تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 5 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1800014627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روايت يك وبلاگ از سخنان شبانه احمدي‌نژاد با دانشجويان: قصاب بومهني و مشكل مسكن تهران


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: روايت يك وبلاگ از سخنان شبانه احمدي‌نژاد با دانشجويان: قصاب بومهني و مشكل مسكن تهران
وبلاگ عدالت گزارشي را از سخنان رئيس جمهور كه در خصوص مسائل مختلف و در جمع دانشجويان عدالتخواه مطرح شد، منتشر كرده است كه بدون هيچ قضاوتي متن كامل آن در ادامه مي‌آيد:

بنابر نوشته اين وبلاگ، رئيس جمهور در اين سخنراني كه تا نيمه‌هاي شب به طول انجاميد گفته است: مقدمه كوتاهي بگويم و سپس به بحث‌هاي شما اشاره كنم مبارزه حق و باطل و مبارزه براي اصلاح و برپايي عدالت، سخت ترين و سنگين ترين مبارزه طول تاريخ است. اگر كسي خيال مي‌كند يك روزه و دوروزه و با آمدن و رفتن احمدي نژاد و ديگران مسئله حل مي‌شود، اشتباه است. البته به معناي نتوانستن و بهتر و بيشتر كار را جلوبردن، نيست. سخت‌ترين بخش اصلاحات، مربوط به عدالت است. و حتي در بخش فرهنگي كار اينقدر مشكل نيست. خدمت پيامبر اسلام آمدند گفتند توحيد را مي‌پذيريم به اين شرط كه در زندگي و كارهاي ما دخالت نداشته باشي. يعني به عدالت كاري نداشته باشي.

در اين ديدار كه الهام، مشايي و چمران حضور داشته‌اند، احمدي‌نژاد ادامه داد: به اندازه بزرگي كاري كه هدف خلقت است، موانع هم وجود دارد. كسي خيال نكند اگر فضاي عمومي كشور به سمت عدالت و اصول برگشت و يا تقويت شد، ديگر هيچ مشكلي وجود ندارد. سال 79 رهبر انقلاب در تحليل شرايط اميرالمؤمنين(ع) اشاره كردند كه در طول 25 سال ذائقه‌هاي مردم را عوض كردند. نمي‌خواهم بگويم ذائقه مردم ما عوض شده اما در سيستم اداري كشور، فرهنگ، ادبيات و ذائقه‌ها عوض شده و بسياري از مشكلات مانند ناهماهنگي مديران مياني و كارشناسان به همين بازمي گردد.

نكته مهمتر اينكه هميشه جريان عدالت با شعار عدالت سركوب شده است. يعني با تفسير ديگري مقابل عدالت مي‌ايستند. اصولگرايي، حزب، باند و گروه نيست كه در رقابت براي كسب قدرت در مقابل ساير احزاب بايستد. اصل اول اصولگرايي، كار براي خدا، پافشاري بر عدالت و گذشتن از خود و همه چيز متعلق به خود است و الا اينكه تمام خصلتهاي قدرت طلبي و مناسبات قدرت را بياوريم و تابلويي بالاي سرش بگذاريم، بازي است. اصلاح طلبي هم همينطور است. امام حسين(ع) قيامش براي اصلاح بود. نمي‌شود مناسبات خودخواهي، طاغوت و قدرت طلبي را جمع كنيم و اين تابلو را بالاي آن بگذاريم.

نكته بعد اينكه بدانيد دولت همچنان در اصلاحات تنهاست. اين معنايش اين نيست كه كوتاه بياييم يا روحيه انقلابي را كنار بگذاريم. امام بزرگوارمان فرمود تا ظلم هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستيم. اگر همه دنيا مقابل ما بايستند، خميني يكه و تنها مقابل آنها خواهند ايستاد. هرچه قدر مقاومتها بيشتر مي‌شود ما مصمم تر و بانشاط تر وسط صحنه ايستاده‌ايم.

با هيچ كس دعوا نداريم

بخش دوم عرايض به مطالب متنوع دوستان بازمي گردد. گفتند بار مبارزه به دوش دولت و شخص احمدي نژاد است و بدنه همراهي نمي‌كند. حرف درستي است اما ايجاد تحول در بدنه كار بزرگي است. نمي‌توان 4 سال توقف كرد تا بدنه متحول شود و بعد كارها را انجام داد. اين اقدامات بايد همراه با هم باشد. بدنه را بايد از كجا آورد؟ در كدام انبان هزاران نيروي ساخته شده همفكر وجود دارد؟ در ضمن مگر هر عزل و نصب در اختيار رئيس جمهور است؟ آنچنان پيچ در پيچ درست شده كه وقتي رئيس جمهور از حقوق مسلم و مصرح خود در قانون استفاده مي‌كند، مي‌بينيد چه بلايي به سرش مي‌آيد؟

تحول سازمان مديريت جزء آرزوها بود. سالها و ساعتها بحث و مطالعه درباره موانع و راههاي كارشناسي اين ماجرا انجام شد اما در همين قانون بودجه امسال باز هم بارها از واژه "سازمان مديريت" استفاده كرده‌اند.

برخي دوستان گفتند چرا فضاي عمومي را قبل از اقدام آماده نمي‌كنيد. راجع به اصلاحات شوراها بحث كرده بوديم. اكنون برايم حق اليقين است كه اگر كارها را با قوي ترين منطق هم اعلام كنيم، آنقدر مقاومت و فضاسازي مي‌كنند تا انجام نشود. سازمان مديريت با قوانين پيچ در پيچ كه سالها روي هم انباشته شده بود و اختيارات نامحدود و تودرتو بود. ريشه‌ها را عميق شديم و پيدا كرديم. برخي خيال مي‌كنند اگر منطق كارها را بگوييم، همراهي مي‌كنند اما كارها هميشه آنطور ساده كه مي‌خواهيم جلو نمي‌رود.

يكي از دوستان تعبير به دعواي دولت و مجلس كرد. ما با هيچكس دعوا نداريم. اگر فقط بخواهيم فهرست مانع تراشي‌هايي را كه مقابل دولت انجام شد، بگوييم مثنوي هفتاد من كاغذ مي‌شود و سكوت كرديم. گاهي كه خيلي فشار مي‌آيد دو اشكال از خود و يكي از ديگري مي‌گوييم. يك نفر گفته بود اينها كه مقابلت هستند كه بعضاً حزب اللهي هستند، گفتم حق را بشناس بعد آدمها را با آن معيار بسنج.

تورم و گراني

احمدي نژاد با اشاره به تورم مي‌گويد:«رشد عدد تورم در دنيا 50، 70 و حتي 120درصد است. جايي كه قبلاً 2 درصد رشد داشته 4 درصد شده است. 7 درصد 14درصد شده است. در بخش مواد غذايي بعضاً تا 400 درصد رشد داشته است. دولت از قبل شرايط جهاني را رصد كرده بود و تصميم گرفت برخي كالاهاي اساسي مانند برنج، روغن، غذاي دام و... را وارد كند. جلسه‌اي با سران مجلس داشتيم و توضيح داديم كه بخاطر قيمت نفت، ركود اقتصادي و توطئه غربي ها، اتفاقاتي دارد مي‌افتد كه لازم است مواد ضروري روزمره مردم را تأمين كنيم. كارگروه مشتركي دو ماه كاركردند و تصميم گرفتند براي كنترل اين جهش قيمت، لايحه دوميليارد دلاري به مجلس بدهند. در دولت به وزير بازرگاني گفتم دو ميليارد زياد است و با بحثهايي كه شد آن را به يك ميليارد و دويست ميليون دلار رساندند اما دو فوريت و حتي يك فوريت لايحه تصويب نشد. گفتيم حجم يارانه را كم كرديد، قيمت‌ها بالا رفته، مصرف اضافه تراشيديد و براي يارانه‌ها محل مشخص كرديد، در مقابل اين موج سنگين بازار چه بايد كرد؟ فقط تعرفه بازرگاني مانده بود. براي صادرات تعرفه بالا گذاشتيم اما همان افراد در كشور هياهو درست كردند كه كشاورزها و باغدارها نابود شدند.»

در اوج فشارها وزير بازرگاني را تهديد و استيضاح كردند كه چرا دولت ميوه وارد كرد. وزير مي‌گويد اصلاً ميوه وارد نكرديم، بخش خصوصي اين كار را انجام داده است. يك ميليارد و هفتصد ميليون دلار سال گذشته صادرات ميوه داشتيم و قيمت ميوه در پايان سال قبل به قيمت سال 83 بود. وزير را كساني دارند استيضاح مي‌كنند كه فرياد اصولگرايي اشان گوش فلك را كر كرده است.

اولين بودجه را كه داديم، گفتند 6 واحد درصد بايد عوارض واردات كالا را بالا ببريد. بيش از 70 درصد واردات كالاهاي سرمايه‌اي مانند ماشين آلات و تجهيزات و يا كالاي واسطه‌اي است كه طبق قانون معاف از عوارض است. 30درصد باقي مي‌ماند. وقتي مي‌گويند عوارض كل واردات افزايش يابد يعني 180 درصد افزايش. هرچه گفتيم اين درآمد كاذب است، در بودجه ننويسيد، نوشتند و براي درآمدش هزينه هم قرار دادند. اين درحالي بود كه اولين موردي را كه دولت عوارض آن را 60 درصد كرد، گوشي موبايل بود كه جزء دارو و غذاي مردم هم نبود اما باز همين افراد عليه دولت جنجال كردند.

در ازاي درآمد كاذب هزينه مي‌تراشند كه اگر تأمين نشود كسري بودجه و تورم درپي دارد و همان را بر سر دولت چماق مي‌كنند. ممكن است كسي بگويد چرا اين مسائل را نگفتيد، يك دليل اين است كه ما در سنگين ترين جنگ سياسي با دشمنان بوديم و تا حدودي هستيم. در اوج قضيه هسته‌اي نبايد مسائل را در داخل تشديد كرد. فقط يك جمله شب قبل از سفر حج گفتم كه قيمت 15 قلم كالا را شما بالا برديد. اگر اينطور نيست تكذيب كنيد.

بنابراين اينطورنيست كه خيال كنيد دولت آمده و حالا كه ملت و رهبري پشتيبان آن هستند، همه كارها روان اجرا مي‌شود. البته معنايش كنار كشيدن نيست. خاصيت اصلاحات واقعي همين است. در همدان گفتم گاهي انسان جلوي نزديكترين دوستان خود قرار مي‌گيرد.

دوسال گفتند دولت كار كارشناسي نمي‌كند، آنوقت فقط در يك نشست و برخاست، 23 ميليارد تومان هزينه‌هاي دولت را اضافه كردند و بورسي را كه وقتي ما تحويل گرفتيم 5 هزار ميليارد تومان در سال بود و الآن عليرغم خالي شدن حبابها به 7500 ميليارد تومان رسيده، تصويب كردند كه در سال جاري به 40هزارميليارد تومان برسد. يك بچه دبستاني هم مي‌فهمد حجم اين ظرف چقدر است؟ اما تصويب كردند كه بعد بگويند دولت نمي‌خواهد چشم انداز و اصل 44 را اجرا كند.

مافيا

در ماجراي بدهي هزار ميليارد توماني بانك پارسيان كه اسم متخلفين هم در روزنامه‌ها اعلام شد، ديديد چه كساني جلوي ما ايستادند؟ همانها كه براي عدالت فرياد مي‌زدند، آمدند گفتند امنيت اقتصادي و سرمايه گذاري را از بين بردي! در جلسه روز پنج شنبه اصولگرايان گفتم مجلس مقتدر، قوي و كارشناسي مي‌خواهيم كه مسائل را عميق ببيند تا بتوانيم 5، 6 جراحي بزرگ در كشور انجام دهيم و بنيان‌ها را درست كنيم. گفتم اصولگرايي حزب و گروه نيست، معيارهاست. آقايي هست كه خود را رهبر اصولگراها مي‌داند اما در اين 2.5 سال بيش از 60 مصاحبه و سخنراني داشته كه در اوج ظلم و تهديد نظامي امريكا يك كلمه عليه استكبار حرف نزده و كاملاً عليه دولت صحبت كرده است. گفتم ما هيچ لايحه بنيادي به مجلس نداديم چون مي‌دانستيم يك چيزي مي‌دهيم، 180درجه تغيير مي‌كند.

وي در باره بودجه 87 مي‌گويد:لايحه بودجه امسال در برنامه ريزي و بودجه كشور يك انقلاب بود. من خودم بيش از 100ساعت وقت گذاشتم و با كارشناسان صحبت كردم. از قبل هم هماهنگ كرديم و گفتيم شما از آرزوهايتان بوده كه قانون بودجه‌اي ارائه شود كه همه بفهمند. در محتواي آن هم هرتغييري مي‌خواهيد بدهيد اما آمدند گفتند 30 دستگاه نه، 300 دستگاه بايد باشد. 23 هزار ميليارد تومان بدون منبع اضافه كردند. بعد مي‌گويند دولت از منابع برداشت مي‌كند. اگر اين را اجرا كنيم، دولت ساقط مي‌شود، بايد تبعاتش را كم كنيم.

گفتند چرا اسامي افشا نمي‌شود؟ افشا مي‌شود ولي خيلي وقت‌ها بايد اصل مسير را زد. دولت تلاش داشت راههاي فساد را ببندد. گاهي هم فرياد مي‌زنيم كه مردم كمك كنند. مبارزه با فساد سخت است، در قضيه گاز تركمنستان، برخي آقازاده‌ها كه با آنها تجارت مشترك دارند، گرا دادند كه الآن وقت قطع گاز است. در جلسه‌اي با روحانيون اين مسئله را گفتم. همان آقازاده پيش يكي از دوستان ما رفته بود و بعد كلي بد و بيراه گفتن، گفته بود. دوست ما به او گفته بود رئيس جمهور اسم نبرده است. گفت همه فهميدند. همين شخص در جمعي در مقابل اعتراض آنها ادعا كرده بود كه منظور احمدي نژاد، من نبودم!

نمونه ديگري بگويم. يك آقايي در بومهن قصابي داشته و سال 80 قصد داشته مجوز كشتارگاه بگيرد كه نمي‌دهند و كارش تعطيل مي‌شود. كنار جاده پرديس ضلع غربي به سمت تهران در گذشته روستايي بوده است. در قانون منابع طبيعي حكمي هست كه در هر روستا علاه بر سطح روستا، مقداري زمين براي عبور و مرور و گله به اهالي مي‌دادند كه اسمش مستثنيات بود يعني از منابع ملي مستثنا مي‌شد. اين روستا از بين رفته، اما اين آقا به باند زمين متصل مي‌شود، سند جعل مي‌كنند و 2 هكتار از مستثنيات را به نام خود مي‌كنند. بعد به 20 هكتار توسعه مي‌دهد. بعد منابع طبيعي مطلع مي‌شود و در رفت و آمدها، 20هكتار، 2200 هكتار شده است! پرونده درست مي‌شود، قاضي جانباز حزب اللهي حكم مي‌دهد كه متخلف بايد مجازات شود و تمام درخت‌ها قطع شود. پرونده به دادگاه تجديدنظر رفته، قاضي قبلي عزل شده است! اگر اين مقدار زمين دست دولت بود و واگذار مي‌كرد، تمام بازيهاي بازار مسكن مي‌خوابيد. 2200هكتار كنار تهران يعني 350هزار واحد مسكوني.

خاطره‌اي به نقل از آقاي چمران بگويم كه در اين جلسه هم حضور دارد. در دوره شهرداري ما در منطقه 3 تهران، فردي رفته بود در باغي مجتمع بسازد. شهرداري جلويش را گرفت و توافق شد از 12هزار مترمربع، مساحت 500 متر مربع آن را 2 طبقه بسازد. بعد از مدتي آقاي چمران مطلع مي‌شود درختان نصف باغ را با بولدوزر دارند قطع مي‌كنند و در مساحت 3000 متر 6 طبقه بالا مي‌برند. آقاي چمران هرچه كرد باز زورش نرسيد و 8 طبقه ساختند. البته همه مسائل هم اينگونه نيست. بيش از 90درصد امور درست انجام مي‌شود اما در نظام اسلامي مقدار كم انحراف هم خوب نيست.

زمان بررسي قانون بودجه در مجلس به استان هرمزگان رفته بوديم. دولت براي تعرفه واردات خودرو همان 100 درصد را پيشنهاد كرد تا از توليد داخلي حمايت شود. خبر دادند در كميسيون 70 درصد تصويب شده است. تعجب كرديم كه درآمدهاي كاذب را بالا مي‌برند اما اين درآمد دولت را پايين مي‌آورند. اتفاقي به بندر شهيد رجايي رفتيم و ديديم بيش از 30هزار خودرو در بندر منتظر است كه از آن طرف علامت داده شود تا ترخيص شوند و از هركدام 6، 7 ميليون از جيب دولت بپرد. زنگ زدم گفتم اگر تصويب كنيد اعلام مي‌كنم كه تصويب كننده‌ها دستشان در دست اينهاست.

آينده اقتصاد و نفت

گفتند آينده اقتصاد را چگونه مي‌بينيد؟ بسيار عالي مي‌بينم. علي رغم همه اين بحثها، رشد اقتصادي و بهبود شاخصهاي اقتصادي اصلي ما باورنكردني است. ناجوانمردي مي‌كنند، هر عددي كه دولت اعلام مي‌كند، مسخره مي‌كنند. سازمان يافته پول در رسانه خرج مي‌كنند. به وزير بازرگاني گفتم چرا توضيح نمي‌دهي، گفت توضيح داده ام. پيگيري هم كرده ام ولي پخش نمي‌كنند.

وضع نفت و گاز را پرسيدند. اخباري درخصوص توليد را خودم يا وزير نفت اعلام خواهيم كرد. در پتروشيمي كارهاي بسيار بزرگي انجام شده است. 22ميليون تن صادرات پتروشيمي كه الآن به 29ميليون تن رسيده است. قراردادهاي بزرگ LNG، تبديل و ميعانات بسته شده است كه البته يكي دوساله نشان نمي‌دهد. مطالعات و ساخت پالايشگاه‌ها حداقل 5سال طول مي‌كشد. همين امسال 70ميليون متر مكعب گاز اضافه مي‌كنيم كه به دست نيروهاي داخلي هم اجرا مي‌شود همانطور كه ژاپني‌ها آزادگان را زمين گذاشتند اما بچه‌هاي خودمان رفتند و تكميل كردند.

گفتند چرا زمينهاي دماوند و لواسانات را پس نمي‌گيريد، اميدوارم ليست 180 نفره‌اي را كه در همان دوره زمين گرفتند و فوراً هم برايشان سند صادرشده روزنامه‌اي جرأت كند، منتشر كند. وزير كشاورزي هم مأمور شده تك تك شكايت و پيگيري كند.

نزديكان رئيس جمهور

درباره لايه نزديكان رئيس جمهور گفتند بسته و بحث برانگيز است. اين تلقي واقعي نيست. مناسبات ما با هيچكس اينطور نيست. به هرحال رئيس جمهور و يا هرمديري مستقر شود، چند نفر به او نزديكند. اين لازمه كار است. چرا فكر مي‌كنيد منفي است؟

از روز اول يك بازي طراحي كردند كه هركس در راه آرمان‌ها فداكارتر است او را بزنند. يك دوره‌اي روي آقاي زريبافان زوم كردند كه همه كاره دولت است. درحاليكه وي از روز اولي كه او را در مهاباد ديدم، تمام عشقش كار براي كشور است و اصلاً دخالتي در سياستگذاري‌ها ندارد. به خاطر دقت در كارهايش خواستيم كه دبير دولت شود. عضو شوراي شهر بود. همين دوستاني كه قانون را اصلاح كرده بودند كه عضويت در شورا شغل محسوب نمي‌شود، 3 قانون گذراندند كه شغل محسوب مي‌شود تا وي دبير دولت نباشد. گفتم اگر به خودم مي‌گفتيد به او مي‌گفتم بيرون بيايد. نامه‌هاي مردمي و پرونده‌ها را مي‌خواند و به من خلاصه گزارش مي‌دهد و پيگيري مي‌كنم. نتوانسته و نخواسته حتي يك نفر را در اين دولت نصب كند.

مدتي بعد روي آقاي ثمره هاشمي زوم كردند كه رهبر فكري احمدي نژاد است و پشت سرش نماز مي‌خواند. بله، 30، 40 سال است كه بچه‌هاي دانشگاهي ما هرجا باشند، پشت ايشان نماز مي‌خوانند. اين چيز مهمي است؟ آقاي سعيدلو را براي وزارت نفت معرفي كرديم، چارتي كشيدند و در مجلس پخش كردند كه قلب مافيا را سعيدلو نشان مي‌دهد. او مافيا بود يا مي‌خواست ريشه مافيا را بكند؟ مراقب ايمانتان باشيد كه بهترين‌ها به دست خودي زده نشوند. معنايش اين نيست كه هيچكس اشتباهي نمي‌كند. مثلاً من گفتم مديريت عالم به دست امام زمان(عج) است. يكي گفت اينطوري نگو. برنج كه 4هزار تومان مي‌شود، مردم به امام بدبين مي‌شوند. درحاليكه مگر مديريت عالم با خدا نيست؟ ظلم هم هست. اشتباه در تشخيص و اجراي ماست.

رابطه ما با حلقه‌ها اينطور نيست كه برخي تصور مي‌كنند. تا خبري براي بنده قطعي و حجت نشود، تصميم نمي‌گيرم. همه حرفها را گوش مي‌دهم اما نهايتاً خودم تصميم مي‌گيرم و براي همين محكم مي‌ايستم و دفاع مي‌كنم. البته گاهي دوستان و دولت را از ورود به عرصه منع مي‌كنم چون اگر وارد شوند سر دراز دارد.

به آقاي الهام چقدر توهين كردند؟ وزير دادگستري است. مبارزه با قاچاق و مواد مخدر كار دادگستري هست يا خير؟ رئيس جمهور رئيس 30شوراست. آيا 30 پست دارد يا به حكم مسئوليتش در 30شورا رئيس است؟ بعد از انقلاب هميشه حقوقدانان شوراي نگهبان پست اجرايي يا قضايي داشتند. معاون اول رئيس جمهور چند دوره حقوقدان بوده است. چرا بايد بخاطر اينكه آقاي الهام از خبري اطلاع نداشته يا نخواسته اعلام كند، در تلويزيون او را مسخره و به شخصيتش توهين كنند؟ آيا هركس ديگر بود همين كار را مي‌كردند؟ براي اينكه الهام محكم ايستاده است. نمي‌خواهم بگويم مرد اول عالم است يا اشتباه ندارد اما محكم ايستاده است. انتظار نداريد كه رئيس جمهور در اتاقي تك و تنها بنشيند؟ اين آقايان بروند، كسان ديگري مي‌آيند و 6 ماه ديگر همين حرفها راجع به آنها هست. نمي‌خواهم بگويم انتقاد نشود اما در جلساتشان سازمان يافته عمل مي‌كنند.

براي آقاي مشايي ساخته بودند كه در مجلس آنچناني رفته است. رفت شكايت كرد، ساعت يك نيمه شب با نماينده دادستان قرار گذاشت با مسئول آن سايت تماس گرفتند، گفته بود پول بدهيد فيلم را برمي داريم! غافل از اينكه نماينده دادستان در جريان است.

سفر امير احمدي به ايران

درخصوص اميراحمدي؛ اين آدمي است كه در عالم سياست اصلاً چيزي نيست اما او را به يك غول ضد نظام تبديل كردند. آمده و رفته، اينكه ممنوع نيست. گفتند مشايي هماهنگ كرده است. تكذيب كرد. گفتند خبر داشتي بايد جلويش را مي‌گرفتي! اين همه آدم خوب و بد مي‌آيند و مي‌روند. وزارت اطلاعات موظف است بررسي كند. يا آقاي مشايي از حج آمده بود، برخي اعضاي دولت را در رستوراني دعوت كرد، خبر زدند كه ميهماني اشرافي گرفته كه گارسون‌هاي زن در آن بوده‌اند. درحاليكه در جمهوري اسلامي گارسون زن نداريم. رئيس غذاخوري آنجا ديده بود كه دولتي‌ها ميهمان هستند، به زن و دخترش هم گفته بود بيايند با برخي از خانمهاي دولت عكس بگيرند.

ديدار با همسر دكتر فاطمي

خانم دكتر فاطمي به ايران آمد و با من ديدار داشت. همسر شهيد نواب هم دو بار پيش من آمده و خبرش هم پخش شده است. دكتر فاطمي يك انسان خوب بود. ما كه نمي‌توانيم قضاوت كنيم چون فلاني دستور داده او را بكشند، پس حتماً بد بوده است. در دوران نهضت ملي شدن نفت تنها كسي كه از پيگيران ماجرا اعدام شد، فاطمي بود. حتي رئيس دولت رفت و كيفش را كرد اما كسي كه آتشين سخنراني مي‌كرد و در مجامع جهاني از حقوق ملت دفاع مي‌كرد، اعدام شد. تا روز آخر شكنجه كردند و پايش را سوزاندند. در بيمارستان با برانكارد او را مي‌بردند و مي‌گفتند دو خط تقاضاي عفو ملوكانه بنويس. گفت نمي‌نويسم و اعدام را بر ذلت ترجيح مي‌دهم. حالا اگر يك نفر با او اختلاف داشته، بنده بايد روي تحليل او قضاوت كنم يا واقعيات تاريخي؟ آيا جمهوري اسلامي 30سال اسم يك آدم خراب را روي يك خيابان گذاشته و بر نمي‌دارد؟ خانم ايشان با من ملاقات كرد. بعد از 50 سال از انگليس آمده و از انقلاب دفاع مي‌كند. بعد دوستان كوتاه‌انديش مي‌گويند چون فلاني مخالف بوده است، چرا ديدار كردي؟ فلاني عزيز است، چندين سخنراني هم من براي او كرده ام اما دليل نمي‌شود تمام تصميمات او درست بوده باشد. مگر ما به كار سياسي نياز داريم؟ اگر نياز داشتيم خيلي كارهاي قشنگ تري مي‌شد، كرد. يك خانم 75 ساله آمده مي‌گويد احساس مي‌كنم در جمهوري اسلامي همسرم زنده شده و آرمانهايش پيگيري مي‌شود، نه سياسي است و نه مي‌خواهد خطي به ما بدهد. گفت در اين پنجاه و چند سال خيلي به من سخت گذشت، اين دفترچه خاطرات 6 ماه بيمارستان، تنها يادگار همسرم است. هيچ يادگاري نمانده و خانه امان را هم غارت كرده بودند. اين دفترچه را به خيلي از مدعيان تاريخ نگاري كه آمده بودند، ندادم ولي به شما مي‌دهم. با گريه هم اين دفترچه را داد. انگار كه جانش را داشت، مي‌داد.

حزب اللهي خيلي بايد عميق باشد. روزنامه كه ملاك تصميم گيري بنده نيست. آدمهاي خوبي هستند ولي ممكن است در مقالاتي كه مي‌نويسند، تعدادي هم غلط باشد. گاهي اوقات قضاوت غلط ايمان ما را برباد خواهد داد. اين بازي رسانه‌اي است و نبايد گول خورد.

نوشتند دولت مي‌خواهد در تخت جمشيد جشن سال تحويل بگيرد. بعد جملاتي هم از آقا آوردند. سخنان آقا را در شيراز نشنيديد؟ اصلاً بنا هم نبود برنامه‌اي باشد. راديو مي‌خواست از مردم هنگام تحويل سال از آنجا گزارش بگيرد.

يك جلسه با آقايان ثمره، الهام، زريبافان بگذاريد و حرفهايشان را بشنويد. كداميك تا به حال شنيده‌ايد؟

ضعف رسانه‌اي دولت

اذعان داريم كار رسانه‌اي دولت ضعيف است. البته بدانيد كه رسانه كم داريم. در هيئت نظارت 3، 4 نفر در حمايت از دولت رفتند، مجوز نشريه بگيرند، ماهها طول كشيد تا مجوز صادر شد. در فضاي رسانه اي، دولت تنهاست. مدير روزنامه ايران هم يك نفر از جوانان مثل شماست، آن روزنامه ديگر هم كه با بودجه عمومي منتشر مي‌شود ولي عليه دولت مي‌نويسد. وقتي با يك عده آدم لجوج طرف هستيد، نتيجه اين مي‌شود. مصاحبه مي‌كند، پخش نمي‌كند يا تحريف مي‌كند. البته مي‌پذيرم كه بخشي از دولت مقابل هجوم رسانه‌اي منفعل شده است.

وزير بازرگاني كارهايي كه در اين شرايط كرده بي نظير است. برخي افراد هم در بدنه هستند كه اعتقادي به كارهاي دولت ندارند. در ضمن آيا من هركسي را بخواهم مي‌توانم وزير كنم؟ ديديد كه نشد. همين الآن هركس را بخواهم مي‌توانم وزير كشور كنم؟ بايد در چارچوبي كه نقطه بهينه باشد، بياوريم.

تغييرات كابينه

رئيس جمهور مي‌افزايد:راجع به وزير كشور چون اسم ايشان را برديد، قبل انتخابات شوراها بايد جابجايي انجام مي‌شد. موضوع هم اين نيست كه آدم خوبي نباشند، بحمدلله افراد اين دولت انسانهاي پاكي هستند، موضوع نگاه و مديريت كشور است. بالاخره آن موقع غير از ايشان كسي را نمي‌توانستم بگذارم بعد از 8، 9 ماه ديديم آن ميثاقي كه داديم عمل نمي‌شود. افرادي كه بايد بروند استاندار و فرماندار مي‌شوند وعده‌اي كه نبايد باشند، مسئوليت مي‌گيرند. البته همه اينطور نيستند. قرار شد پس از انتخابات شوراها، اين جابجايي انجام شود. پس از انتخابات جو سنگيني درست كردند كه دولت شكست خورد. ديديم كه اگر عوض كنيم مي‌گويند شكست خوردند، عوض كردند. گذاشتيم بعد از انتخابات مجلس كه همه گفتند دولت برنده شد، جابجايي انجام شود.

آقاي وزير سابق اقتصاد كه به قول خودش 2.5 سال مقاومت كرد و سياست‌ها را اجرا نكرد. گفتم من هيچ حجتي پيش خدا ندارم. خواسته‌هاي دولت از اين طريق اجرا نمي‌شود. جوابي براي مردم و خدا ندارم. او هم رفت و حرف‌هايي زد كه همين را تأييد كرد. وقتي مي‌گويد سياستهاي دولت غلط است، يعني اجرا نكرده است. بالاخره بيشتر مشكلات كشور مگر اقتصادي نيست؟ بيمه، بانك، گمرك و ماليات.

درباره آقاي رحيمي هم مطالبي گفتيد، هيچكس مطلق نيست. آقاي محصولي زماني كه قرار بود اينجا براي كمك بيايند، بچه‌هاي همين جلسه گفتند مي‌داني چه كسي را داري مي‌آوري؟ الآن همانها مي‌گويند محصولي براي وزارت كشور مناسب است. تصورات ايجاد شده از رحيمي واقعي نيست. آنجا كه مبهم است دستور اسلام را گوش دهيد. «قف» قضاوت نكنيد.

دانشگاه آزاد

درباره دانشگاه آزاد ما آيين نامه را اصلاح كرديم و يكي دو بند آخرش در شوراي انقلاب فرهنگي بود كه رفتند و فشار آوردند. به ما فرمودند دست نگه داريد در قضيه هسته‌اي بحران درست مي‌كنند و اين مسئله الآن اولويت اول كشور است. بچه‌هاي دانشگاه آزاد مظلوم ترين بچه‌ها هستند كه پول آنها را مي‌گيرند و جاي ديگر خرج مي‌كنند. ما با چشم اشكبار اطاعت و سكوت كرديم. اما عرض كردم قول‌هايي كه داده بودند كه اساسنامه را اصلاح كنند، عمل نكردند و ان شاءالله به زودي دوباره مباحث را مطرح مي‌كنيم.

يكي از دوستان گفتند آيا در اقتصاد جهاني برگ برنده‌اي نداريم؟ ضربه‌اي كه جمهوري اسلامي به دلار زده در تاريخ وارد نشده است. بورس نفت كه راه افتاد و با اينكه دوسال معطل كردند، ولي ان شاءالله كامل كه شود متحول مي‌كند.

درباره تعريف جامع از مافيا، مافيا در قريب به اتفاق كشورها وجود دارد. قبل از انقلاب در كشور ما هم وجود داشت. در معاملات خارجي وام‌ها و قراردادهاي كلان تيم مشخصي بود كه بايد از زير دست اينها رد مي‌شد و منافع مال اينها بود. ا نقلاب كه شد، ضربه خوردند و بخش عمده آن متلاشي شد اما بعد از جنگ و فعاليت‌هاي وسيع اقتصادي دوباره شكل گرفت. مافيا يعني مجموعه‌هايي كه كار سياسي و اقتصادي مي‌كنند و آن قدر قشنگ عمل مي‌كنند كه طرف مقابل متهم مي‌شود. فردي كه 25، 26 سال در كشور مسئوليتهاي سطح بالا داشته است، دهها شركت بزرگ و صدها ميليارد تومان ثروت دارد. قريب به اتفاق اين پرونده‌هاي درشت را هم كه پيگيري مي‌كنيم، به يك گروه خاص برمي خوريم. گفت زمين بزرگي داشتيم، انقلاب كه شد ايران در زمين ما افتاد! اينها يك طيف هستند، اگر دولت مي‌گفت منافع اقتصادي شما تأمين است، در بخش سياسي اين قدر فشار نمي‌آوردند. همان كسي كه رفت، ارتباط گرفت و گاز قطع شد، به من پيغام داد با ما كاري نداشته باش، ما هم كاري نداريم.

وزارت اطلاعات پرونده‌هاي سنگين از اينها را بررسي كرده اما تيغش تا جايي مي‌برد. در داستان هسته‌اي حتي خبر دادند كه بچه‌هاي حزب الهي را دارند به دادگاه احضار مي‌كنند كه چرا درباره آن فرد نوشتيد جاسوس؟ براي مسئولين مربوطه پيغام دادم كه من تا آخر كار هستم، سخنراني روز 22 بهمن هم با همين نيت بود. بنشينيد در دانشگاه‌ها و رديابي كنيد كه نخهايي كه كشيده مي‌شود از كجا صدا در مي‌آيد؟ همه عضو يك گروه هستند. مبارزه با اينها سخت است و بايد مستند باشد. بايد با مردم صحبت كنيم و قوانين را درست كنيم، شما هم قدري فرياد بزنيد. لازم نيست اسم افراد را بگوييد، اصل موضوع كار را بيان كنيد و پيگيري كنيد.

گفتني است، رئيس جمهور از ساعت 9 شب روز دوشنبه تا 2 بامداد سه‌شنبه با اين دانشجويان در ساختمان شهيد بهشتي نهاد رياست جمهوري ديدار كرده است.

«تابناك» اميدوار است متن كامل تاييدشده از سوي دفتر رئيس‌جمهور را در سايت منتشر كند.
 شنبه 28 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 548]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن