تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815586584




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بحران در پاكستان


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: بحران در پاكستان


آسيا- اميررضا نوري زاده:
با كنار كشيدن وزراي حزب نواز شريف نخست‌وزير اسبق پاكستان از دولت ائتلافي پاكستان با بحران تازه‌اي مواجه شده‌است. اين اتفاق در شرايطي رخ داد كه تنها شش هفته از عمر دولت ائتلافي مي‌گذشت.

۹ وزير از حزب مسلم ليگ شاخه نواز شريف پس از اينكه نيروهاي ائتلافي در مورد برگشت به كار قاضيان بركنار شده به توافق نرسيدند، از كابينه خارج شدند.

به گزارش فرانس پرس اين قضات در نوامبر سال گذشته توسط پرويز مشرف از كار بركنار شده بودند. تعيين سرنوشت قضات در حال حاضر بدل به يكي از مسائل اصلي بين پرويز مشرف و دولت ائتلافي شده‌است.

به گفته صديق فاروق سخنگوي حزب مسلم ليگ شاخه نواز شريف، وزرا استعفاي خود را به يوسف‌رضا گيلاني نخست وزير تسليم كردند و تاكيد كردند تنها در شرايطي به كار باز خواهند گشت كه حزب مردم پاكستان اقدامات مهمي را براي حل اين موضوع انجام دهد.

وي در مورد اين اقدام وزرا گفت: اگر حزب مردم پاكستان اقدامات جدي در زمينه بازگشت قضات به كار انجام ندهد و شرايط انها به قبل از زمان وضع حالت فوق‌العاده (۲ نوامبر ۲۰۰۷) بازنگردد در شوراي مركزي حزب تغييرات اساسي در زمينه تعيين سياست‌هاي آينده حضور در دولت ائتلافي صورت خواهد گرفت. اما در صورت بازگشت قضات، وزرا به كابينه باز خواهند گشت.

اين اقدام مي‌تواند باعث بي‌اعتمادي به دولت جديد شود. هر چند كه نواز شريف كه پيش از اين اعلام كرده بود از دولت گيلاني حمايت خواهد كرد، هنوز استعفاي وزرا را نپذيرفته‌است.

حزب مردم پاكستان كه رهبري آن را زماني بي‌نظير بوتو بر عهده داشت شريك اصلي حزب مسلم ليگ شاخه نواز شريف در دولت ائتلافي‌است كه توانستند در در انتخابات پارلماني در ماه فوريه پيروزي قاطعانه اي را كسب كنند.

مسئولان اين حزب اظهار اميدواري كردند كه وزراي مستعفي بزودي به دولت بازگردند. تحولات اخير در شرايطي است كه هنگام تشكيل دولت ائتلافي، رهبران مسلم ليگ و حزب مردم توافق كردند كه دستور پرويز مشرف، رئيس جمهور، در تعويض تعدادي از قضات دادگاه عالي را لغو كنند و قضات بركنار شده را دوباره به كار باز گردانند.

براساس اين توافق قرار شد بازگشت به كار قضات اخراجي ظرف سي روز از آغاز به كار دولت ائتلافي صورت گيرد. اين فرصت سي روزه در 30 آوريل به پايان رسيد.

در ماه نوامبر سال گذشته، پرويز مشرف كه در ماه اكتبر دوباره به سمت رياست جمهوري انتخاب شده بود، با اعلام وضعيت فوق العاده در پاكستان، افتخار محمد چودري، رئيس، و هشت تن ديگر از قضات ديوان عالي را كه حاضر به اداي سوگند وفاداري نسبت به وي نبودند از كار بركنار كرد.

در حالي كه حزب مسلم ليگ شاخه نواز خواستار اجراي توافق اوليه دو حزب و بازگشت به كار قضات ديوان عالي ظرف سي روز از تشكيل دولت ائتلافي است، حزب مردم خواهان ارايه طرح جامعتر و گسترده تري است كه به گفته مقامات ارشد اين حزب به موجب آن استقلال قوه قضايي و دادگاه عالي حفظ مي شود.

برخي از ناظران تاكيد حزب مردم بر انجام اصلاحات قبل از بازگشت به كار قضات اخراجي را ناشي از نگراني از احتمال راي آنان به لغو حكم عفو زرداري مي دانند كه ماه گذشته توسط پرويز مشرف صادر شد و باعث منع پيگرد قضائي وي شد.

پيش از اين نواز شريف، نخست وزير سابق پاكستان و رهبر حزب مسلم ليگ در يك كنفرانس خبري عنوان كرده بود قضاتي كه سال گذشته از سوي پرويز مشرف، رئيس جمهور پاكستان، بركنار شدند ۱۲ مه در پست‌هاي خود ابقا مي‌شوند.

منبع : همشهري امارات

تاريخ درج: 25 ارديبهشت 1387 ساعت 13:42 تاريخ تاييد: 26 ارديبهشت 1387 ساعت 15:50 تاريخ به روز رساني: 26 ارديبهشت 1387 ساعت 17:34
 پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن