تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا بحال كسانى كه براى خدا گرسنه و تشنه شده‏اند اينان در روز قيامت سير مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819152045




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حوزه هنري زنجان معارف ديني را بصورت قالب‌هاي هنري ارايه مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: حوزه هنري زنجان معارف ديني را بصورت قالب‌هاي هنري ارايه مي‌كند
داخلي. اجتماعي. معارف ديني.

رييس حوزه هنري استان زنجان گفت: اين حوزه معارف ديني را بصورت قالب‌هاي هنري و قابل فهم عموم و مرتبط با نيازهاي نسل امروز ارايه مي‌كند.

يوسف اماملو روزيكشنبه در نشست گروه پژوهش حوزه هنري، تاثيرگذاري هنر بر مخاطب را غيرقابل انكار دانست و افزود: تمدن‌ها، با هنر تداوم يافته‌اند و در ادامه‌ي مسير نيز بايد فعاليت‌ها، هنرمندانه و ظريف باشد.

وي گفت: حوزه هنري استان زنجان درراستاي برقراري ارتباط با نسل جوان و انگيزه‌ي تلفيق هنر و مباحث ديني، احاديث و فرمايشات حضرت علي(ع) را محور توليدات و برنامه‌هاي اجرايي خود قرار مي‌دهد.

اماملو افزود: حوزه هنري زنجان با ارايه‌ي راهكارهايي مي‌كوشد معرفتي را در بحث اجتماعي نشان دهد كه زمينه‌ساز فعاليت فرهنگي و هنري مي‌شود، حركتي كه ماندگار و تاثيرگذارتر است.

وي گفت: انسان همواره در طول زندگي خود با انبوهي‌از اطلاعات ديني روبرو مي‌شود كه بصورت عملي منجر به شكل‌گيري رفتار در مخاطب نمي‌شود.

رييس حوزه هنري استان زنجان، بايادآوري اينكه در جامعه كنوني و موسسات آموزشي، مشكلاتي در نحوه آموزش و ارايه مطالب بخصوص ارتباط با مخاطب وجود دارد، گفت: باوجود انتشار كتابهايي در زمينه‌هاي مختلف، بازخورد آن بصورت عيني در جامعه پديدار نمي‌شود.

بيانلو، اظهارداشت: با توجه به‌رسالتي كه در راستاي جهت دهي به‌هنر ديني برعهده‌ي حوزه‌ي هنري گذاشته شده‌است، اين حوزه مي‌كوشد معارف ديني را بصورت مباحث قابل فهم و مرتبط با نياز نسل امروز، درقالب‌هاي هنري ارايه نمايد.

وي، نقص در سيستم‌آموزشي و عدم پذيرش و استمرار در يادگيري ازسوي مخاطب را مشكل ريشه‌اي در فرهنگ آموزش‌هاي ديني خواند و يادآورشد: با عدم پيگيري و استمرار در رفتار، اندوخته‌ها تبديل به باور نمي‌شود.

رييس حوزه‌ي هنري استان زنجان گفت: اين حوزه در پاسخ به چگونگي ارايه‌ي احاديث درقالب هنري و تعريف معضلات و مشكلات امروزي، اقدام به‌تشكيل گروهي از پژوهشگران جوان كرده تا بصورت عملي و كاربردي و انتخاب احاديث مستند، شخصيت‌سازي و ارايه‌ي طرح‌هاي قابل‌اجرا در عرصه‌هاي مختلف هنر ديني عمل‌كند.

وي، بابيان اينكه خدمات تنها ارايه‌ي اطلاعات به‌مخاطب نيست، گفت: به‌سبب عدم پيگيري و استمرار در رفتار، اندوخته‌ها تباديل به باور نمي‌شود. ك/‪۲‬ ‪۵۸۷/۵۹۵/۵۲۲‬
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن