تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خشمش را برطرف سازد، خداوند كيفرش را از او بردارد و هر كس زبانش را نگه دار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821035490




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سوريه : سياست دولت آمريكا به نفع ثبات و صلح در منطقه نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سوريه : سياست دولت آمريكا به نفع ثبات و صلح در منطقه نيست
سياسي. سياست
دمشق - وزير مهاجرين سوريه روز يكشنبه گفت : سياست كنوني دولت آمريكا به نفع ثبات و صلح در منطقه نيست و منطقه بعد از اشغال عراق توسط آمريكا دچار چند دستگي نژادي شد.

بر اساس بيانيه وزارت مهاجرين سوريه ، بثنيه شعبان در ديدار هيات ‪۲۴‬ نفره انديشمندان آمريكايي به رياست جيمز ابورزق به تشريح واقعيت رويدادهاي سرزمينهاي اشغالي فلسطين و منطقه خاورميانه پرداخت.

وي افزود: سياست كنوني دولت آمريكا به نفع ثبات و صلح خاورميانه نيست زيرا مبتني بر حمايت نا محدود از اسراييل و شهرك‌سازي و مصادره اراضي فلسطينيان توسط اين رژيم و بي‌تفاوتي نسبت به حقوق فلسطيني عربي است.

شعبان تاكيد كرد: بلاياي انساني در عراق و خالي شدن جامعه عراق از مولفه هاي فكري و علمي‌اش ناشي از اشغال و سياستهاي نادرست افراد و دولتهايي است كه تاريخ و هويت منطقه را ناديده گرفته اند.

وي با انتقاد از بي‌تفاوتي برخي رسانه‌هاي جمعي غربي و سرپوش گذاشتن بر واقعيت رويدادهاي منطقه و نقض حقوق بشر توسط اسراييل ياد آور شد : با اين حال منطقه شاهد نوعي مقاومت مشروع ملي در برابر طرحهاي سلطه جويانه و اشغال است .

اعضاي هيات نيز با ستايش فضاي تسامح در جامعه سوريه و نقش زن سوري در عرصه‌هاي اجتماعي ، فرهنگي و علمي تاكيد كردند كه افكار عمومي آمريكا نيازمند اطلاعات و آگاهي از واقعيتهاي موجود به منظور افزايش همكاري و تعميق گفت وگوست .

يك هيات به سرپرستي زبيگنيو برژنسكي مشاور امنيتي جيمي كارتر رييس جمهوري اسبق آمريكا كه گفته شد اعضاي اين هيات پژوهشگراني از موسسه تحقيقاتي راند آمريكا بودند، اواخر بهمن ماه ‪ ۸۶‬نيز به سوريه سفر و با مقامات اين كشور از جمله بشار اسد رييس جمهوري ملاقات كردند.

روابط سوريه و آمريكا از سال ‪ ۱۳۸۲‬به دنبال مخالفت سوريه با جنگ آمريكا عليه عراق و اقدام واشنگتن در متهم كردن سوريه به ايجاد فتنه و خشونت در عراق كه سوريه آن را تكذيب كرد، بشدت متشنج شد.

اين تنش بعد از ترور رفيق حريري نخست وزير سابق لبنان در فوريه ‪ ۲۰۰۵‬و متهم شدن سوريه از سوي آمريكا به دست داشتن در آن شدت يافت .

سوريه هر گونه دخالت در اين ترور را تكذيب كرده است .

واشنگتن از آن زمان مارگارت اسكاپي سفير خود در دمشق را فراخواند و تاكنون سفيري به جاي وي تعيين نكرده است .

در زمان حاضرمايكل كوربن كاردار آمريكا مسئوليت سفارت اين كشور در سوريه را عهده دار است .

به رغم تنش در روابط دو كشور، سفر شخصيت‌هاي آمريكايي اعم از روساي مراكز تحقيقاتي و نمايندگان كنگره و مجلس به دمشق قطع نشده است .
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن