تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خود را از تمامى مردم با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و قل هو اللّه‏ احد حفظ كن. آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815530843




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اوج هيجان در سوپر ليگ


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: اوج هيجان در سوپر ليگ


فوتبال- مهدي معزي:
همه چيز براي پوزيسيون قهرماني آماده است.قهرماني دوم در ليگ برتر.

بساط را هم براي بر پا كردن يك سور آماده كرده‌اند. از پرچم بزرگ تيمي گرفته تا وسايل نورافشاني. حتي در مكاتبه‌اي هم كه باشگاه سپاهان با شهرداري اين شهر داشته، گفته شده كه ما چهارشنبه جشن قهرماني داريم. انگار همه چيز را تمام شده فرض كرده‌اند. شايد پيش‌بيني تساوي پرسپوليس و صبا، آنها را به طرح جشن وادار كرده. باخت پرسپوليس هم كه ديگر آخر اين روياپردازي است.

زردپوشان اصفهاني، امروز در چاشني شانس يا بدشانسي با تيمي بازي دارند كه در 3 پله مانده به آخر جدول جا خوش كرده‌اند. ترس از رفتن به يك دسته پايين‌تر، نفت را رقيب مشكلي كرده؛ اتفاقي كه طوسي هم خيلي از به انجام رسيدنش مي‌ترسد: «اين آخرين فرصت ماست.

مي‌دانيم كه بازي سختي داريم. ولي بايد ببريم. مي‌دانيم كه آنها همه امكانات قهرماني را دارند، ولي ما هم برنامه داريم.» بازي‌اي كه طوسي، لئوناردو پيمنتا را به خاطر سه اخطاره بودن در ليست بازيكنانش ندارد. سپاهان كه با 2 امتياز اختلاف از پرسپوليس، صدرنشيني را مال خودش كرده، خيلي دوست دارد كه پس از سال 83 دومين جام قهرماني ليگ برتر را بالاي سر ببرد.

قهرماني‌هاي چند ساله اخير اين تيم كه فقط در جام حذفي خلاصه شده، مي‌خواهد يك بار ديگر هم با عنوان قهرماني ليگ برتر پا به ليگ قهرمانان آسيا بگذارد. اما افشين قطبي همه اين محاسبات كاغذي را رد مي‌كند: «يك روز پس از ديدار مقابل برق شيراز با ريكاوري مناسب و صحبت با بازيكنان سعي كرديم آنها را به شرايط آرماني براي ديدار با صباباتري برسانيم.

مقابل صبا و سپاهان 2 روز سرنوشت‌ساز را بايد سپري كنيم تا بتوانيم با كمك صد هزار هوادار به ليگ قهرمانان آسيا برويم. البته مي‌خواهيم با استقلال به ليگ قهرمانان آسيا برويم. جام ليگ برتر مال ماست و جام حذفي مال استقلال.» شايد قطبي نمي‌داند كه ايران الان 3 سهميه در ليگ قهرمانان آسيا دارد. چراكه تيم دوم ليگ برتر هم پايش را در اين جام مي‌گذارد. قطبي كه از بازي با برق راضي نيست، ديگر نمي‌خواهد كه آن شيوه گربه‌اي را ببيند: «بازيكنان در بازي با برق دل گربه داشتند، نه قلب شير!» اما او انگار خيلي دلش را به گرفتن جام خوش كرده:«هنوز در جاده قهرماني هستيم. وضعيت تغييري نكرده.

پرسپوليس ۱۱ بازيكن ندارد. از بين تمام اعضاي تيم احتمال حضور در تركيب اصلي وجود دارد و بازيكنان ما همه در يك سطح هستند و اميدواريم بتوانيم از تمام نيروي خود براي قهرماني در ليگ برتر استفاده كنيم.» او كه در اين بازي مي‌تواند به غيراز بادامكي، همه بازيكنان را در ليست11 نفر جا دهد، با اتفاقات گوناگون حتي مي‌تواند رنگ صدر جدول را هم ببيند. باخت يا تساوي سپاهان، اگر با برد پرسپوليس همراه باشد، پله اول را مال پرسپوليس مي‌كند. اما يحيي گل محمدي هم گوشه چشمي به جام دارد.

جا گرفتن در مكان سوم جدول، با اختلاف 3 امتياز با صدرنشين، اين اميد را به يحيي گل‌محمدي داده كه فكر قهرماني بكند:« اين ديدار براي تعيين قهرمان ليگ برتر سرنوشت‌ساز و حياتي است. اميدواريم بتوانيم با غلبه بر اين تيم شانس خود براي كسب عنوان قهرماني را افزايش دهيم. ما بازي سختي برابر پرسپوليس داريم و اميدوارم بتوانيم با كسب پيروزي در اين ديدار به صدر جدول و عنوان قهرماني نزديك‌تر شويم.»

اما او برعكس قطبي،2 بازيكن اصلي تيمش را در اختيار ندارد؛ محمد نوري به‌دليل 3 كارته بودن و مرتضي كاشي هم به‌دليل مصدوميت.

كري‌خواني قبل از بازي‌هاي اين 2 هفته پاياني براي صدرنشينان كاملا طبيعي است. كري‌خواني‌هايي كه هدفي جز در به هم ريختن اعصاب تيم‌هاي رقيب ندارد. يكي از اين اين نفرات، ‌هادي عقيلي مدافع تيم سپاهان است كه گفته: «پيش‌بيني تيم قهرمان سخت است. اما احساس من اين است كه امروز پرسپوليس مقابل صباباتري امتياز از دست مي‌دهد. ما هم با شكست نفت قهرمان مي‌شويم.» اما اميرحسين يوسفي كه امروز مقابل‌ هادي عقيلي بازي مي‌كند، حرف جالبي زده: «براي بردن، به دعاي هواداران پرسپوليس نياز داريم. امروز روزي است كه با شكست سپاهان، هم خودمان را از اين وضعيت نجات مي‌دهيم و هم پرسپوليسي‌ها را.»

اما آن طرف پژمان نوري خيال همه پرسپوليسي‌ها را راحت كرده! او گفته: «براي قهرماني در ليگ برتر تكليف‌مان را خودمان مشخص مي‌كنيم.» او كه انگار دل پري از بازيكنان تيمش دارد، ادامه داده: «ديدار سختي مقابل برق شيراز داشتيم؛ اما بايد اين تيم را با توجه به بازي خوبمان در نيمه اول، با گل‌هاي زيادي شكست مي‌داديم. روي كم دقتي و بداقبالي نتوانستيم به صدر جدول برويم. نه كسي را متهم به كم كاري مي‌كنم و نه بهانه براي بازي در پست‌هافبك چپ مي‌گيرم. اكنون فقط 3 امتياز بازي برابر صبا باتري مهم است.

براي قهرماني در ليگ برتر هنوز هيچ‌چيز مشخص نيست. خوشحالم كه تكليفمان را خودمان مشخص مي‌كنيم و نيازي به نتايج حريفان نداريم. اگر بخواهيم قهرمان شويم، بايد دگرگون شده و با از خودگذشتگي و فراموش كردن مشكلات گذشته، به خاطر هواداران با قدرت به مصاف صباباتري برويم.»

تاريخ درج: 25 ارديبهشت 1387 ساعت 11:46 تاريخ تاييد: 25 ارديبهشت 1387 ساعت 20:06 تاريخ به روز رساني: 25 ارديبهشت 1387 ساعت 20:05
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن