تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803846549




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واكنشها به توافق لبناني ها/تاكيد سوريه بر لزوم مقابله با دخالتهاي بين المللي/استقبال مصر، عربستان، روسيه و فرانسه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: واكنشها به توافق لبناني ها/تاكيد سوريه بر لزوم مقابله با دخالتهاي بين المللي/استقبال مصر، عربستان، روسيه و فرانسه
شماري از كشورهاي جهان از توافق گروههاي مخالف و موافق در لبنان براي آغاز گفتگوهاي ملي خود به منظور حل بحران سياسي اين كشور استقبال كرده و آن را گامي مثبت توصيف كردند.

به گزارش خبرگزاري مهر، وليد المعلم وزير امور خارجه سوريه در گفتگو با روزنامه السفير چاپ لبنان تاكيد كرد: سوريه از توافق گروههاي لبناني و همه تلاشهاي عربي صورت گرفته حمايت مي كند و چه بسا اين گام فرصتي واقعي براي نجات لبنان از خطراتي باشد كه اين كشور را تهديد مي كند.

وي اشاره كرد كه با شيخ حمد بن جاسم آل ثاني نخست وزير و وزير امور خارجه قطر و عمرو موسي دبيركل اتحاديه عرب تماس گرفته و به آنها درباره اين دستاورد عربي تبريك گفته است.

وليد المعلم درپاسخ به سئوالي درباره ترديد برخي درقبال موضع سوريه گفت : به طور قطع، ما از طرح استقبال مي كنيم و آن را فرصتي واقعي مي دانيم و به كميته وزارتي اتحاديه عرب سفارش كرديم تا زماني كه لبناني ها به توافق نرسيدند، آنها را رها نكنيد.

وي افزود: ما همچنين سفارش كرديم كه راههاي مداخلات بين المللي را كه ممكن است تاثير منفي بگذارد، ببندند.

وزير امور خارجه سوريه ابراز اميدواري كرد كه گفتگوي لبناني ها در شهر دوحه قطر به نتايجي دست يابد كه روند مسائل را به وضعيت درست آن بازگرداند و ثبات و امنيت را براي اين كشور محقق كند و وحدت آن را حفظ كند.

عبدالعزيز خوجه سفيرعربستان در لبنان نيز در گفتگو با روزنامه السفير خاطرنشان كرد: سعود الفيصل وزير امور خارجه عربستان با شيخ حمد و عمرو موسي و تعدادي از رهبران لبناني تماس مداوم داشته است.

وي اشاره كرد: كميته وزارتي اتحاديه عرب در نشست وزيران امورخارجه عرب در قاهره به دعوت عربستان و مصر تشكيل شد و از همان آغاز همه طرفها را به پاسخ مثبت به پيشنهادها براي توافق تشويق كرديم و هم وغم ما نجات لبنان است، زيرا لبناني ها سختي زياد كشيده اند و حق دارند كه به آرامش برسند و در امنيت زندگي كنند!

برنار كوشنر وزير امور خارجه فرانسه نيز با استقبال از توافق گروههاي لبناني بار ديگر بر "حمايت فرانسه از نهادهاي لبنان به ويژه دولت غربگراي سنيوره و ارتش لبنان كه تحرك آن براي ايجاد شرايط مناسب به منظور گذر از بحران سرنوشت ساز بود"، تاكيد كرد.

وي افزود: فرانسه از همه طرفها در داخل و خارج لبنان مي خواهد تا همه تلاشهاي ضروري را مبذول دارند تا رايزني ها به سرعت به برگزاري انتخابات رياست جهوري و تشكيل دولت وحدت ملي و تدوين قانون انتخابات منجر شود.

وزارت امورخارجه روسيه نيز از نتايج رايزني هاي كميته وزارتي اتحاديه عرب در بيروت و گفتگوي گروههاي لبناني در شهر دوحه قطر استقبال كرد.

به گزارش خبرگزاري قطر، وزارت امور خارجه روسيه در بيانيه خود آورده است: توافق طرفهاي لبناني به ويژه در زمينه آرام كردن اوضاع لبنان وبازگشت اوضاع به قبل از رويدادهاي اخير، خروج افراد مسلح از خيابانها و بازگشايي خيابانها، فرودگاه و بندر بيروت وعدم توسل به خشونت براي حل مشكلات سياسي بسيار مهم است.

اين وزارتخانه بر ادامه حمايت روسيه از تلاش ها براي حل بحران لبنان با اهرم هاي سياسي تاكيد كرد.

احمد ابوالغيط وزير امور خارجه مصر از توافق گروههاي لبناني استقبال كرد و گفت : اين مسئله خوب و مثبت است كه سياستمداران لبناني براي بازگرداندن مسائل به قبل از پنجم ماه مه و پايان حضور مسلحانه به توافق مي رسند.

وي با استقبال از متن اين توافقنامه اظهار داشت : اين توافق منعكس كننده توازني است كه به هر طايفه و گروه سياسي در لبنان نقشي را كه انتظار دارد، مي دهد و از پيمان طائف و قانون اساسي لبنان به عنوان دو مبناي اساسي درباره بافت منحصر به فرد اين كشور حفاظت مي كند.
 جمعه 27 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 276]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن