تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815080916




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شمس در گفتگو با مهر خبر داد:حمايت از خانواده هاي زندانيان نيازمند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: شمس در گفتگو با مهر خبر داد:حمايت از خانواده هاي زندانيان نيازمند
معاون سلامت اصلاح و تربيت سازمان زندانها گفت: بر اساس قانون برنامه چهارم توسعه، سازمان زندانها مكلف شده تا از طريق انجمن هاي حمايت از زندانيان و ساير موسسات و تشكل هاي مردمي ، كليه خانواده هاي زندانيان نيازمند و همچنين معدومين را تحت پوشش قرار دهد.

علي شمس در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در پي پيگيري هاي مكرر از مجلس و دولت براي تامين اعتبار مورد نياز، نمايندگان مجلس هفتم در نامه اي به رئيس جمهور خواستار تخصيص منابع و امكانات به سازمان زندانها براي اجراي اين بخش از قانون شدند.

معاون سلامت اصلاح و تربيت سازمان زندانها تصريح كرد: نامه مذكور در جلسه هيئت دولت مطرح و مقرر شد طرح جامعي تدوين و به هيئت دولت ارائه شود كه پيشنهادات سازمان زندانها در كميته اي با حضور كارشناسان و مديران عامل انجمن هاي حمايت زندانيان مجرب كشور مورد بحث و بررسي قرار گرفت و در نهايت طرحي با 17 پيشنهاد تدوين گرديد.

وي خاطر نشان كرد: اين طرح در جلسات كميسيون امور اجتماعي و دولت الكترونيك كارشناسي شد و در نهايت با تاييد رئيس جمهور ، آئين نامه اجرايي قانون تامين زنان و كودكان بي سرپرست با هدف در نظر گرفتن خانواده هاي زندانيان نيازمند اصلاح گرديد.

شمس با اشاره به تغييرات ايجاد شده در اين آئين نامه گفت: بر اساس اصلاحات انجام شده كودكان بي سرپرست زندانيان با هماهنگي سازمان زندانها ، شناسايي مي شوند و تحت پوشش سازمان بهزيستي قرار مي گيرند.

معاون سلامت اصلاح و تربيت سازمان زندانها ، همچنين در مورد فرصت هاي قانوني ايجاد شده براي همسران زندانيان خاطر نشان كرد: شناسايي زنان و كودكان بي سرپرست زنداني و فاقد تمكين مالي برعهده وزارت رفاه و تامين اجتماعي با هماهنگي دستگاههاي ذيربط خواهد بود.

وي ، حمايت هاي مالي و تهيه امكانات خودكفايي يا مقرري نقدي و غير نقدي مستمر شامل فراهم نمودن امكانات رفاهي ، فراهم نمودن و تهيه امكانات و ابزار و سايل حرفه آموزي ، كار ، اشتغال ، تامين هزينه هاي حرفه آموزي ، پرداخت سرمايه كار و تامين هزينه تشكيل خانواده و ازدواج را از جمله تسهيلات اين قانون عنوان كرد.

شمس در خصوص حمايت هاي فرهنگي و اجتماعي از خانواده هاي زندانيان گفت: ارائه خدمات آموزشي ، تحصيلي و تربيتي در سطوح فرهنگي و پيش دبستان تا تحصيلات عالي ، آموزش حرفه و فن جهت اشتغال ، خدمات مشاوره اي و مددكاري از جمله حمايت هاي فرهنگي و اجتماعي پيش بيني شده در اين آئين نامه است.
 شنبه 28 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن