تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، تاج سوره‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806615179




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش بزرگ ارتباطات اسلامي ايراني


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: همايش بزرگ ارتباطات اسلامي ايراني


ارتباطات- همشهري‌آنلاين:
امسال روز جهاني ارتباطات به شكلي متفاوت‌تر از سال‌هاي قبل برگزار خواهد شد.

به گزارش مركز مطالعات و تحقيقات رسانه‌اي همشهري، امسال روز جهاني ارتباطات به شكلي متفاوت‌تر از سال‌هاي قبل برگزار خواهد شد.

نويد اين تغيير و تحول، برگزاري اولين همايش بزرگ ارتباطات اسلامي - ايراني است كه در روز شنبه 28 ارديبهشت ماه در دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. آنچه در ادامه مي‌آيد صحبت‌هاي دكتر حسن بشير، دبير اين همايش و رئيس دانشكده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) است كه درباره اهداف و برنامه هاي برگزاري اين همايش ايراد شده است

هر سال، ما براي روز جهاني ارتباطات يك كار جدي انجام مي‌دهيم. روز جهاني ارتباطات روزي است كه تقريباً بحث ارتباطات در سطح جهاني به شكل در ابعاد مختلف مطرح مي‌شود و در ايران و كشورهاي مختلف نيز مراسم ويژه‌اي با تكيه بر موضوعات مرتبط برگزار مي‌شود. اما امسال يك كار جديدي در شرف انجام است و آن عبارتست از تجمع بزرگ همه دانشكده‌ها و گروههاي ارتباطي دانشگاهي كه در كشورمان مشغول فعاليت هستند و از آنجايي كه عمده دانشكده‌ها يا گروه‌هاي علمي ارتباطات در تهران هستند، اين همايش سعي دارد به مناسبت روز جهاني ارتباطات، اين مراكز آموزشي را كنار هم جمع كند.
اين ايده كه چنين مجموعه‌اي در كنار همديگر جمع شوند، براي اولين بار در اين حوزه اتفاق مي‌افتد و در عين حال اتفاق بسيار مهم و قابل توجهي است. اقبال و مشاركت اين دانشكده‌ها بي‌نظير بوده است و آنها به شكل جدي در اين زمينه مشاركت موثر و همكاري صميمانه داشته‌اند.

در كنار ايده تجمع كه ايده‌اي بسيار مهم بود، ايده بعدي اين است كه در سال جاري كه با عنوان سال نوآوري و شكوفايي نام گذاري شده است، تلاش بر اين است كه در بحث ارتباطات اسلامي و ايراني حرف جديدي ارايه شود كه اين حرف، قاعدتاً مي‌بايست از طرف همه دانشكده‌ها زده شود.

با مشاركت جمعي در اين زمينه هم همكاري بسيار خوبي شد. در بحث ارتباطات گرايش‌ها، ايده‌ها و جهتگيري‌هاي مختلفي داريم. فرض كنيد بحث ميان رشته‌اي بودن علم ارتباطات، بحث بسيار مهمي است. مباحث ميان رشته‌اي مانند نسبت بحث‌هاي علوم اجتماعي و علوم ارتباطي با زمينه‌هاي اسلامي و بومي امر بسيار مهمي است كه مي‌بايست بدان توجه جدي شود. رويكرد ديگر، غني‌سازي مطالعات اسلامي دراين زمينه است و رويكرد ديگر، نگاه ايراني با تاكيد بر بومي‌سازي علوم اجتماعي و علوم ارتباطات است كه اين زمينه هم مورد توجه بسياري از انديشمندان در اين حوزه عملي و مطالعاتي است.

بنظر مي‌رسد كه اين همايش مي‌تواند بسياري از محورهاي مهم و مفيد در اين زمينه را مطرح و مورد بحث و بررسي قرار دهد.
با توجه به استقبال اساتيد و دانشجويان در اين زمينه ها سبب شد تا ايده پايه‌اي اين همايش شكل بگيرد.

برنامه همايش به اين شكل خواهد بود كه ابتدا ديير همايش سخنراني مي‌كند و سپس يكي از اساتيد برجسته علم ارتباطات سخنراني خواهد كرد.

سخنران بعدي يكي از مسئولين دست اندركار در حوزه ارتباطات است. همايش با پنل گسترده‌اي از مديران و روساي دانشكده‌هاي ارتباطات ادامه پيدا مي‌كند.

در اين پنل محوريت صحبت تحت عنوان نوآوري و شكوفايي در ارتباطات اسلامي ايراني خواهد بود. انتظار ما اين است كه ايده‌ها و محورهاي مهم مدنظر اساتيد و مديران علمي كشور و نيز دغدغه‌هاي آنان در اين رابطه مطرح شود.

بعد از اين پنل، بخش پرسش و پاسخ ميان اساتيد و دانشجويان را خواهيم داشت تا با مشاركت دانشجويان و اساتيد در اين زمينه مباحث مهم بحث به گفتگو گذاشته شود.

بعد از برگزاري پنل، مراسم اختتاميه توسط يكي از اساتيد برجسته برگزار مي‌شود. اين مراسم؛ مراسم مفصل شامل سخنراني نخواهد بود چرا كه هدف اصلي اين مراسم، جمع آوري همه مراكز علمي مختصص در ارتباطات زير يك چتر و تحت لواي نام روز جهاني ارتباطات است. طرح اولويت‌هاي علمي و آموزشي و پژوهشي در زمينه نوآوري و شكوفايي ارتباطات اسلامي ايراني يكي ديگر از اهداف مهم اين همايش است.

نهايتا از اهداف عمده در اين زمينه، ايجاد دبيرخانه دائمي براي اين همايش است كه بتواند هر سال و به شكل مداوم اين همايش را برگزار كند. در سال هاي بعد، در كنار اين كارها و علاوه بر بزرگداشت روز ارتباطات جهاني، برنامه‌هاي جنبي مانند همايش‌هاي موردي و تخصصي را مدنظر خواهيم داشت. بزرگداشت‌هايي براي اساتيد خواهيم داشت، رونمايي از كتاب‌هاي مهم ارتباطي و تشويق و تقدير از نويسندگان و پژوهشگران برجسته در اين زمينه از ساير ايده‌هايي است كه اميدواريم امكان تحقق آنها فراهم شود.

اميدواريم اين تجمع يك تجمع پر بركتي براي ايجاد دبيرخانه، حركت‌هاي بعدي علمي، وحدت رويه، وحدت نظر، وحدت علمي براي همه دانشكده هاي ارتباطات در زمينه آموزش، پژوهش تاليف، ترجمه و تحقيقات مختلف در زمينه هاي ارتباطات و ساير زمينه‌هاي مرتبط با علوم ارتباطات باشد. اين خلاصه اي بود از كار هايي كه مي‌خواهد انجام شود.

لازم به ذكر است كه همايش مزبور با هماهنگي‌هاي انجام شده تحت كميته برگزاري همايش متشكل از روساي دانشكده‌ها و مديران گروه‌هاي ارتباطات شامل دانشگاه تهران، دانشگاه علامه طباطبايي، دانشگاه امام صادق (ع)، دانشكده صداو سيما ،دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم تحقيقات، ، دانشكده خبر، دانشكده ارتباطات سوره، دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مركز تشكيل شده كه با همكاري فرهنگسراي رسانه سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران اين همايش را برگزار مي‌كنند. تمامي اين عزيزان كمال همكاري در برگزاري اين همايش داشته‌اند.
برنامه روز شنبه 28 ارديبهشت ساعت 4 تا 6 در دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه تهران سالن ابن خلدون برگزار خواهد شد.

تاريخ درج: 27 ارديبهشت 1387 ساعت 18:21 تاريخ تاييد: 27 ارديبهشت 1387 ساعت 18:37 تاريخ به روز رساني: 27 ارديبهشت 1387 ساعت 20:29
 جمعه 27 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 257]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن