واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: موتور بازی سازی 2 بعدی ایرانی sajjadgameactor 02 فروردين 1390, 14:54من حدود 1 سال پیش ساخت این engine رو برنامه ریزی کردم و از 6 ماه پیش برنامه نویسیش رو شروع کردم ( روزی بین 6-12 ساعت فقط خودم روش کار کردم)و در این راه تعدادی از دوستانم هم کمکم کردند و الان این Engine هر چند هنوز جای کار زیادی داره ولی به جایی رسیده که بشه باهاش بازی ساده رو ساخت. حالا چرا 2 بعدی؟ اول از همه اینکه ساخت بازی های 2 بعدی ساده تر هست و مهمترین نکته اینکه شاید بشه یک بازی 2 بعدی عالی رو با یک گروه 10 نفره توی چند ماه ساخت که برای یک بازی 3 بعدی خوب میشه حداقل یک گروه 100 نفره و 1 سال وقت! یک استراتژی دیگه هم این بود که با وجود پتانسیلی که بازی های 2 بعدی دارند و همچنین ساده تر بودن آنها هیچ شرکت یا موسسه ای رو در ایران نمیشناسم که روی این نوع بازی ها سرمایه گذاری کرده باشه در حالی که بازی هایی مثل farm Frenzy و luxor و zuma و farm... و ... طرفداران خیلی زیادی حتی در ایران دارند. به زودی اولین بازی ای که با موتور خودمون ساختیم رو بیرون میدیم( البته این بازی بیشتر برای تست موتور داره ساخته میشه و احتمالا ایده خاصی نداشته باشه) این هم چند تا screenShot از اولین بازی () () () درخواست همکاری: الان که من به مرحله ساخت بازی رسیدم به مشکلاتی خوردم که قبلا فکرشون رو نمیکردم اینکه بازی سازی فقط برنامه نویسی نیست کارهای دیگه هم مهم هستند و در صورتی که افراد حرفه ای اون کار رو انجام ندن بازی جالبی از کار در نمیاد مثل صدا گذاری و طراح 2 بعدی و طراح مراحل و ... من الان تمام این کارها رو برای این بازی خودم دارم انجام میدم و میبینم که برای انجام یک کار خوب نه وقتش رو دارم نه ذوق هنریش رو و نه اشنایی کافی با برنامه های مورد نیاز در صورتی که افراد زیادی هستند که توانایی و ذوق این مار رو دارند مثلا توی همین فروم یاده یک نفر بود (فکر کنم) RED.h که طرح های 2 خیلی قشنگی میکشید من از تمام کسانی که توانایی در این زمینه ها دارند درخواست همکاری میکنم لطفا نظرات و پیشنهادات و انتقادات تون رو نسبت به این تفکری که من در پیش گرفتم بگید;) Mahdi_Rashed 03 فروردين 1390, 00:44کار خوب و قابل تقدیری رو ارائه دادین. بازی های دوبعدی هنوز هم طرفدارهای خودشو داره و من هم یکی از اونها هستن . یک سری سوال داشتم: 1 : زبانی با هاش موتور رو برنامه نویسی کردین چی هست و framework طراحی چی بوده؟ 2 : موتورتون از قابلیتهای emitter ، 2D lighting و alpha mapping پشتیبانی میکنه ؟ 3 : میشه برای همه عناصر از تصاویر متحرک استفاده کرد؟ منظورم استفاده از انیمیشن های کوچک برای هر عنصر که در مرحله قرار میگیره شبیه یک گل و بوته و ... یا عناصری که شاید نقش زیادی در بازی نداشته باشن ولی برای پر کردن محیط مناسبند. 4 : سیستمهای BSP و scene management به چه صورتیه؟ پشتیبانی میشه یا تکنیکهای آلفا برای کد نویسی نظر گرفته شده؟ sajjadgameactor 03 فروردين 1390, 01:46کار خوب و قابل تقدیری رو ارائه دادین. بازی های دوبعدی هنوز هم طرفدارهای خودشو داره و من هم یکی از اونها هستن . یک سری سوال داشتم: 1 : زبانی با هاش موتور رو برنامه نویسی کردین چی هست و framework طراحی چی بوده؟ 2 : موتورتون از قابلیتهای emitter ، 2D lighting و alpha mapping پشتیبانی میکنه ؟ 3 : میشه برای همه عناصر از تصاویر متحرک استفاده کرد؟ منظورم استفاده از انیمیشن های کوچک برای هر عنصر که در مرحله قرار میگیره شبیه یک گل و بوته و ... یا عناصری که شاید نقش زیادی در بازی نداشته باشن ولی برای پر کردن محیط مناسبند. 4 : سیستمهای BSP و scene management به چه صورتیه؟ پشتیبانی میشه یا تکنیکهای آلفا برای کد نویسی نظر گرفته شده؟ 1 : C# , XNA با توجه به اینکه اینجین 2 بعدی هست از XNA استفاده کردیم که تکنولوژی جدید microsoft و به عبارتی directX managed پیشرفته هست و چون مدیریت شده هست قاعدتا از C# استفاده کردیم XNA نسبت به directX Native سرعت پایین تری داره که اما با توجه به نیاز پردازشی کمتر بازی های 2 بعدی قابل چشم پوشی هست و به مشکل نمیخوره. من هم تمام تلاشم رو کردم تا Engine به اندازه کافی بهینه باشه که بشه بهترین گرافیکی رو که میتونیم رو در بالاترین رزولوشن با یک کارت گرافیک 7300 بالا بیاریم. 2 : خیر برای lighting هنوز هیچ کاری انجام نشده . برای افکت هایی مثل انفجار از تصاویر png استفاده شده و توی alpha mapping هم کمی با XNA مشکل داریم ( اگه منبعی از directX میشناسید که بتونه بهم کمک کنه ممنون میشم معرفی کنید) 3 : بله کاملا پشتیبانی میکنه 4 : منظورتون رو دقیق متوجه نمیشم(برای یک بازی 2 بعدی؟) من این موتور رو برای بازی هایی در سطح بازی های alawar و BigFish درست کردم میشه بیشتر توضیح بدین؟ Mahdi_Rashed 03 فروردين 1390, 23:54منظورم رو برای این نتونستم درست برسونم چون نمیدونم BSP ها و به طور کلی حجمهای اجرا کننده trigger در موتورهای 2بعدی چی هستن. منظور من این بود که مثلاً یک محیطی که بازیکن وقتی وارد اون میشه در باز میشه یا یک انتفاقی میفته رو با چه تکنیکهایی ایجاد میکنید ؟ یک سری اشکال آماده مثلاً مستطیل و دایره که این محیط خاص رو دارای یک trigger بکنه . Scene management هم که تکلیفش روشنه . قابلیتهای لایه بندی و ... برای مراحل بازی armanbm 26 فروردين 1390, 23:34یک حرفی میزنم شاید بنظرت بیخود بیاد ولی.... باید به این نتیجه برسی که ساخت بازی مهمتر از تکنولوژیش هست. خیلی خیلی خیلی خیلی مهمتر و سخت تر و ریز تر. چون الان قویترین موتور ها در دسترس هست. اما بازی خوب کجاست؟!! ₧ 26 فروردين 1390, 23:54دوست دارم ببینم چی چی ساختید میتونید توی - ایده بازی -طراحی مراحل - طراحی آبجکت ها - صدا - و ... روی من حسال کنید البته اگه بتونم با موتور شما کار کنم چون تا حالا کار بازی سازی جدی بجز فلش نداشتم Mehrdad 155 27 فروردين 1390, 13:17یک حرفی میزنم شاید بنظرت بیخود بیاد ولی.... باید به این نتیجه برسی که ساخت بازی مهمتر از تکنولوژیش هست. خیلی خیلی خیلی خیلی مهمتر و سخت تر و ریز تر. چون الان قویترین موتور ها در دسترس هست. اما بازی خوب کجاست؟!! درود آرمان جان حرفت شدیدا از نظر بنده تایید می شه.زنده باد sajjadgameactor@ سجاد جان کار شما واقعا قابل تقدیر است.خسته نباشی .خصوصا برای دوبعدی بودن موتورت که من عاشق این نوع بازی هام مهرداد ll24llll 01 ارديبهشت 1390, 12:28آیا برای بازیتون ایده خاصی دارید؟ اونجور که متوجه شدم دغدغه امروز شما عدم یک game designer در تیمتون هست. برای طراحی gameplay قابلیت های موتور بازیتون مهمند. امروزه قابلیت های موتور های بازی با طرح های پیش اندیشی برای طراحی gameplay های جذاب تولید می شن. نه، منظورم فقط گرافیک نیست! "بازی سازی" در واقع یک مدل سازیه. یک مدل سازی منطقی از آنچه که در دنیای واقع موضوعی از Fun باشه. روده درازی بسه! بهم بگید ایده اصلیتون برای بازی چیه؟ اگر ایده مشخصی ندارید بهم بگید وقتی به بازیتون فکر می کنید چه تصویری ازش تو ذهنتون نقش می بنده؟! شاید بتونم کمکی کنم:rose: pcj 01 ارديبهشت 1390, 16:20عاليه،يك انجين ايرانى! سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3395]