تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با اخلاق نيكو، گفتار نرم مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816743766




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير كشور:نمادهاي ديني و ملي براي هويت بخشي به جوانان احيا مي شوند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: معاون وزير كشور:نمادهاي ديني و ملي براي هويت بخشي به جوانان احيا مي شوند
اروميه - خبرگزاري مهر: معاون اجتماعي وامور شوراهاي وزارت كشور گفت: نمادهاي ديني و ملي براي هويت بخشي به جوانان احيا مي شوند.

به گزارش خبرنگار مهر در خوي، حجت الله ايوبي، صبح امروز در آيين تجليل از خيرين شهرستان خوي اظهار داشت: نمادهاي هويت ديني و ملي را در سراسر كشور شناسايي مي كنيم و آنها را به همت مردم احياء خواهيم كرد.

وي از برپايي مراسم شمس تبريزي در يونسكو خبر داد و بيان داشت: هنوز ابعاد گسترده و زيادي از زندگاني دو عارف و شاعر نامي كشور مولانا و شمس ناشناخته مانده است و با برگزاري اين آيين ها سعي داريم جهان را با اين حقيقت روشن آشنا كنيم.

ايوبي با بيان اينكه افتخار داريم شمس تبريزي آذري و ايراني است با اشاره به اهميت مشاركت مردم افزود: اگر بارگاه شمس تبريزي با مشاركت مردم ساخته شود در اين بارگاه آحاد مردم خود را مخاطب مي دانند و براي صيانت از اين مفاخر احساس مسئوليت خواهند كرد.

وي در ادامه با بيان اينكه طرح بارگاه شمس تبريزي را به مسابقه مي گذاريم، خاطرنشان كرد: هدف عمده از اين اقدام اين است تا عاشقان واقعي شمس و مولانا در ايران و جهان بازنگري دوباره اي بر زندگي اين دو عارف وشاعر نامي داشته باشند.

استاندار آذربايجان غربي نيز در اين مراسم با بيان اينكه شمس به همت دولت نهم از كتابخانه به ميان مردم آورده شد گفت: در دولتهاي گذشته به رغم تلاشها و حتي حضور چندين باره وزرا در شهرستان خوي، اقدام عملي براي بارگاه شمس تبريزي انجام نگرفت.

رحيم قرباني با بيان اينكه منار شمس هر كسي را وا مي دارد تا درباره مقبره اين عارف فكر كند، تصريح كرد: قبور متبرك و چند طبقه و فشرده در اين محل كه با تلاش و اقدامات درخور تقدير ميراث فرهنگي رو نمايي شد همگي حكايت از وجود آرامگاه اين عارف بزرگ در محلي كه صدها سال به اين نام خوانده مي شود، خبر مي دهد.

وي با اعلام اينكه ما نمي توانيم بدون گذشته آينده را بسازيم خاطرنشان كرد: اهميت گذشته و تاريخ مفخر به حدي است كه در دنيا نيز كشورهايي كه داراي سابقه تاريخي نيستند امروز آثار مي سازند تا بعد از قرنها به سابقه تبديل شود.

وي با بيان اينكه ايران بدون اين اقدامات سرشار از مفاخر ناشناخته است يادآور شد: نگاه ما حتي با آنها فرق دارد، نگاه آنها سود جويانه و سود گرانه است و آنها با مشاهير خود به تراز امروز مي نگرند ما به شخصيت هاي بالاتري مي انديشيم كه الهام بخش بودند، ما در برابر تللو و تشعشع نياكان خود با ارادت قلبي و با خشوع وارد مي شويم.

استاندار آذربايجان غربي با انتقاد تلويحي از ادعاها در تبريز گفت: بازرگانان جاهل نباشيم اگر در درون رقابت كنيم و حتم بدانيد زمين خواهيم خورد و رقابت درون كشوري از عدم تدبير است و دوستان هميشه يادشان باشد كاري نكنيم دشمن اميدوار يا شاد شود.

اين مسئول در ادامه اظهار داشت: جوانان ما امروز دنبال هويت ملي خودشان هستند و نبايد بگذاريم شخصيت هاي فرعي و غير واقعي به چراغ راه نسل هاي آينده ما تبديل شوند.

نماينده مردم شهرستان خوي در مجلس نيز در اين مراسم گفت: آرامگاه پورياي ولي در خوي كه به صورت نمور و مهجور رها شده نيازمند توجه مسئولان كشوري است و بايد بكوشيم كام شيرين مردم با اقدامات نسنجيده برخيها تلخ نشود.

وي عنوان كرد: امسال براي بارگاه شمس تبريزي در كميسيون تلفيق پنج ميليارد ريال اعتبار پيش بيني شده است.

اين مراسم با اجراي برنامه هاي فرهنگي و هنري خاتمه يافت.
 جمعه 27 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن