تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816360113




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دادستان اهواز:خوزستان خط مقدم مبارزه با توطئه هاي بيگانگان است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دادستان اهواز:خوزستان خط مقدم مبارزه با توطئه هاي بيگانگان است
دادستان اهواز گفت: قابليت ها و توانايي بالاي اقتصادي و صنعتي استان باعث پيدايش جرايم مالي سازمان يافته از جمله شبكه هاي نامشروع اقتصادي، اخلالگران در نظام اقتصادي كشور و كلاهبرداري هاي كلان مي گردد.

به گزارش خبرنگار مهر، موسي پيريايي امروز در دومين روز از همايش دادستانهاي سراسر كشور گفت: بي شك احياي سيستم دادسرا محصول درايت و شجاعت رئيس قوه قضائيه مي باشد و اين حادثه مهم در تاريخ عدالت كيفري كشور به عنوان يكي از نقاط قوت جمهوري اسلامي به ثبت خواهد رسيد و در آينده هر آزاد انديشي به نيكي از اين امر ياد خواهد كرد.

وي تصريح كرد: احقاق حقوق عامه يعني حقوقي كه در قانون اساسي براي شهروندان در نظر گرفته شده است، اعمال نظارت چند مقام قضايي در دادرسي هاي كيفري ، اقامه حدود اسلامي و شرعي ، نظارت بر حسن رسيدگي و اجراي قوانين و مقابله قاطع با عوامل نا امني فقط بخشي از بركات وجود دادسرا است.

وي گفت: آيت الله هاشمي شاهرودي مكررا در سخنان خود به نقش دادستانها در ايجاد امنيت و دفاع از حقوق جامعه تاكيد كردند و به عقيده ايشان داستان مدعي العموم مردم است نه مدعي العموم دولت و به همين جهت نهاد دادسرا در قانون اساسي به عنوان جزئي از قوه قضائيه مطرح شده است. با اين همه متاسفانه حمايت هاي قانوني و مالي از دادسرا صورت نمي گيرد و امكاناتي كه براي تشكيل دادسراها در نظر گرفته شده از لحاظ كمي و كيفي مناسب نبوده است.

پيريايي به وضعيت دادسراي اهواز اشاره كرد و گفت: دادسراي اهواز در تيرماه سال 83 با 53 نفر قاضي و 77 نفر كارمند شروع بكار كرد و بعد از گذشت حدود 4 سال از عمر دادسرا فعلا با پنجاه نفر قاضي و 85 نفر كارمند در حال انجام وظيفه است و وجود اتخاذ راهكارهاي متعدد جهت كاهش ورودي ها متاسفانه روز به روز بر ورودي پرونده ها افزوده مي شود چون هيچگونه جاذبه مادي در استان ملاحظه نمي شود و به جهت بالا بودن قيمت مسكن و كمبود منازل سازماني تمايل براي خدمت در اهواز وجود ندارد و شايد به همين دليل است كه استان خوزستان از لحاظ توزيع نيرو همواره جزء چهار استان آخر مي باشد.

وي رسيدگي به امور مربوط به ضابطين، اقدامات پيشگيرانه ، نظارت بر زندانيان و مقابله قاطع با جرايم عليه امنيت كشور و امنيت عمومي را از جمله اقدامات انجام شده در دادسراي اهواز ذكر كرد.

دادستان اهواز تصريح كرد: معتقدم عمده ترين وظيفه دادسرا، بحث پيشگيري و تعليم مستقيم و غير مستقيم رفتارهاي عاري از جرم به عموم شهروندان است كه در اين راستا اقداماتي همچون حضور در مناطق مختلف شهر، الزام شركت هاو موسسات آلوده كننده جهت اقدام براي پيشگيري از آلودگي هاي زيست محيطي ، تعيين يكي از معاونين به عنوان معاون در امر پيشگيري و الزام شهرداري و نيروي راهنمايي و رانندگي به انجام وظايف قانوني خود راجع به نصب علائم هشداردهنده ايمني، انجام شده است.

وي گفت: جرايم ارتكابي در كلان شهر اهواز از لحاظ تنوع و ميزان وقوع قابل توجه است ، علاوه بر جرايم عمومي كه معمولا در همه جا واقع مي شود برخي جرايم در اهواز به گونه اي يا وجود خارجي ندارد يا بسيار ناچيز هستند . شايد بتوان ادعا كرد كه خوزستان خط مقدم مبارزه با توطئه اي بيگانگان است و جنگ هشت ساله و تفرقه افكني قوميتي، اشاعه تفكرات انحرافي تحت پوشش مذهب و دين و انجام عمليات تروريستي از اين نوع هستند.

دادستان اهوازگفت: قابليت ها و توانايي بالاي اقتصادي و صنعتي استان باعث پيدايش جرايم مالي سازمان يافته از جمله شبكه هاي نامشروع اقتصادي، اخلالگران در نظام اقتصادي كشور و كلاهبرداري هاي كلان مي گردد.

وي به پرونده اخلالگران در نظام اقتصادي كه در سال 83 تشكيل شده اشاره كرد و گفت: در اواخر سال 83 شخصي عراقي با جلب اعتماد اطرافيان خود بعد از اخذ وجوه در سررسيد معين كالا يا اصل وجه را به همراه سود متعلقه عودت مي داده به طوري كه وجه پرداختي بسيار كمتر از قيمت كالايي بود كه شخص تحويل مي گرفت، در ارديبهشت سال 84 خبرهايي مبني بر گسترش بي رويه اين گونه فعاليت ها رسيد.

پيريايي تصريح كرد: در اين پرونده بيش از 180 هزار شكايت مطرح شد كه مبلغ مورد كلاهبرداري بيش از 300 ميلياردتومان است و بايد گفت در اين زمينه بيش از 1200 نفر به عنوان متهم دستگير شدند و قريب به 250 دستگاه وسايل نقليه موتوري و 165 سيم كارت تلفن همراه و بيش از 41 باب واحد مسكوني ودر حدود 31 ميليارد تومان كشف و توفيق شدند.

دادستان اهوازهمچنين در ارتباط با شبكه هاي هرمي گفت در اهواز نيز همانند ساير شهرهاي بزرگ شبكه هاي هرمي و زنجيره اي مشغول فعاليت هستند كه در اين راستا دادسراي اهواز از سال 83 به بعد به طور قاطع با عوامل اصلي مقابله نموده و حاصل آن تشكيل بيش از 60 فقره پرونده و دستگيري دهها نفر مي باشد.

وي به پرونده هاي امنيتي در استان نيز اشاره كرد و گفت: به جهت موقعيت حساس و استراتژيك استان خوزستان و وجوه اقوام وعشاير مختلف بيشتر سرمايه گذاري هاي خود را دشمنان معطوف اين استان نمودند. به همين منظور عوامل خود را در خارج از كشور فعال نمودند و كمك هاي مالي و پشتيباني هاي فراواني براي راه اندازي شبكه هاي ماهواره اي و تشكيل احزاب و سايت هاي اينترنتي در داخل و خارج كشور هزينه كردند.

پيريايي خاطرنشان كرد: با يك بررسي اجمالي مشخص مي شود كه تشكل هاي بمب گذار عمدتا از جوانهاي فريب خورده اي تشكيل شده اند كه به شدت تحت تاثير و القائات تشكل هاي خارج از كشور از جمله جبهه دموكراتيك خلق عرب اقدام نموده اند. اين گروهها چون خود را در حاشيه امن مي بينند از طريق وسايل ارتباط جمعي و با نشر اكاذيب جوانان عرب اين سرزمين را منحرف مي كنند كه قطعا گناه اين فريب خوردگان را بايد منتسب به آن تشكل ها دانست.
 پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن