تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815296329




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقاد گورباچف از سياست‌هاي تشنج‌آفرين واشنگتن


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: انتقاد گورباچف از سياست‌هاي تشنج‌آفرين واشنگتن


روابط بين‌الملل- همشهري آنلاين:
ميخاييل گورباچف با انتقاد از سياست‌هاي آمريكا، گفت: سياست‌هاي واشنگتن در جهان و به خصوص در منطقه مهم خاورميانه، تشنج آفريني كرده و نشان داد كه اين كشور استعداد رهبري دنيا را ندارد.

به گزارش ايرنا از استانبول، وي كه در سي و يكمين كنگره جهاني حمل و نقل جاده‌اي در استانبول سخن مي‌گفت، در سخنان خود سياست‌هاي آمريكا را به باد انتقاد گرفت.

گورباچف در اين اجلاس كه عبدالله گل رييس جمهور تركيه نيز حضور داشت، سرمنشا بسياري از مشكلات جهاني و راديكاليسم در دنيا را تعميق فقر و مشكلات اقتصادي ارزيابي كرد و گفت: مبارزه با توسعه تروريسم صرفاً با نيروي جبري موفقيت‌آميز نخواهد بود.

وي كه به عنوان ميهمان افتخاري در اين كنگره شركت كرد بود، گفت: امروزه دنيا دچار مشكلات عديده‌اي از جمله توسعه سلاح‌هاي كشتار جمعي و فقر و تروريسم است و ميليون‌ها نفر از ديكتاتوري و استعمار نوين رنج مي‌برند.

گورباچف با ابراز نگراني از وضعيت موجود جهاني و تحولات خاورميانه گفت: در حالي كه ميليون‌ها انسان در فقر و گرسنگي بسر مي‌برند، سالانه ميلياردها دلار صرف تجهيزات نظامي مي‌شود كه آمريكا بيشترين سهم را در اين مسئله دارد.

رييس جمهوري پيشين شوروي، عمل نكردن به بسياري از مصوبات سازمان ملل را نتيجه سياست‌گذاري هاي غلط قدرت‌هاي جهاني دانست و افزود: اكنون شرايط به گونه‌اي است كه لزوم بودن يا نبودن سازمان ملل به محل بحث تبديل شده است.

سي و يكمين كنگره جهاني اتحاديه حمل و نقل جاده اي( ‪ )IRU‬با شركت ‪۵۰‬ وزير حمل و نقل و بيش از دو هزار نفر از اعضاي اين اتحاديه از ‪ ۷۰‬كشور جهان روز پنجشنبه در استانبول شروع به كار كرد.

كنگره جهاني اتحاديه بين‌المللي حمل و نقل جاده‌اي هر دو سال يك بار تشكيل مي‌شود و با توجه به اين كه مسئولين بلندپايه و دست اندركاران حمل و نقل كشورهاي مختلف در اين كنگره شركت خواهند كرد، فرصتي براي تبيين مشكلات تركيه در اخذ كارنه تير ارزيابي مي‌شود.

تاريخ درج: 26 ارديبهشت 1387 ساعت 23:11 تاريخ تاييد: 26 ارديبهشت 1387 ساعت 23:22 تاريخ به روز رساني: 26 ارديبهشت 1387 ساعت 23:28
 پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 215]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن