تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804054433




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دسترسي به كدپستي 10 رقمي از طريق اينترنت و تلفن همراه


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: دسترسي به كدپستي 10 رقمي از طريق اينترنت و تلفن همراه


خدمات- همشهري آنلاين:
شركت پست و سازمان ثبت احوال به منظور ايجاد تسهيلات لازم براي تعويض كارت شناسايي ملي پس از جابه‌جايي محل استقرار تفاهم‌نامه‌اي امضا كردند.

براساس اين تفاهم‌نامه‌ مردم مي‌توانند جهت تعويض كارت شناسايي ملي به دفاتر پستي موجود در سطح شهرها مراجعه و با اعلام نشاني جديد، درخواست تعويض كارت شناسايي‌شان را تحويل دهند.

سيدمجتبي نصيري - مدير كل جغرافيايي و كدگذاري پستي شركت پست ايران - در همين زمينه توضيحاتي به ايسنا داد.

وي با بيان اين كه به كارگيري كد پستي ده رقمي براي مردم و دولت كاربردهاي بسياري دارد اظهار كرد: تغييرات ايجادي در نام معابر و يا پلاك‌هاي شهرداري موجب تغيير در نشاني اماكن مي‌شود.

باتوجه به اين كه كد پستي ده رقمي هر مكان ثابت است و هرگونه تغيير در شرح نشاني، در بانك اطلاعات كد پستي اعمال مي‌شود، نشاني موجود در بانك اطلاعات كد پستي ده رقمي به روزرساني مي‌شود و آخرين وضعيت نشاني مكان مورد نظر دراختيار بهره‌برداران قرار خواهد گرفت و تغييرات نام معابر و پلاك‌هاي شهرداري براي خدمت رساني به شهروندان مشكلي را ايجاد نخواهد كرد.

او با اشاره به قانون الزام اختصاص شماره ملي و كد پستي براي كليه اتباع ايراني اظهار كرد: كليه دستگاه‌هاي اجرايي كشور موظفند براي شناسايي افراد از شماره ملي و براي شناسايي مكان از كد پستي تبعيت و استفاده كنند.

نصيري ادامه داد: در راستاي اجراي قانون فوق سازمان ثبت احوال متولي اختصاص شماره ملي و شركت پست جمهوري اسلامي ايران، مسوول تخصيص كد پستي براي تمامي اماكن كشور هستند.

وي با بيان اين كه تعداد كل اماكن فهرست شده اعم از شهري و روستايي در بانك اطلاعات كد پستي، 29 ميليون ركورد است، درباره فعاليت‌هاي مديريت جغرافيايي شركت پست جمهوري اسلامي ايران پيرامون تخصيص كد پستي گفت: در راستاي اجراي قانون مذكور اين مديريت كليه مكان‌هاي موجود در نقاط شهري و روستايي كشور را فهرست كرده و براي هر مكان مسكوني و يا تجاري كد ده رقمي يگانه اختصاص داده است.

وي سخنان خود را با طرح مثالي ادامه داد و گفت: هر منزل مسكوني يك كد پستي يگانه و ثابت دارد و يك ساختمان به تعداد واحدهاي آن كد پستي يگانه خواهد داشت و به تعداد واحدهاي موجود در يك ساختمان نيز كد پستي ده رقمي يگانه و مجزا از هم اختصاص داده مي‌شود.

نصيري با بيان اين كه تاكنون در چند نوبت بانك اطلاعاتي به روزرساني شده است، افزود: در حال حاضر طبق برنامه‌ي زمان‌بندي، اطلاعات نقاط شهري هر 2.5 سال و روستايي هر 5 سال به هنگام مي‌شود كه در نظر داريم اين دوره‌ي زماني را كاهش دهيم.

وي ادامه داد: درصورتي كه سازمان‌هاي دولتي قانون مذكور را اجرا كنند با ايجاد ارتباط ما بين بانك‌هاي اطلاعات اين سازمان‌ها با بانك‌هاي اطلاعاتي ثبت احوال و شركت پست، استعلام هويت و نشاني محل استقرار خدمت گيرندگان توسط اين سازمان‌ها ميسر خواهد بود و اين امكان ايجاد خواهد شد كه در زمان مراجعه به سازمان‌ها جهت احراز هويت صرفا ارائه‌ي كارت شناسايي ملي كفايت كند.

مدير كل جغرافيايي و كد گذاري پستي شركت پست جمهوري اسلامي ايران با اعلام اين خبر كه بر اساس برنامه‌هاي تدوين شده مقرر است تا 17 مهرماه سال جاري امكان استعلام شرح نشاني به صورت بر خط (Online) توسط سازمان‌هاي دولتي در شركت پست ايجاد گردد كه بهره‌برداري از اين سرويس نيازمند تامين امكانات مورد نياز از سوي سازمان‌هاي متقاضي و رعايت الزامات تعيين شده مي‌باشد.

وي در ادامه افزود: بر اساس قانون مذكور كارت شناسايي ملي، سند شناسايي اتباع ايراني و شامل كليه احكام حقوقي و كيفري است كه بايد هميشه همراه دارنده باشد و در صورت جابه‌جايي مكاني هم‌ميهنان بايد نشاني جديد خود را به ثبت احوال اعلام كنند.

نصيري در بخش ديگري از اين گفت‌وگو اظهار كرد: با توجه به اطلاعات موجود در بانك اطلاعات كد پستي مي‌توان اين امكان ايجاد شود كه نشاني مكان‌هاي مورد نظر هم‌ميهنان نظير بيمارستان‌ها، مراكز فرهنگي، اقتصادي و ساير كارگاه‌هاي خدماتي و يا تجاري را در محدوده‌ي مورد نظر تعيين و در اختيار آنان قرار دهد و با توجه به توسعه‌ي تكنولوژي امكان ارائه‌ي اينگونه اطلاعات از طريق اينترنت و يا تلفن همراه نيز امكان‌پذير مي‌باشد.

وي تصريح كرد: با ورود كاربران اينترنتي به سايت www.postcode.post.ir امكان دريافت كدپستي ده رقمي با وارد كردن شماره تلفن ايجاد شده است.

نصيري يكي از قابليت‌هاي شماره ملي و كد پستي را تعيين تراكم جمعيتي نقاط مختلف كشور بدون نياز به سرشماري نفوس خواند و ادامه داد: سازمان‌هاي خدماتي نظير آب، برق، گاز و غيره با اين قابليت مي‌توانند بر حسب جمعيت مستقر در هر مكان يارانه متعلقه را محاسبه و پرداخت كنند كه ايجاد اين امكان نيازمند تعامل و همكاري كليه سازمان‌ها است.

تاريخ درج: 29 ارديبهشت 1387 ساعت 10:41 تاريخ تاييد: 29 ارديبهشت 1387 ساعت 11:26 تاريخ به روز رساني: 29 ارديبهشت 1387 ساعت 11:17
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16532]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن