تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 15 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اجراى حدود و احكام خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با ضايع كردن آن بدبخت نمى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814137384




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همسر توني بلر قانوني بودن حمله نظامي به عراق را زيرسوال برد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: همسر توني بلر قانوني بودن حمله نظامي به عراق را زيرسوال برد
لندن - شري بلر همسر نخست وزير سابق انگليس ، ادعاهاي مطرح شده مبني بر قانوني بودن تجاوز نظامي آمريكا و انگليس به عراق را زير سوال برد.

همسر نخست وزير سابق انگليس كه حقوقدان و وكيل نيز مي‌باشد، در اظهاراتي كه روز شنبه منتشر شد، تصريح كرد: من نمي‌توانم بپذيرم كه حمله نظامي آمريكا و انگليس به عراق در سال ‪ ۲۰۰۳‬بصراحت قانوني بوده است.

وي در گفت وگويي با روزنامه گاردين گفت كه ممكن است برخي تلاش كنند بنوعي با توسل به حقوق و قوانين بين‌المللي درباره حمله به عراق صحبت كنند ولي آنچه مسلم است، نمي‌توان به روشني از قوانين بين‌المللي در زمينه جنگ عراق استفاده كرد.

شري بلر افزود: من عميقا درباره جنگ عراق فكر كرده و مي‌كنم و ديدگاههاي متفاوتي را نيز در اين‌باره شنيده ام ولي علاقه ندارم مستقيما وارد اين موضوع جنجالي بشوم .

همسر نخست وزير سابق انگليس گفت : من در اين‌باره به ارتش و حتي همسرم توني بلر مشورتي نداده ام .

وي تاكيد كرد: من براي اظهارنظر درباره جنگ عراق يك وكيل بي‌طرف نيستم چرا كه اين موضوع به هر ترتيب به همسر من به عنوان نخست وزير وقت انگليس مربوط مي‌شود و به همين دليل دوست ندارم وارد جزييات شوم .

شري بلر در عين حال گفت كه همسرش تلاش كرده است در زمينه حمله به عراق بهترين تصميم را بر اساس منافع كشور اتخاذ كند.

تجاوز نظامي آمريكا و انگليس به عراق در سال ‪ ۲۰۰۳‬موجي از مخالفت‌هاي گسترده را در سراسر جهان بدنبال داشت . اين مخالفت‌ها در انگليس نيز بويژه پس از اينكه سلاح‌هاي كشتار جمعي مورد ادعاي دستگاههاي اطلاعاتي آمريكا و انگليس در عراق كشف نشد، بالا گرفت و حتي موجب بروز شكاف در حزب حاكم كارگر شد.
 شنبه 28 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن