تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815294281




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جهت دسترسي به مقالات محقق شد؛ايجاد پايگاه Content Search در مركز منطقه اي اطلاع رساني علوم و فناوري


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: جهت دسترسي به مقالات محقق شد؛ايجاد پايگاه Content Search در مركز منطقه اي اطلاع رساني علوم و فناوري
رئيس مركز منطقه اي اطلاع رساني علوم و فناوري از راه اندازي پايگاه اطلاعاتي Content Search در اين مركز خبر داد و گفت: اين پايگاه جهت دسترسي به جديدترين مقاله هاي منتشر شده در نشريات معتبر جهان راه اندازي شده است.

دكتر جعفر مهراد در گفتگو با خبرنگار مهر اطلاعات را اساسي ترين عامل توسعه و تكامل يك كشور عنوان كرد و گفت: اطلاعات جزئي از منابع ملي محسوب مي شود و براي دسترسي به آن روشهاي مختلفي وجود دارد كه هر كدام مزاياي متفاوتي دارند. در تمام اين روشها سرعت، اطمينان و سهولت استفاده از اهميت خاصي برخوردار است.

وي با بيان اينكه در خصوص ميزان ورود نشريات علمي به كشور آمار دقيقي در دست نيست، گفت: با اين حال سالانه بيش از چند هزار عنوان نشريه خارجي توسط دانشگاهها و مراكز تحقيقاتي و فناوري كشور خريداري مي شود كه بسياري از اين عناوين تكراري هستند.

رئيس مركز منطقه اي اطلاع رساني علوم و فناوري افزود: خريد مجلات چاپي در شرايطي انجام مي شود كه اشتراك مجلات الكترونيكي نيز سالانه در حدود 10 ميليون دلار در كشور ما هزينه بر مي دارد.

وي خدمات تحويل مدرك را نوعي روش اشتراك منابع دانست و گفت: در اين روش، نسخه برداري از مقالات نشريات يا تهيه نسخه الكترونيكي به منظور ارسال به استفاده كنندگان حقيقي و حقوقي خارج از سازمان جهت بهره برداري صورت مي گيرد.

مهراد افزود: خدمات تحويل مدرك پايگاه اطلاعاتي Content Search در واقع فهرست مندرجات نشريات غيرفارسي در تمام حوزه هاي موضوعي كه توسط مركز منطقه اي خريداري و به محض دريافت در اين پايگاه مندرج مي شود.

وي اظهار داشت: در اين پايگاه كاربران با استفاده از رشته هاي موضوعي مي توانند عناوين نشريات موجود را مشاهده كنند.

رئيس مركز منطقه اي اطلاع رساني علوم و فناوري گفت: استفاده از اين پايگاه كتابخانه و مراكز اطلاع رساني را از تهيه و خريد مجلات بيشمار بي نياز مي كند و همچنين استفاده از خدمات تحويل مدرك پايگاه Content Search باعث مي شود كه سالانه از خروج بي رويه ارز جهت دسترسي و خريد نشريات لاتين خودداري شود.

وي اظهار داشت: Content Search ابزاري است جهت دسترسي جديدترين مقاله هاي منتشر شده در نشريات معتبر جهان كه از طريق خدمات تحويل مدرك مركز منطقه اي در دسترس استفاده كنندگان قرار مي گيرد. اين پايگاه در وب سايت مركز منطقه اي قرار دارد و استفاده از آن رايگان است و نياز به كد كاربري ندارد.
 شنبه 28 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن