تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815435483




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون اول قوه قضائيه: لازمه شكل‌گيري شخصيت الهي انسان انس با قرآن است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون اول قوه قضائيه: لازمه شكل‌گيري شخصيت الهي انسان انس با قرآن است
اجتماعي
حجت‌الاسلام والمسلمين رييسي معاون اول قوه قضائيه در آيين گشايش بيست و سومين جشنواره ملي قرآن دانشجويان ايران در زاهدان گفت: انس با قرآن لازمه شكل‌گيري شخصيت الهي انسان است.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي جهاد دانشگاهي، حجت الاسلام والمسلمين ابراهيم رييسي در سخناني با ابراز خرسندي از حضور در اين جشنواره قرآني سراسري گفت: اميدوارم برگزاري جشنواره ملي قرآني دانشجويان ايران منشا خير و بركت براي استان سيستان و بلوچستان و فرهيختگان و دانش پژوهان اين منطقه باشد.

وي افزود: خداي متعال به موجب رحمانيت خود انسان را با فرستادن پيامبران و كتب آسماني هدايت كرد كه در اين ميان بزرگترين تجلي رحمانيت پروردگار، فرستادن انسان كامل ، نبي اكرم اسلام (ص) است.

معاون اول قوه قضائيه خاطرنشان كرد: قرآن كريم درباره خلقت انسان مراحل مختلفي را بيان مي‌كند و بيان مي‌دارد كه بعد از خلقت جسم انسان، خلقت ديگري نيز وجود دارد كه انسان را به جايگاه حقيقي‌اش مي‌رساند.

رييسي، انسان قرآني را انساني حي و متاله يعني زنده و خداطلب خواند و تصريح كرد: اگر انسان را از تعاليم قرآني جدا كنيم، انسانيت او را حذف كرده‌ايم و به واقع قرآن و انس با آن ، لازمه شكل‌گيري شخصيت الهي انسان است .

وي با بيان اينكه انسان كامل، قرآن عيني است، گفت: تنها انساني مي‌تواند به تبيين و تفسير قرآن بپردازد كه خود از جنس قرآن باشد.

معاون اول قوه قضاييه اظهار داشت: شرط فراگيري معارف قرآن تهذيب و طهارت نفس است كه در اين بين جلوه كامل طهارت و پاكي اهل بيت عصمت و طهارت هستند.
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 216]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن