تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816724590




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرگرداني شش هزار نفر در پلاك 176


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سرگرداني شش هزار نفر در پلاك 176
سابقه خريد و فروش اين زمين‌ها كه به پلاك 176 موسوم است، به پانزده سال پيش برمي‌گردد... سندها و اوراقي كه مالكان دارند، متعلق به 220 هكتار است، در حالي كه كل زمين‌هاي موجود در حدود 183 هكتار است.
بيش از يك ماه است كه حدود شش هزار نفر در زمين‌هاي اطراف نمايشگاه بين‌المللي مشهد، از بيم تصرف زمين‌هاي خود درون چادرهاي مسافرتي سكني گزيده‌اند.

به گزارش خبرنگار «تابناك» از مشهد، سابقه خريد و فروش اين زمين‌ها كه به پلاك 176 موسوم است، به پانزده سال پيش، يعني قبل از احداث نمايشگاه بين‌المللي برمي‌گردد.

خريداران اين زمين‌ها، از اقشار كم‌درآمد جامعه بوده‌اند كه با توجه به اين‌كه در آن سال‌ها، زمين‌هاي اين محدوده ارزش چنداني نداشته است، مالكان اصلي موفق به خريد و تملك اين زمين‌ها شده‌اند.

شهردار مشهد نيز در گفت‌وگو با خبرنگار «تابناك» گفت: زمين‌هاي پلاك 176 داراي كاربري فضاي سبز است و در حال ‌گفت‌وگو با مالكان اين اراضي هستيم تا مشكل را به نحوي حل كنيم.

وي گفت: اين در حالي است كه اطراف اين نمايشگاه، زمين‌هاي بدون استفاده بسياري هست كه بيشتر آنها از سوي ادارات دولتي به تعاوني‌هاي مسكن واگذار شده است.

معاون شهرسازي شهردار مشهد نيز در اين‌باره گفت: سندها و اوراقي كه مالكان دارند، متعلق به 220 هكتار است، در حالي كه كل زمين‌هاي موجود در حدود 183 هكتار است و اين اختلاف متراژ، متأسفانه به دليل تخلف‌هايي است كه طي اين چند سال صورت گرفته است.

وي در ادامه اظهار داشت: براي رسيدگي سريع به مشكل اين شهروندان، حتي قرار بود با كمك استاندار، دادگاهي ويژه مسئول بررسي اين مسئله شود كه در فروردين ماه تكليف اين اراضي با معرفي خاطيان به اين دادگاه مشخص و با پرداخت بهاي اين املاك، مشكل شهروندان مستقر در اين محدوده برطرف شود.

از سوي ديگر، يكي از مالكان نيز مدعي شد: شهرداري مشهد اعلام كرده كه حاضر است زمين‌ها را متري صد هزار تومان خريداري كند، در حالي كه ارزش اين زمين‌ها، پنج تا شش برابر مبلغ يادشده است.

بنا بر گفته‌هاي ساكنان، حدود شش هزار نفر در دوهزار چادر سكونت دارند و امكانات رفاهي و بهداشتي ساكنان داراي وضعيت مطلوبي نيست، به گونه‌اي كه حدود يك ماه پيش، يكي از ساكنان دچار سكته قلبي شد و متأسفانه به علت كمبود امكانات درگذشت.

گفتني است، مالكان اين زمين‌ها تاكنون تجمع‌هاي بسياري در مقابل دفتر امام جمعه مشهد، فرمانداري و استانداري انجام داده‌اند و خواستار پيگيري شرايط خود شده‌اند.

بنا بر اين گزارش، در يكي از اين تجمع‌ها كه همزمان با سفر رئيس‌جمهور به مشهد بود، يكي از مشاوران دكتر احمدي‌نژاد، با حضور در جمع نمايندگان اين افراد، دستور پيگيري اين موضوع را به شهردار مشهد صادر كرد، ولي هنوز هيچ اقدام كارسازي در رفع مشكل اين شهروندان صورت نگرفته است.
 پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 320]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن