تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816757736




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتخاب سخت ترکیه: ناتو یا ایران


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: انتخاب سخت ترکیه: ناتو یا ایران این برای ترکیه یک تنگناست. از یک سو ترکیه به دنبال اجرای سیاست دوستی با همسایگانش است و از سوی دیگر علیه این همسایگان سلاح هایی را مستقر خواهد کرد.

ترکیه برای انتخاب یکی از دو گزینه مشارکت در طرح سپر موشکی ناتو علیه ایران و گسترش روابط با تهران در  تنگنا قرار گرفته است.به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که اروپا و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مسیر پیشبرد طرح سپر موشکی حرکت می کنند ترکیه به عنوان یکی از اعضای ناتو خود را در این موضوع در تنگنا می بیند. طرح سپر موشکی ناتو برای مقابله با ایران، طراحی شده این در حالی است که آنکارا از روابط گسترده ای با تهران برخوردار است.ترکیه هم اکنون سیاست دوری از مشکلات را با همسایگان خود و به ویژه ایران پیگیری می کند اما طرح سپر موشکی ناتو، ایران را هدف قرار داده است.در همین راستا روز پنجشنبه گذشته وزرای خارجه و دفاع آمریکا با همتایان ترک خود در شهر بروکسل دیدار کردند. این دیدار در حاشیه نشستی در بروکسل درباره رویکردهای اصلی و مهم ناتو برگزار شد.در این نشست مسئله پیوستن ترکیه به طرح سپر موشکی ترکیه محور مذاکرات در بروکسل بود. مطبوعات ترکیه نیز نوشتند که آنکارا نسبت به اجرای این طرح رضایت ندارد.البته "وجدی گونول" وزیر دفاع ترکیه با رد اختلاف نظر با ناتو گفت که روند مذاکرات و بحث و بررسی ها در ناتو درباره طرح بزرگ سپر موشکی که در سال 2015 به طور کامل اجرایی می شود؛ رضایت دارد.ترکیه نگران است در صورت پیوستن به طرح سپر موشکی ناتو روابط خود را با ایران و روسیه به خطر بیاندازد. روابطی که در سال های اخیر با افزایش گسترده ای روبه رو بوده اند.ترکیه می بایست به سرعت درباره پیوستن به طرح سپر موشکی تصمیم گیری کند زیرا "اندرس فوگ راسموسن "دبیرکل ناتو امیدوار است در نشست 19 و 20 نوامبر آینده در شهر لیسپون پرتغال آخرین نظرات و تغییرات را در طرح سپرموشکی اعمال شود.در همین زمینه رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه نیز هر گونه اعمال فشار علیه کشورش را رد کرد.اردوغان گفت: در این باره درخواستی به ما ارائه نشد لذا قرار نیست با اجباری در نشست لیسپون روبه رو شویم. "سنان اوغان" از مرکز پژوهش های"تورکسام " در آنکارا نیز در این باره گفت: این برای ترکیه یک تنگناست. از یک سو ترکیه به دنبال اجرای سیاست دوستی با همسایگانش است و از سوی دیگر علیه این همسایگان سلاح هایی را مستقر خواهد کرد. وی افزود: کابینه اسلامگرای ترکیه می خواهد سیاست دوری از غرب را در پیش بگیرد؛ برای اتخاذ یک تصمیم سخت، در تنگناست ولی در نهایت به احتمال زیاد، پاسخ این کشور به سپر موشکی ناتو ، مثبت خواهد بود.وی افزود: آنچه که این روند را حساس تر کرده این واقعیت است که واشنگتن هم پیمان ارزشمندی برای ترکیه در جنگ با مخالفان مسلح حزب کارگر کردستان است.یک دیپلمات ترک که خواست نامش اعلام نشود در این باره گفت: ترکیه هنوز درباره مشارکت در طرح سپر موشکی تصمیم نگرفته است. می بایست از برخی از مشکلات فنی عبور کرد. آنکارا به دنبال وسایلی است که بتواند از تاثیرات مشارکت خود در این طرح به خصوص بر تهران بکاهد به ویژه که روسیه از مخالفت خودبا این طرح عقب نشینی کرده است.یک منبع آگاه  در ترکیه هم گفت: آنکارا خواهان این موضوع است که سپر موشکی ناتو تمامی خاک ترکیه و نه فقط مناطق نزدیک به ایران و کشورهای تشکیل دهنده شوروی سابق را حفاظت کند. ترکیه مخالف این است که سپر موشکی یک کشور خاص یا ایران را مورد هدف قرار دهد.در همین حال دبیر کل ناتو گفت که تاریخ به شکل واضح نشان داده است که اروپا از طریق همکاری سیاسی و نظامی با آمریکا با میزان بیشتری از صلح و ثبات روبه رو شده است.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 253]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن