل عراق، لبنان، افغانستان آسياي مركزي با هم مشورت كنيم.
وي يك جانبه گرايي آمريكا در نصب سيستم موشكي در اروپا را خلاف منافع مردم اين قاره توصيف كرد و در ادامه بهره برداري از صنايع صلح آميز هسته‌اي را حق ايران خواند و افزود: سوء تفاهم هسته‌اي ايران بايد از راه صلح آميز حل و فصل شود.

پايان پيام
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن