تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وجود یک عالم برای ابلیس سخت تر از هزار عابد است زیرا عابد در فکر خود است و عالم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820145504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتخاب قهرمان قهرمانان سال 86 و غيبت احتمالي رضازاده و ساعي


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: انتخاب قهرمان قهرمانان سال 86 و غيبت احتمالي رضازاده و ساعي
از نكات ويژه‌ و قابل تأمل، جاي خالي نام چهره‌هايي چون حسين رضازاده و ‌هادي ساعي در 90 درصد ليست‌هايي بود كه در ارتباط با ده قهرمان برتر سال 86 ارايه شد؛ البته اين مسأله، بر احتمال غيبت اين دو قهرمان كشورمان كه در سال گذشته در ميادين قهرماني همچون گذشته پررنگ ظاهر نشدند، ميان ده چهره برتر سال اخير افزوده است.
مراسم تجليل از قهرمان قهرمانان ورزش كشور سال 1386 و همچنين معرفي ده قهرمان برتر سال گذشته، روز جمعه 27 ارديبهشت ماه در سالن‌هاي همايش‌هاي سازمان صداوسيما برگزار خواهد شد تا پس از كش و قوس‌هاي فراوان، چهره قهرمان سال 86 مشخص شود، اما نكته جالب، غيبت احتمالي برخي از چهره‌هاي مطرح در اين مراسم است.

به گزارش خبرنگار ورزشي «تابناك»، با توجه به آن‌كه هر ساله در مراسم انتخاب قهرمان قهرمانان ورزش، نخست ده قهرمان برتر سال معرفي مي‌شوند، رسانه‌هاي نوشتاري نيز به رسم معمول در روزهاي پاياني هر سال به نظرسنجي از كارشناسان و حتي در مواردي به نظرسنجي‌هاي عمومي مي‌پردازند و ده چهره برتر ورزش كشور را با معيارهاي خويش برمي‌گزينند.

در اين ميان، از بين ده چهره برتر ليست‌هاي گوناگون آرش ميراسماعيلي، حميد سوريان، سارا خوش جمال فكري، احسان حدادي و جاسم ويشگاهي، نفرات مشتركي بودند كه يكي از آنها بدون استثنا در همه ليست‌ها بيش از ديگران، مورد توجه بود.

از نكات ويژه‌ و قابل تأمل، جاي خالي نام چهره‌هايي چون حسين رضازاده و ‌هادي ساعي در 90 درصد ليست‌هايي بود كه در ارتباط با ده قهرمان برتر سال 86 ارايه شد؛ البته اين مسأله، بر احتمال غيبت اين دو قهرمان كشورمان كه در سال گذشته در ميادين قهرماني همچون گذشته پررنگ ظاهر نشدند، ميان ده چهره برتر سال اخير افزوده است تا هم‌اكنون ليستي دست‌كم منهاي رضازاده را شاهد باشيم. بايد گفت، با توجه به نتايج و همچنين مرور رخدادهاي حاشيه‌اي وزنه‌برداي، اين معقول‌ترين تصميم به نظر مي‌آيد.

از سوي ديگر، حضور سه قهرمان برتر سال از ميان رزمي‌كاران، عملكرد تأثيرگذار اهالي اين حوزه را در ورزش كشور به نمايش مي‌گذارد كه در سال 87 نيز با قهرماني كاراته و تكواندو در آسيا پيوند خورد تا همچنان نتايج اين حوزه، ضعف در مباحث قهرماني را در برخي رشته‌هاي ورزشي كمرنگ نشان دهد.
در اين زمينه، ضروري دانستيم مروري كوتاه بر عملكرد اين قهرمانان در سال 86 داشته باشيم تا قضاوت درباره انتخاب قهرمان قهرمانان سال اخير با سادگي همراه باشد.

در حالي كه سال‌ها، عمده اخبار دووميداني به حذف نمايندگان ايران از ميادين قهرماني خلاصه مي‌شد، اين رشته، چند سالي است بار داده و نتايج نسبتاً مناسبي براي كشورمان آورده است. در اين ميان، احسان حدادي، بيش از ديگران در اين افتخارآفريني‌ها سهيم بوده و يك پاي قهرماني دووميداني ايران تلقي مي‌شده است. حدادي هم‌اكنون جزو ده پرتابگر برتر دنيا و يكي از اميدهاي كسب نشان پرتاب ديسك در المپيك پكن است كه بايد ديد، آيا با مدال‌آوري در اين ميدان بزرگ، بيش از اين نام دووميداني را بر سر زبان‌ها مي‌اندازد؟
او نيز يكي از مدعياني است كه قصد كرده، بار ديگر عنوان قهرمان قهرمانان را از آن خود كند و يا دست‌كم ميان ده قهرمان برتر سال حضور داشته باشد.

هرچند قهرمانان بزرگ، همه تلاش خود را براي قرار گرفتن ميان ده چهره برتر سال به كار بسته‌اند و بر پايه اخبار رسيده، تهديد‌هاي ضمني نيز صورت پذيرفته كه در صورت انتخاب برخي از ايشان، اعتراضاتي در سطح رسانه‌ها به صورت گسترده انجام خواهد شد، اما اين مسائل باعث نمي‌شود، سارا خوش جمال فكري، نخستين بانوي المپيكي ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي، از گردونه اين رقابت‌ها حذف شود. شايد اگر تكواندو ميان ده چهره برتر سال يك سهميه داشته باشد، اين سهميه به جاي آن‌كه نصيب ساعي شود، به خوش جمال فكري، تعلق گرفته است.

در سالي كه تكواندو نتوانست با اقتدار، سهميه‌هاي المپيك را به دست آورد و در مسابقات قهرماني آسيا نيز به عنوان آخرين فرصت، سهميه‌هاي تكواندو نيز كسب شد، خوش جمال توانست در ميان حجم محدود شركت كنندگان مسابقات قاره‌اي، صاحب سهميه المپيك شود تا به هر شكل، اين افتخار به نام او ثبت شود و حضورش ميان ده چهره برتر ورزش در سال 86 امري اجتناب ناپذير باشد.

هرچند در برخي فهرست‌ها به سعيد ابراهيمي نيز اشاره شده بود و ابراهيمي، شانس حضور در ميان ده چهره برتر سال 86 را دارد، اما حميد سوريان، نابغه كشتي فرنگي ايران در همه ليست‌ها حضور داشت و همين مسأله او را نيز يكي از بخت‌هاي برگزيده شدن به عنوان قهرمان قهرمانان كرده است.
سوريان با گرفتن سومين نشان زرين وزن 55 كيلوگرم در رقابت‌هاي قهرماني جهان باكو، به تاريخ كشتي جهان و ايران پيوست و مطمئناً تا تولد اعجوبه‌اي چون سوريان در كشتي فرنگي كشور ما بايد سال‌ها صبر كرد.

سوريان با تنوع تكنيكي، هشياري در شناسايي به موقع تاكتيك حريفان و تنوع تكنيكي و شگردهايش، باعث شد حريفان نتوانند آناليز فني دقيقي از او داشته باشند و همين موضوع، همراه بسترساز قهرماني فرنگي كار سبك وزن كشورمان شده است.

آرش ميراسماعيلي، جودوكاي شايسته كشورمان، در سالي كه جودو، روزهاي بدي را پشت سر مي‌گذاشت و نتايجي مطلوبي را به دست نمي‌آورد، بار ديگر توانست نشان برنز جهان را براي ايران به دست آورد و المپيكي شود. ميراسماعيلي پس از آن‌كه به واسطه همگروهي با نماينده رژيم اشغالگر اسرائيل از حضور در مسابقات المپيك سرباز زد و از سكوهاي المپيك با اين رفتار جوانمردانه فاصله گرفت، مورد توجه مردم و مقامات ارشد كشورمان قرار گرفت.
او در سال 86 تنها كسي بود كه توانست بار ديگر، مجوز حضور در المپيك پكن را در مسابقات جهاني برزيل به دست آورد؛ وي يكي از بخت‌هاي مدال‌آور ايران در المپيك 2008 تلقي مي‌شود. ميراسماعيلي، چهارمين نشان پياپي قهرماني جهان را به عنوان ركوردي جهاني به دست آورد و همين افتخار او را در زمره قهرمانان برتر سال 86 قرار داد.

جاسم ويشگاهي، آخرين بخت كسب عنوان قهرمان قهرمانان سال 86 به شمار مي‌رود؛ قهرمان شناخته شده كاراته كشور كه در سال گذشته از مسابقات آسيايي با دست پر بازگشت و نشان زرين اين رويداد را به گردن آويزهاي طلايي مسابقات جهاني و آسيايي پيشين پيوند داد. وي در بيشتر نظرسنجي‌ها، نسبت به چهار قهرمان ديگر، امتياز كمتري داشت، اما به هر شكل، جامعه يك ميليوني كاراته كشورمان، سال‌هاست خواستار انتخاب يكي از قهرمانان رشته مدال‌آور كاراته به عنوان قهرمان قهرمانان سال شده است و همواره گزينه‌شان ويشگاهي بوده است. اين موضوع، مي‌تواند همه چيز را به سود مرد شماره يك تاتامي مسابقات جهاني و قاره‌اي رقم بزند و ويشگاهي را دست‌كم به عنوان يكي از ده قهرمان سال 86 برگزيند.

براي شركت در اين نظرسنجي و انتخاب قهرمان قهرمانان سال 86 و همچنين بازبيني آخرين نتايج آن، اينجا كليك كنيد.
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 640]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن