تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821115866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارشناسان: تحقق آرمان فلسطين تنها با مقاومت امكان پذير است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كارشناسان: تحقق آرمان فلسطين تنها با مقاومت امكان پذير است
الجزيره - كارشناسان شركت‌كننده در ميزگرد راهبردهاي رويارويي با رژيم صهيونيستي در محل سفارت ايران در طرابس، تحقق آرمان فلسطين را نه از راه مذاكرات سازش بلكه با تداوم مقاومت امكان پذير دانستند.

در اين نشست كه به مناسبت شصتمين سالگرد روز نكبت يعني سالگرد اشغال فلسطين روز جمعه با استقبال جمعي از شخصيت‌هاي فرهنگي و اجتماعي و روزنامه نگاران برگزار شد، صاحبنظران همچنين از سازشكاري و آنچه نقش خيانت آميز برخي رهبران عرب به آرمان‌هاي فلسطين خواندند، انتقاد كردند.

سفير جمهوري اسلامي ايران در طرابلس با تشريح نقاط عطف راهبردي تاريخ معاصر فلسطين، مهمترين فراز اين تاريخ را بازگشت توده‌هاي مردم به صحنه مقاومت در چارچوب انتفاضه و ظهور مجدد اسلام بعنوان محور آزاديبخش فلسطين دانست.

جابر انصاري اين تحولات را پيامدهاي پيروزي انقلاب اسلامي ايران در منطقه ذكر كرد و گفت: اين امر مهمترين علت دشمني آمريكا و برخي كشورهاي غربي با ملت ايران است.

خضر البرعي رييس اتحاديه نويسندگان و روزنامه نگاران فلسطيني مقيم ليبي نيز با ارايه گزارشي تحليلي از تاريخ تحولات فلسطين، مشكل اصلي مردم فلسطين طي شش دهه گذشته را خيانت نظام‌هاي رسمي عربي به آرمان‌هاي مردم فلسطين دانست.

وي مقاومت مردمي را تنها راه ممكن جهت آزادسازي فلسطين عنوان كرد.

البرعي با تقدير از نقش جمهوري اسلامي ايران در حمايت از جنبش‌هاي مقاومت در فلسطين و لبنان از طرح شعارهاي قومي و بعضا نژادپرستانه از سوي برخي اعراب انتقاد كرد و گفت: اگر اسلام را از قوميت عربي جدا كنيم چيزي براي اعراب نخواهد ماند كه بتوانند به آن افتخار كنند.

محمد طرنيش روزنامه نگار مشهور و مدير اجرايي جمعيت حقوق بشر ليبي نيز به زبان آمار، موارد نقض آشكار حقوق بشر توسط رژيم صهيونيستي را تشريح كرد . #‪;۱۶۰‬
محمد الشحومي استاد دانشگاه و نايب رئيس انجمن علمي سادات و اشراف ليبي هم با اشاره به برگزاري كنفرانس وحدت اسلامي در ماه جاري در تهران از نيروهاي مقاومت اسلامي در لبنان و فلسطين تجليل كرد. #‪;۱۶۰‬
اين استاد دانشگاه ايجاد فتنه مذهبي و طايفه‌اي را آرزوي برخي نظام‌هاي عربي دانست كه به گفته وي سابقه طولاني در خيانت به جهان اسلام و فروش فلسطين به صهيونيست‌ها دارند.

الشحومي با اشاره به جنگ رواني كشورهاي غربي بويژه آمريكا عليه ايران گفت : بتازگي از سفر به ايران بازگشته ام و به روشني قدرت مردم ايران و ايمان آنها به رهبرشان و راهي كه انتخاب كرده‌اند را ديدم به همين دليل بصراحت مي‌گويم چنين ملتي را نمي‌توان شكست داد.
 جمعه 27 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن