تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شمار قطره هاى آبها و ستارگان آسمان و ذرات گردوغبار پراكنده در هوا وحركت مورچه برسنگ ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821100444




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمود خشكسالي در بوشهر؛آب 38 روستاي استان بوشهر از 17 روز پيش قطع است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نمود خشكسالي در بوشهر؛آب 38 روستاي استان بوشهر از 17 روز پيش قطع است
بوشهر - خبرگزاري مهر: آب 38 روستاي شهرستان دشتي و تنگستان در استان بوشهر 17 روز متمادي است كه قطع است.

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، شش هزار خانوار روستايي ساكن اين شهرستانها امروز در حالي وارد هفدهمين روز قطعي آب مي شوند كه به دليل افت فشار و قطعي آب نتوانسته‌اند آب مورد نياز خود را تامين كنند و مجبور به آوردن آب از شهرهاي خورموج و اهرم شده اند.

كمبود آب در اين روستاها موجب شده است بخش عمده اي از روستانشينان جهت فرار از بحران به وجود آمده به خويشاوندان خود در شهرها پناه ببرند.

تشنگي و نبود آب آشاميدني سالم در كنار قطعي هاي مكرر برق زندگي را بر مردم روستانشين اين شهرستانها سخت كرده است.

در همين خصوص فرماندار دشتي در گفتگو با خبرنگار مهر در بوشهر اظهار داشت: آب تعداد روستاهاي ياد شده از پنج شنبه سه هفته پيش قطع شده است و تلاش براي آبرساني براي اين روستاها ادامه دارد.

رضا جمشيدي افزود: بحران كمبود آب و خشكسالي بي‌سابقه اخير موجب قطعي آب بر روي مردم اين روستاها شده است.

وي ابراز اميدواري كرد: مشكل آبرساني اين روستاها به طريقي اساسي رفع شود.

مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان بوشهر نيز به خبرنگار مهر گفت: تا پايان سال گذشته روزانه شش تا شش هزار و ‪ ۵۰۰‬ مترمكعب آب به اين روستاها آبدهي مي‌شد كه از ابتداي ارديبهشت امسال اين ميزان به كمتر از يك هزار و ‪ ۵۰۰‬مترمكعب كاهش يافته است.

داراب رفيعي پور افزود: به دليل طولاني بودن خط اصلي و خطوط فرعي انتقال آب، اين ميزان آبدهي پاسخگوي حداقل نيازهاي مردم نيز نيست.

وي اظهار داشت: كاهش ‪ ۵۸‬درصدي بارندگي در سال گذشته باعث شده است كه امسال در اكثر روستاها با بحران آب مواجه شويم و منابع محلي آب نيز به شدت كاهش يافته‌اند.

مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان بوشهر نيز در گفتگو با مهر اظهار داشت: با توجه به فعال شدن ‪ ۹‬حلقه چاه در شهر خورموج و تزريق آب كوثر به خط محرم دو بار در هفته، طوري برنامه ‌ريزي خواهد شد كه آبدهي به اين روستاها به صورت هفته‌ اي سه بار انجام شود.

حميد رضا دهقاني از رسانه‌ها به ويژه صداوسيما خواست با اطلاع‌ رساني گسترده در خصوص بحران آب، زمينه صرفه‌جويي و همكاري عموم در مديريت بحران خشكسالي را فراهم كنند.

وي گفت: هم ‌اينك ‪ ۸۰‬ تا ‪ ۹۰‬هزار مترمكعب آب ورودي استان بوشهر از استانهاي فارس و كهگيلويه و بويراحمد كاهش يافته است.
 شنبه 28 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 511]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن