تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804521950




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهردار تهران: شهر را شاد نگه مي‌داريم


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: شهردار تهران: شهر را شاد نگه مي‌داريم


ديدگاه‌- گروه شهري:
شهردار تهران شب گذشته در برنامه دو قدم مانده به صبح از هر گونه انتقادي كه به مجموعه شهرداري بشود، استقبال كرد.

شهردار تهران همچنين تاكيد كرد كه براي شهرداري روح و روان شهروندان از اهميت دوچندان برخوردار است و به همين دليل يكي از محورهاي اصلي شهرداري، شاد نگاه داشتن شهر و به ويژه جوانان است؛«سؤال اينجاست كه مراسم عزاداري بايد در شهر نهادينه شود يا بايد در شادي و سرور هم چنين اتفاقي بيفتد؟ ما معتقديم كه در بخش شادي هم بايد چنين اتفاقي بيفتد چرا كه جوانان هيجان دارند و اگر اين هيجان سركوب شود سبب عقده‌اي شدن جوان‌ها مي‌شود كه خطرات جدي براي شهر خواهد داشت.»

وي ضمن استقبال از نقد برنامه‌ها و بخش‌هاي مختلف شهرداري در برنامه‌هاي تلويزيوني، انتقاد از نيروي انتظامي را به هر شكل و در هر سحطي رد كرد: «نيروي انتظامي و پليس مظهر اقتدار يك نظام و مردم آن نظام است و نبايد در نگاه مردم بشكند. نيروي انتظامي و پليس بي‌نقص نيست، با اين وجود اقتدار پليس جامعه محور نه تهديد محور، نشان از اقتدار مردم و امنيت است و نبايد در هيچ موقعيتي تضعيف شود.»

قاليباف در پاسخ به اين سؤال كه چرا شهرداري در حوزه‌هاي هنري مانند ساخت سينما، تجليل از هنرمندان، برگزاري سمپوزيوم‌ها و فعاليت‌هايي شبيه آن فعاليت مي‌كند، عنوان كرد: «قبول ندارم كه در گذشته شهرداري تهران به موضوعات اجتماعي و فرهنگي توجهي نداشته بلكه اقداماتي انجام شده و حال ممكن است فراز و نشيب‌هايي داشته باشد اما در اين دوره شهرداري تهران به موضوعات فرهنگي و هنري توجه عميق‌تر و پخته‌تري داشته است.» شهردار تهران تأكيد كرد كه به يقين مردم هم از ورود مديران شهري به دغدغه‌هاي فرهنگي راضي هستند.

به عنوان نمونه در طرح‌هاي جهادي منطقه 17، در حال بازديد از كوچه‌پس‌كوچه‌هاي بسيار باريك بودم كه مادر عزيزي كه بالاي 80‌سال سن داشتند و البته بسيار سرزنده بودند متوجه شدند كه من شهردار هستم. ايشان گفتند پسر جان دست شما درد نكند كه كوچه‌ را پس از 20 سال آسفالت كرديد اما اگر آسفالت هم نمي‌كرديد اتفاق خاصي نمي‌افتاد. اي كاش به جاي آسفالت‌، كاري مي‌كرديد كه نوه من در اين منطقه گرفتار مشكلاتي مانند اعتياد و بيكاري نشود.»

قاليباف با بيان اين خاطره تأكيد كرد كه مردم از شهرداري تنها انتظار جمع‌آوري زباله و آسفالت كردن را ندارند؛ گرچه در برابر اين مسائل هم مسئول هستيم اما در برابر روح و روان مردم هم مسئول هستيم. حتي به گفته شهردار تهران اگر از شهروندان بپرسيم كدام كاركرد شهرداري را بيشتر قبول دارند به بخش دوم اشاره مي‌كنند؛«فكر مي‌كنيد براي شهرداري ناپاكي‌ها، زشتي، پلشتي و از آن طرف نشاط و شادي شهروندان مهم نيست؟ طبيعتاً مهم است البته همه توان اين است كه هر دو وظيفه در كنار هم به خوبي اجرا شود!» به اعتقاد قاليباف «شهر را براي شهروندان مي‌خواهيم و به همين دليل حوزه فعاليت‌هاي شهرداري تهران در 3 بخش عمراني، تعليم و رفاه شهروندان انجام مي‌گيرد.»

قاليباف همچنين در پاسخ به اين سؤال كه چطور مي‌توان چهره شهر را به گونه‌اي تغيير داد كه نشاط در شهر ديده شود و همان‌طور كه در مراسم عزاداري شهر به نحو مناسبي آماده اين مراسم مي‌شود در اعياد هم به همين سهولت چهره شادي به خود بگيرد، گفت: «اگر صريح بگويم در عزاداري‌ها دو اتفاق افتاده است؛ اول اينكه عزاداري‌ نهادينه شده و از سوي ديگر حكومتي نشده است. در تمام مراسم عزاداري مردم مشاركت معني‌دار دارند و اين مراسم به نوعي نهادينه شده است. اما ضعف ما اينجاست كه آيا در كشور اسلامي تنها مراسم عزاداري بايد نهادينه شود يا در شادي و سرور هم بايد چنين اتفاقي بيفتد؟»

شهردار تهران افزود: «ما در شهرداري معتقد هستيم كه بايد شادي و نشاط هم نهادينه شود و از زماني كه مديريت شهر تهران را در دست گرفتم تلاش را براي اجراي اين ايده گذاشتيم چنانچه همان ابتداي ورود به شهرداري يعني 15 مهر سال 84 جشن عيد غدير را در 6 حوزه شهر برگزار كرديم و سال گذشته برپايي اين مراسم به 60 پايگاه نشاط رسيد.» به گفته قاليباف در حال حاضر 120 ناحيه در تهران به عنوان پايانه شادي آماده ارائه خدمات در طول تابستان هستند. به عنوان نمونه شهردار تهران به برپايي مراسم وسيعي در اعياد ملي مانند روز 12‌فروردين اشاره كرد كه در پارك لاله با جهت وسيعي برپا شد. البته شهرداري تهران از رسانه ملي هم گلايه‌اي كرد كه كمتر به انعكاس اين موضوعات توجه مي‌كند.

شهردار تهران در اين برنامه تأكيد كرد كه جامعه جوان هست و اين جوان‌ها هيجان دارند؛«اگر هيجان را سركوب كنيم، سبب عقده‌اي شدن جوان‌ها مي‌شود و خطرات جدي خواهد داشت و سبب تأثيرات منفي در زندگي شخصي و اجتماعي آنها مي‌شود.» به گفته وي بايد اين هيجان تخليه شود كه دو حالت دارد؛ يكي شكل غيرقانوني است و ديگري هم در پايانه‌هاي شادي است: «اعياد مذهبي و ملي فرصت مناسبي است تا پرچم شادي هم در شهر افراشته شود.» البته به گفته قاليباف در طول تابستان سال گذشته در همه روزها به جز ايام تعطيل و شب‌هاي پنجشنبه و جمعه برنامه‌هاي خاصي داشتيم، به گونه‌اي كه هر شهروندي با چند قدم پياده‌روي به يك پارك يا پايانه شادي مي‌رسيد.

قاليباف در توضيح اينكه چرا در دوره مديريت در نيروي انتظامي به سمت هنر و به ويژه ساخت انيميشن رو آورد، گفت: «يكي از برنامه‌هاي دوره فرماندهي در نيروي انتظامي استفاده‌هاي از ابزارهاي بصري و هنري براي القاي مفاهيم و قوانين در سطح جامعه بود. هنر انيميشن يكي از ابزارهاي مؤثر در انتقال قوانين و مقررات و رفتارهاي اجتماعي است.ابزارهاي هنر يكي از كم هزينه‌ترين و كوتاه‌ترين راه‌ها براي پيشبرد اهداف به بهترين شكل است كه با يك مديريت كارآمد بايد آن را ارائه كرد.»

وي نگاه تيزبين هنرمندان به موضوعات را باعث كشف موضوع خارج از ديد افراد ديگر دانست و حفط سرمايه‌هاي اجتماعي، بالا بردن آگاهي مردم، حفظ همبستگي اجتماعي و... را از جمله نتايج استفاده از هنر در بخش‌هاي مديريتي شهر عنوان كرد كه تاثيرات شگرفي را به جا مي‌گذارد. قاليباف اعتقاد دارد اگر به جاي پرداختن به كيفيت آثار هنري براي رساندن پيام‌ها به سطح جامع تنها به كميت توجه شود نه كيفيت، نتيجه معكوس مي‌دهد و خطرناك است.

تاريخ درج: 25 ارديبهشت 1387 ساعت 13:32 تاريخ تاييد: 25 ارديبهشت 1387 ساعت 14:37 تاريخ به روز رساني: 25 ارديبهشت 1387 ساعت 14:35
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 252]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن