تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):فاطمه بانوى زنان بهشت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816300878




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دعوت از ايرانيان براي سرمايه گذاري به عراق


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دعوت از ايرانيان براي سرمايه گذاري به عراق
سفير عراق در ايران گفت: بودجه عراق در سال جاري ‬بالغ بر 48 ميليارد دلار تصويب شده كه اين امر فرصت مناسبي براي حضور سرمايه گذاران ايراني در پروژه هاي بازسازي و عمراني عراق است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمجيد شيخ امروز در همايش فرصتهاي صادرات، سرمايه گذاري و بازاريابي در كشورهاي اسلامي در تهران با اشاره به وجود صادرات بيش از 2 ميليارد و 300 ‬ميليون دلاري ايران به عراق گفت: اين درحالي است كه فعاليت شركتهاي ايراني در اين كشور هنوز محدود است و بايد افزايش يابد. همچنين عراق از تمامي سرمايه ‌گذاران ايراني براي حضور در اين كشور دعوت به عمل مي آورد؛ چراكه بودجه ‪۱۸‬ميليارد دلاري عراق جهت بازسازي اين كشور فرصت مناسبي براي حضور جدي تر سرمايه‌ گذاران ايراني در اين كشور فراهم كرده است.

سفير عراق در تهران افزود: سرمايه‌گذاران ايراني فرصت مناسبي براي رقابت در عراق دارند همانطور كه هم اكنون شاهد رقابت شركتهاي مختلف و بزرگ بين‌ المللي در اين كشور هستيم؛ اين در حالي است كه دولت عراق بالاترين بودجه را امسال براي كشور اختصاص داده كه در آن، اهداف بازسازي اين كشور تعيين شده و سرمايه‌گذاري و بازسازي موضوعات مهمي هستند كه دراين خصوص پيگيري مي شوند.

وي تصريح كرد: بودجه عراق در سال جاري ‬بالغ بر 48 ميليارد دلار تصويب شده كه سهم بخشهاي مختلف همچون كشاورزي، صنعت ، خدمات به ترتيب 5، 68 و 27 درصد است.

مجيد شيخ گفت: تفاهم نامه‌هاي مختلفي در سفر اخير رئيس جمهوري اسلامي ايران به عراق براي ايجاد بازارهاي مشترك در شمال و جنوب، خطوط راه آهن و گمرك امضا شده كه زمينه همكاري‌هاي وسيعي را ميان دو كشور ايجاد كرده است، بر اين اساس اميد مي رود كه عراق در سال جاري شاهد اجراي طرحهاي بزرگ بازسازي و بهبود طرحهاي خدماتي باشد و بخش عمده ‌اي از زير ساختها در اين كشور بازسازي شود.

سفير عراق در تهران افزود: عده اي نمي ‌خواهند تا مناسبات اقتصادي و تجاري تهران و بغداد افزايش يابد، به همين سبب مسئولان دو كشور بايد اراده خود را براي افزايش مناسبات به كار گيرند و مرحله جديدي از روابط برادرانه را از نظر مناسبات مشترك ايجاد كنند؛ اين درحالي است كه ايران و عراق داراي مشتر كات ديني و فرهنگي بسياري هستند و بايد در جهت تقويت آنها تلاش كنند.

مجيد شيخ سپس تصويب قانون سرمايه‌گذاري عراق در مجلس نمايندگان اين كشور را بر مبناي تعيين چارچوب، توسعه فعاليتهاي سرمايه‌گذاري صنعت در عراق براي سرمايه‌گذاران تشريح كرد.

به گفته وي، قانون سرمايه‌گذاري در بخش نفت نيز تضميني براي دولت عراق محسوب مي ‌شود و در پيشرفت اين كشور نقش موثري دارد. اين درحالي است كه تروريسم يكي از موانع در كندي بازسازي كشور عراق است و تلاش مي ‌كند تا تفرقه ديني و مذهبي ميان مردم اين كشور ايجاد كند.

همچنين در ادامه، دانايي فر در همايش فرصتهاي صادرات، سرمايه گذاري و بازاريابي كشورهاي اسلامي گفت: در شرايط فعلي عراق با توجه به سرنگوني رژيم بعثي و حضور اشغالگران دچار تغييرات سياسي و گسستگي در تمامي روابط با همسايگان شده است؛ اين درحالي است كه بيش از 40 سال ارتباط اقتصادي ايران با عراق قطع بوده و هم اكنون دولت جديد مستقر در اين كشور، بهترين روابط را با ايران دارد كه اين به عنوان اولين پتانسيل براي برقراري روابط ميان تجار و سرمايه گذاران دو كشور است.

دبيرستاد توسعه اقتصادي ايران و عراق افزود: هم اكنون به صورت نسبي شرايط مناسب و ثبات در عراق حاكم شده اين درحالي است كه حضور اشغالگران در اين كشور سبب شده كه عراق يك كشور مصرفي باشد كه اين فرصت ديگري براي سرمايه گذاران ايراني است چراكه ذائقه مردم اين كشور به ما بسيار نزديك است.

وي اظهار داشت: فرصت ديگر فراروي سرمايه گذاران ايراني بازار ثروتمند عراق به لحاظ منابع مالي ناشي از فروش نفت است. طي دو سال اخير صادرات نفت اين كشور به 72 ميليارد دلار رسيده كه پيش بيني مي شود اين رقم تنها درسال 2008 به 70 ميليارد دلار رسيده است؛ چراكه اين كشور روزانه دو ميليون 400 هزار بشكه نفت توليد مي كند كه 90 درصد آن صادر مي شود.

دانايي فر گفت: اين بازار نمي تواند بيش از 40 درصد نياز مصرفي برق خود را توليد كند بنابراين آنرا از بازارهاي خارجي تامين كرده يا به مردم خاموشي مي دهد از سوي ديگر تصميم گرفته كه تا سال 2015 ميزان ظرفيت اسمي برق خود را به 27 هزارمگاوات برساند كه البته تاكنون طبق زمان بندي محقق نشده است.

وي خاطرنشان كرد: از سوي ديگر با توجه به اينكه عراق دومين ذخيره نفت دنيا را دارد ولي 60 درصد فرآورده هاي نفتي خود را از خارج تامين مي كند كه اين فرصت مناسبي براي پالايشگاه سازان و فروشندگان مواد نفتي است.

دبير ستاد توسعه اقتصادي ايران و عراق گفت: به لحاظ كشاورزي نيز تنها محصول صادراتي عراق خرما است كه با توجه به شرايط جنگ تغييرات جدي در صادرات بوجود نيامده است.

همچنين در ادامه محمدعلي ضيغمي، معاون بازاريابي سازمان توسعه تجارت ايران يكي از مشكلات فراروي بخش تجاري كشور را نبود اطلاعات شفاف عنوان و تصريح كرد: عراق درسال 2007 توليد ناخالص داخلي خود را به 100 ميليارد دلار رسانده، يك درصد نرخ رشد توليد ناخالص داخلي داشته و بودجه اي معادل 48 ميليارد دلار را براي خود ترسيم كرده است.

وي افزود: مبادلات عراق با دنيا از سال 2002 تا 2007 در بخش صادراتي از 5/13 ميليارد دلار به 34 ميليارد دلار رسيده است. در سال 2001 ايران در جايگاه دوازدهم شركاي تجاري عراق قرار داشته كه در سال 2006 اين جايگاه به رتبه دوم ارتقاء يافته است.

ضيغمي مهمترين اقلام صادراتي ايران به عراق را آب معدني، نوشيدني هاي بدون الكل، مواد خوراكي، مواد بهداشتي، شوينده و سبزيجات، صيفي جات، كولرآبي، فرش و لوازم خانگي تشكيل مي دهد و از سوي ديگر عمده واردات ايران از اين كشور ضايعات آلومنيوم، مس، سرب و پروفيل است. وي اظهار داشت: تركيه، اردن، چين و هند رقباي ايران در بازار عراق هستند.
 شنبه 28 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 251]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن