تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه روزه او را از غذاهاى مورد علاقه‏اش باز دارد برخداست كه به او از غذاهاى بهشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815530220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طلايي:مساله حمل و نقل و ترافيك با مشاركت شهروندان از طريق آموزش قابل حل است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: طلايي:مساله حمل و نقل و ترافيك با مشاركت شهروندان از طريق آموزش قابل حل است
عضو شوراي اسلامي شهر تهران ،مشاركت شهروندان با محوريت اصلاح رفتار از طريق آموزش را چاره حل مسئله حمل و نقل و ترافيك شهر تهران ذكر كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر، دكتر طلايي در مراسم اختتاميه هشتمين كنفرانس مهندسي حمل و نقل و ترافيك تهران كه در هتل المپيك برگزار شد، ضمن بيان اين مطلب گفت: با توجه به اين كه امروزه خودرو جزء حريم خصوصي زندگي محسوب مي شود، اين نوع نگاه و رفتار فرد گرايانه نسبت به وسيله نقليه در يك اجتماع، مشكلي است كه بايد آن را حل كرد.

وي توجه به شان و منزلت افراد در مديريت تقاضا و مهندسي ترافيك، توجه به شهروند گرايي و تامين ايمني و برنامه ريزي در چارچوب الگوي مصرف و سبك زندگي ايراني و اسلامي را از نكاتي ذكر كرد كه مي بايست در بحث حمل و نقل و ترافيك شهري مورد توجه قرار داد.

بر اساس اين گزارش، دكتر معصومه ابتكار عضو ديگر شوراي اسلامي شهر تهران نيز، در اين مراسم، طي سخناني اتخاذ تصميمات نادرست را موجب تحميل هزينه هاي اقتصادي نابجا بر جامعه ذكر كرد و اظهار اميدواري نمود كه با تغيير الگوي تردد از طريق توسعه حمل و نقل عمومي به توان با معضل آلودگي هواي تهران و عوارض مختل ناشي از آن مقابله كرد.

همچنين مهندس آقايي، رئيس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي نيز دراين مراسم تعامل بين مجلس، وزارت كشور و شوراي اسلامي شهر را از راهكارهاي كمك دولت به بخش شهرداري ها ذكر كرد و در خصوص توسعه زير بناي مديريت شهري از اين طريق اظهار اميدواري نمود.

اين گزارش حاكي است در مراسم ياد شده، دكتر صفار زاده رئيس هيئت علمي هشتمين كنفرانس مهندسي حمل و نقل و ترافيك ايران نيز ضمن ارائه گزارشي از تاريخچه كنفرانس هاي پيشين، به قرائت بيانيه هشتمين كنفرانس پرداخت.

در بخشي از اين بيانيه آمده است: در هفت كنفرانس گذشته، از سيزده سال پيش، كه تقريبا معادل يك دوره برنامه دراز مدت، و برابر با 25-20 درصد عمر يك انسان و اندكي كمتر از عمر يك "نسل" است، شركت كنندگان در كنفرانس هاي هفت گانه، كه در واقع نمايندگان جامعه مديران، كارشناسان، صاحب نظران و علاقه مندان عرصه حمل و نقل و ترافيك كشور بودند 10 مرتبه " اعمال سياست هاي كاهش آلودگي هوا" و حركت به سوي حمل و نقل پايدار ، 8 مرتبه "گسترش طيف حمل و نقل همگاني مطمئن و كارآمد" ، 15 مرتبه "جلوگيري از كاهش ايمني راه و ترافيك و عابرين پياده" و "اصلاح سيستم تخلفات و تصادفات" و 13 مرتبه "فرهنگ سازي و آموزش ترافيك" همگان و مسئولان را از سازمان هاي اجرايي مختلفي همچون حفاظت محيط زيست، وزارت كشور، صدا و سيما، آموزش و پرورش، وزارت صنايع، شهرداري ها و ساير دستگاه هاي ذي ربط خواستار شده اند.

در پايان اين مراسم با حضور مهندس تشكري هاشمي، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، به 9 مقاله برگزيده هشتمين كنفرانس مهندسي حمل و نقل و ترافيك جوايزي اهدا شد.
 جمعه 27 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 485]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن