تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820977475




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نهمين گفت‌وگوي رئيس‌جمهوري


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: نهمين گفت‌وگوي رئيس‌جمهوري


سياست - گروه سياسي:
اطلس سياسي نهمين مصاحبه مطبوعاتي محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهوريي كشورمان قدري متنوع‌تر بود.

حوادث اخير و خسارت‌هاي طبيعي فراوان به مردم چين و ميانمار، نگاهي گذرا به دنيا، فلسطين، وضعيت ناخوشايند مسائل اقتصادي و فرهنگي جهان، اسرائيل و فلسطين، متضرران از اسرائيل، جنايات اسرائيل، حادثه شيراز، نگاهي به عراق و فلسطين و لبنان و اشاره به روسيه، آمريكا و در نهايت انگليس اطلس سياسي سخنان روز سه‌شنبه احمدي‌نژاد را تشكيل مي‌داد.

نهمين نشست خبري-مطبوعاتي دكتر احمدي‌نژاد رئيس جمهوري در شرايطي برگزار شد كه مسائل بسيار مهمي در حوزه سياست داخلي و خارجي كشور رخ داده بود و به‌نظر مي‌رسيد كه كنفرانس نهم بتواند از اين جهت جايگاه ويژه‌اي را به‌خود اختصاص دهد.اما آنچه رخ داد نه تنها نتوانست توقعات موجود را مرتفع كند بلكه حجم انبوهي از سؤالات محوري وقايعي كه در هفته‌هاي گذشته اتفاق افتاده و بايستي به‌صورت رسمي مواضع رئيس‌جمهوري در مورد آنها در اين جلسه انعكاس مي‌يافت، بي‌جواب ماندند و اين يكي از مهم‌ترين و محوري‌ترين نقاط ضعف دولت نهم در برنامه ريزي‌هاي رسانه‌اي است.

كنفرانس نهم با حضور 300 خبرنگار، عكاس و تصويربردار داخلي و خارجي در سالن شهيد بهشتي نهاد رياست‌جمهوري برگزار شد. آنچه از زاويه ديد خبرنگاران داخلي حوزه رياست‌جمهوري دور نماند عدم‌حضور فاكس‌نيوز و سي ان ان آمريكا و چند شبكه تلويزيوني و رسانه‌اي اروپايي بود. تنها رسانه شركت‌كننده آمريكايي روزنامه نيويورك تايمز بود كه به‌نظر مي‌رسيد رئيس‌جمهوري چندان تمايلي به پاسخگويي به وي نيز ندارد و وقتي خبرنگار اين روزنامه سؤال خود را مطرح كرد، دكتر احمدي‌نژاد در كمتر از يك دقيقه (حدود 30 ثانيه)به وي جواب داد و پاسخ وي را به مسئولان قضايي واگذار كرد.

دكتر احمدي‌نژاد حدود ساعت 16:23 و با تاخيري 23‌دقيقه‌اي وارد سالن كنفرانس شد و آنچه محل سخنراني وي را به زاويه مناسبي براي برداشت‌هاي عكاسي تبديل مي‌كرد آيه‌اي از قرآن كريم به سه زبان عربي، فارسي و انگليسي بود: «بندگان صالح من وارث زمين خواهند شد.» كه به قول يكي از اعضاي تيم رسانه‌اي رئيس‌جمهوري، دو روز براي طراحي تصويري اين تابلو وقت صرف شده است.

شكستن حرمت آناني كه حق سرقفلي دارند

مهدي كلهر و علي اكبر جوانفكر، مشاوران رسانه‌اي و مطبوعاتي رئيس‌جمهوريي، مجريان اين جلسه بودند كه اين بار چينش جالبي را براي سؤالات طراحي كردند. به ازاي هر دو خبرنگار داخلي يك خبرنگار خارجي سؤال پرسيد و نوبت به بسياري از رسانه‌هايي كه به قول خبرنگاران پاي ثابت پرسش از رئيس‌جمهوري بودند نرسيد و در مقابل به رسانه‌ها و روزنامه‌هايي كه در بيشتر كنفرانس‌هاي قبلي به قول خودشان فداي بزرگتر‌ها مي‌شدند نوبت رسيد.

فارس، مهر، ايرنا، كيهان و چند روزنامه و خبرگزاري ديگركه به قول مهدي كلهر سؤال پرسيدن در اين جلسات را سرقفلي خود مي‌دانستند، اين بار جزو جمعيت شكايت‌كننده از چينش و انتخاب رسانه‌ها بودند و اعتراض آنها پس از اتمام جلسه جزو خاطرات اين كنفرانس شد.

فراموش شدگان

نكته جالب توجه اين كنفرانس آن‌جا بود كه در همه 21 سؤال پرسيده شده توسط خبرنگاران داخلي و خارجي، برخلاف هميشه موضوع انرژي هسته‌اي و گراني‌هاي اخير كمترين محوريت را داشت.

هيچ كس از استيضاح امروز وزير بازرگاني و سياست‌هاي اصل 44 كه باوجود نزديك شدن به سالگرد سوم ابلاغش روندي كند و نه‌چندان موفق را طي مي‌كند، سؤال نپرسيد و به قول آنهايي كه نتوانستند سؤالاتشان را از رئيس‌جمهوري بپرسند اين محورها سوخته و بيات شده‌اند.

در نهايت، جلسه دقايقي پيش از ساعت 18 و با اشارات رئيس جمهوري كه چندين بار از كلهر خواست نشست را سريعتر ختم كند تا وي به جلسه بعدي خود در شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز برسد، ختم شد و كل مدت زمان پاسخگويي رئيس‌جمهوريي حدود يك ساعت و نيم بود كه در نوع خود با توجه به جلسات پيشين، كمترين زمان را به‌خود اختصاص داد.

افزايش قيمت نفت و پيشنهاد تازه براي غرب

همين كنفرانس خبري رئيس جمهوري كشورمان علاوه بر انعكاس گسترده در شبكه‌هاي خبري معتبر جهان، بازتاب متنوعي نيز داشت كه افزايش قيمت نفت و همچنين تاكيد شبكه بي‌بي‌سي بر استقامت ايران بر حقوق هسته‌اي از آن جمله بود.

به گزارش برنا، كنفرانس خبري احمدي نژاد، رئيس جمهوري كشورمان علاوه بر انعكاس گسترده در شبكه‌هاي خبري معتبر جهان، بازتاب متنوعي نيز داشت و علاوه‌بر گزينش‌هاي رسانه‌هاي مختلف داخلي و بين‌المللي از پاسخ‌هاي احمدي‌نژاد پس از آنكه رئيس جمهور در حاشيه نشست خبري‌ روز سه شنبه در خصوص اينكه گفته مي‌شود كه احتمال كاهش توليد نفت ايران براي جلوگيري از خام فروشي نفت وجود داد، اظهار داشت: چنين پيشنهادي شده و در دست بررسي كارشناسي است. همين اظهار نظر كافي بود تا بهاي نفت خام در بازارهاي جهاني تحت تأثير اظهارات رئيس جمهوري مبني بر در دست بررسي بودن كاهش سقف توليد نفت ايران، به 127 دلار در هر بشكه برسد.

تاريخ درج: 25 ارديبهشت 1387 ساعت 13:44 تاريخ تاييد: 25 ارديبهشت 1387 ساعت 20:17 تاريخ به روز رساني: 25 ارديبهشت 1387 ساعت 20:16
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن