تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815080861




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برنامه وزارت صنايع براي پيشگيري از كمبود سوخت كارخانجات در زمستان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: برنامه وزارت صنايع براي پيشگيري از كمبود سوخت كارخانجات در زمستان
مديركل دفتر صنايع معدني وزارت صنايع و معادن گفت : براي جلوگيري از مشكلات احتمالي سوخت كارخانجات در سال جاري ، به كارخانجات ابلاغ شده است تا در اسرع وقت امكان ذخيره سازي نفت كوره و مازوت را براي فصل سرد فراهم كنند.

به گزارش خبرگراري مهر به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت صنايع ومعادن، محمدرضا مس فروش افزود : تاكنون تعدادي از كارخانجات به اين ظرفيت ذخيره‌سازي دست يافتند و وزارت صنايع ومعادن نيز بقيه كارخانجات را براي دستيابي به ظرفيت ذخيره‌سازي موردنظر همراهي خواهد كرد .

مديركل دفتر صنايع معدني همچنين درخصوص فعاليتهاي انجام شده در حوزه صنعت سيمان كشور گفت : پس از تشكيل ستاد پيگيري و اجراي طرحهاي سيماني ، برگزاري جلسات متعدد و برطرف شدن مشكلات اجراي طرحها ، با راه اندازي 14 طرح سيماني تا پايان سال 86 ، با مجموع ظرفيت 10 و نيم ميليون تن به ظرفيت 5 / 50 ميليون تن دست يافتيم كه بيش از اهداف تعيين شده بود .

مس فروش خاطرنشان كرد : پارسال براي مقابله با سرماي بي‌سابقه كشور نيز ستاد ويژه پيگيري طرحهاي سيماني با همراهي متوليان وزارت نفت ، با رفع نياز سوخت كارخانجات سيمان و ممانعت از ايجاد وقفه در فعاليت اين كارخانجات ،‌ موفق شد صنعت سيمان را از بحران عبور دهد.

وي با اشاره به موفقيتهاي كشور در زمينه احداث كارخانجات توليد سيمان گفت : ساخت كارخانجات سيمان در داخل به بيش از 80 درصد رسيده و فراواني مواداوليه اين صنعت در مناطق مختلف ، پتانسيل خوبي براي دستيابي كشور در سالهاي آتي به ظرفيت 110 ميليون تن سيمان ، توليد 95 ميليون تن و تغيير سرانه توليد از570 كيلوگرم به 1 تن است .

مديركل دفتر صنايع معدني در ادامه ، با تاكيد بر لزوم توجه جدي به افزايش ظرفيتهاي ناوگان حمل و نقل ، در امتداد افزايش توليد و ظرفيت كارخانجات سيمان افزود : پس از انعكاس اين مقوله ازسوي وزير صنايع و معادن به دولت ، مقرر شد براي تقويت اين زيرساختها اعتبارات مناسبي اختصاص يابد .

مس فروش با اشاره به توليد بيش از 40 ميليون تن سيمان در سال گذشته گفت : اين ميزان توليد رشد قابل قبولي معادل 13 درصد نسبت به سال 85 داشته و راندمان بسياري از كارخانجات نيز بيش از 96 درصد بوده است .

مديركل دفتر صنايع معدني همچنين افزود : در راستاي رفع آلايندگي‌هاي صنعت سيمان نيز حذف كروم 6 ظرفيتي از نسوزهاي مورد استفاده در عايق‌كاري و نسوزكاري را در دستور كار داريم .

مس فروش خاطرنشان كرد : پس از برقراري تعادل در عرضه و تقاضا نيز به تدريج به سمت تشويق و بسترسازي در كارخانجات براي توليد سيمانهاي با ارزش افزوده بيشتر براي صادرات و تنوع توليد براي اين صنعت با مصارف گوناگون حركت خواهيم كرد .

وي افزود : براي عرضه سيمان با بسته بنديهاي متعدد نيز با موسسه استاندارد به تفاهم رسيديم تا با استفاده از بسته‌هاي كمتر از 50 كيلوگرمي ، هدر روي اين محصول كاهش يابد .

مس فروش تغيير فرهنگ مصرف سيمان و شناساندن سيمانهاي ديرگير و در عين حال با كيفيت را از ديگر برنامه هاي حوزه صنايع معدني وزارت صنايع و معادن دانست .

وي يادآور شد : در سال شكوفايي و نوآوري ، در صنعت سيمان هم برنامه‌هايي ازجمله آموزش منابع انساني ، دستيابي به معيارهاي مصرف انرژي ، كاهش مصرف انرژي در اين صنعت و‌ نيز رفع غبار اگزوزها و خروجي‌هاي كارخانجات را در اهداف خود داريم .
 شنبه 28 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 209]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن