تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820531926




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واشنگتن‌تايمز: تهديد ايران واقعي است


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: واشنگتن‌تايمز: تهديد ايران واقعي است
دولت اسرائيل، ايران را بزرگترين خطر براي موجوديت طولاني‌مدت خود مي‌داند... هم‌اكنون ايران در حال نصب سانتريفيوژ پيشرفته‌تري در نطنز است كه قابليت هسته‌اي ايران را شتاب مي‌بخشد و اين مسأله با توسعه ايران در بخش موشك‌هاي دوربرد همراه شده است.
«واشنگتن‌تايمز» در گزارش خود و در شصتمين سال اشغال فلسطين به دست رژيم صهيونيستي، آورده است: دولت اسرائيل، ايران را بزرگترين خطر براي موجوديت طولاني‌مدت خود مي‌داند، چرا كه اين كشور، منابع مالي و حمايت نظامي فعال را براي همه دشمنان اسرائيل فراهم مي‌كند‌.
ايران ديواري از هزاران موشك پديد آورده كه مراكز جمعيتي اسرائيل را هدف گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل «تابناك»، «واشنگتن‌تايمز» مي‌نويسد: گفته محمود احمدي‌نژاد، پيرامون محو اسرائيل از روي نقشه با تلاش‌هاي بي‌وقفه وي همراه شده كه وضعيت را براي تحقق كامل روياهايش فراهم آورده و اين در حالي است كه اين، تنها در حد حرف نيست.
اين روزنامه وابسته به حزب دمكرات‌هاي آمريكا كه اكنون از هيلاري كلينتون براي رياست‌جمهوري اين كشور حمايت مي‌كند، مي‌افزايد: او (احمدي‌نژاد) با اقدامات خطرناك و متهورانه خود، پشت سخنانش ايستاده است.

بنا بر اين گزارش، با توجه به مورد مربوط به رآكتور هسته‌اي عراق كه توسط بمب‌افكن‌هاي اسرائيلي در سال 1981 تخريب شد، اسرائيل زمان كافي براي اين كار خواهد داشت تا ببيند دشمنش تا چه اندازه به هدف خويش رسيده و ابزارهاي مسالمت‌آميز و ديپلماتيكي با ناكامي روبه‌رو خواهند شد يا خير.

«واشنگتن‌تايمز» ادعا كرد: اين واقعيت ناميمون در كنار گسترش ايران در ساخت تسليحات هسته‌اي، ايران را در صدر موضوعات مورد بحث امنيت ملي اسرائيل و آژانس‌هاي اطلاعاتي اسرائيل قرار داده است. مهمترين و اساسي‌ترين بخش اين اطلاعات، آن است كه اسرائيل درصدد دانستن اين است كه زودترين زمان ممكن براي خروج نخستين بمب ايران از خط توليد چه هنگام است؟

در چهارم فوريه، رئيس موساد گفته بود: برآوردها، حاكي از آن است كه در سه سال ديگر، تسليحات هسته‌اي مي‌سازد و اين در حالي است كه هم‌اكنون در مجموعه نطنز، سه هزار سانتريفيوژ دور سريع و در حال كار، در حال غني‌سازي اورانيوم است.

اين روزنامه در ادامه ادعاي خود آورده است: محمود احمدي‌نژاد هرگز نتوانسته است توضيح قانع‌كننده‌اي دهد كه چرا ايران، نخستين كشوري است كه بدون داشتن يك رآكتور برق هسته‌اي شهري، توانسته كارخانه غني‌سازي اورانيوم داشته باشد. هم‌اكنون ايران در حال نصب سانتريفيوژ پيشرفته‌تري در نطنز است كه قابليت هسته‌اي ايران را شتاب مي‌بخشد و اين مسأله با توسعه ايران در بخش موشك‌هاي دوربرد همراه شده است.

بنا به گزارش ياد شده، ايران داراي موشك‌هايي است كه به هر نقطه از خاورميانه و اسرائيل دسترسي خواهد داشت و هم‌اكنون نيز در حال ساخت موشك‌هاي بالستيك بين قاره‌اي است كه برد آن تا اروپا و دورتر از آن خواهد رسيد.

«واشنگتن‌تايمز» مي‌افزايد: تكنولوژي كه ايران از آن در ساخت بمب‌هاي هسته‌اي بهره مي‌برد، مشابه مورد به كار رفته در پروژه «منهتن» در 56 سال پيش است؛ يعني بمب‌هاي تقسيمي خالص كه ساده‌ترين نوع بمب هسته‌اي بوده و از اورانيوم غني‌شده ساخته شده است. البته هرچند اين تكنولوژي قديمي است، تخريب و انهدام بالقوه آن بسيار واقعي است، به گونه‌اي كه بمب هيروشيما نيز از اورانيوم غني‌ شده بود.

اين روزنامه آمريكايي همچنين در همراهي با سياست‌هاي اسرائيل آورده است: نخستين و منطقي‌ترين راهكار براي پايان دادن به تهديد هسته‌اي ايران، تغيير رژيم است؛ اين به معناي تغيير و پيش برد جرياني خلاف تحولات انقلابي است كه از سال 1978 در ايران رخ داده و بازگرداندن عوامل دمكراتيكي مدرن براي اداره حكومت است.

ترجمه: سارا رمضاني
 پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 236]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن