تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816268740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرداخت بدهي دولت به بانك‌ها از ذخيره ارزي رد شد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پرداخت بدهي دولت به بانك‌ها از ذخيره ارزي رد شد
مجمع تشخيص مصلحت نظام با بررسي بند (و) از ماده 10 اين قانون نيز در مورد تاسيس بانك توسعه تعاون با سرمايه اوليه معادل 5 هزار ميليارد ريال از محل حساب ذخيره ارزي توسط دولت براي تامين منابع سرمايه اي بخش تعاون، مصوبه مجلس شوراي اسلامي را تاييد كرد.
مجمع تشخيص مصلحت نظام با برداشت از ذخيره ارزي براي پرداخت بدهي دولت به بانك‌ها مخالفت كرد.

به گزارش روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام، اصلاح موادي از قانون برنامه چهارم توسعه كشور و اجراي اصل 44 قانون اساسي، مصوب مجلس شوراي اسلامي كه مورد ايراد شوراي نگهبان قرار گرفته بود در دستور كار امروز مجمع تشخيص مصلحت نظام قرار گرفت و در هفت مورد رفع اختلاف شد.

بنا بر مصوبه مجمع تشخيص مصلحت نظام با بررسي مواد 87 و بند 4 ماده 2 اين قانون درباره شركت ملي نفت ايران و شركت‌هاي استخراج و توليد نفت خام و گاز، با توجه به نظر مكتوب شوراي نگهبان در تفسير ماده 87 در مورد ابهام، نظر مجلس شوراي اسلامي تأييد شد.
همچنين ماده 9 اين قانون درباره ايجاد فضاهاي فرهنگي، توسعه فعاليت‌هاي مذهبي و قرآني، انجمن‌هاي اسلامي و تشكل‌هاي مذهبي خود و هزينه‌هاي قابل قبول مالياتي، نظر شوراي نگهبان در مورد حذف اين بند تأييد شد.

مجمع تشخيص مصلحت نظام با بررسي بند (و) از ماده 10 اين قانون نيز در مورد تاسيس بانك توسعه تعاون با سرمايه اوليه معادل 5 هزار ميليارد ريال از محل حساب ذخيره ارزي توسط دولت براي تامين منابع سرمايه‌اي بخش تعاون، مصوبه مجلس شوراي اسلامي را تأييد كرد.

تبصره‌هاي 1 و 2 ماده 37 اين قانون درخصوص معافيت مالياتي نقل و انتقال سهام از سازمان خصوصي سازي به شركت‌هاي سرمايه گذاري استان و افزايش سرمايه در شركت‌هاي سرمايه گذاري‌هاي استاني و همچنين افزايش سرمايه در شركت‌هاي تعاوني شهرستاني ناشي از افزايش دارايي شركت‌هاي سرمايه گذاري استاني مربوط، از اين محل نيز از جمله موارد اختلافي بود كه بعد از بررسي نظر مجلس شوراي اسلامي مورد تأييد قرار گرفت.
درباره ماده الحاقي 3 اين قانون نيز مبني بر برداشت از محل حساب ذخيره ارزي بابت پرداخت بدهي دولت به بانك‌ها و افزايش سرمايه دولت در بانك‌ها، اين ماده الحاقي مورد تأييد قرار نگرفت و حذف شد.

بند (3) ماده 19 اين قانون درباره نحوه واگذاري شركت‌هاي دولتي كه با تصويب هيأت واگذاري به بخش غيردولتي مي‌شوند، ششمين مورد اختلافي در قانون برنامه چهارم و اجراي اصل 44 قانون اساسي بود كه در جلسه امروز مجمع تشخيص مصلحت مورد بررسي قرار گرفت و در مورد آن به اين شرح تصميم‌گيري شد: به هيأت واگذاري اجازه داده مي‌شود: در اساسنامه و مقررات حاكم بر شركت‌هاي قابل واگذاري به بخش غيردولتي (در مدت يك سال قابل تمديد تا دو سال) در قالب قانون تجارت و در راستاي تسهيل در واگذاري و اداره شركت‌ها، اصلاحات لازم را انجام دهد. در اين دوره زماني، اين شركت‌ها مشمول مقررات حاكم بر شركت‌هاي دولتي نيستند.

موضوع اختلافي بعدي بند (5) از ماده (19) در مورد نحوه واگذاري تصدي‌هاي اقتصادي و زيربنايي كه در قالب غير شركتي اداره مي‌شوند بود كه با تصويب اكثريت اعضا مقرر شد در اجراي اين قانون وزارت امور اقتصادي و دارايي مجاز است آن دسته از طرح‌ها و تصدي‌هاي اقتصادي و زيربنايي دولتي قابل واگذاري را كه به صورت شركت مستقل اداره نمي‌شوند يا در قالب غير شركتي اداره مي‌شوند و به نحو موجود قابل واگذاري نيستند و صرفا به منظور واگذاري، ابتدا تبديل به شخص حقوقي مناسب كرده و سپس نسبت به واگذاري آنها ظرف يك سال از زمان تبديل و با رعايت تبصره‌هاي 2 و 3 بند الف ماده (3) اين قانون اقدام نمايد. اين حكم تا پايان سال 1392 معتبر است.

همچنين بنا بر تبصره اين ماده، وزارت امور اقتصادي و دارايي براي واگذاري بنگاه‌ها، مي‌تواند از خدمات حقوقي و فني اشخاص حقيقي و حقوقي دولتي و يا غيردولتي حسب مورد استفاده كند.
در جلسه امروز مجمع تشخيص مصلحت نظام، علاوه بر اكثريت اعضا، وزير تعاون، سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارايي، رئيس كميسيون ويژه اصل 44 و رئيس كميسيون بودجه و رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي، عضو حقوقدان شوراي نگهبان، رئيس كل اتاق بازرگاني، رئيس سازمان خصوصي سازي و فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز حضور داشتند.
 شنبه 28 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 215]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن