واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: به گزارش خبرنگار ايرنا، رامبد جوان شب گذشته (يك شنبه) در نشست نقد فيلم ورود آقايان ممنوع در فرهنگسراي ارسباران، افزود: ژانر كمدي جايگاه ارزندهاي در سينما دارد اما متاسفانه در سينماي ما فعاليت در اين عرصه آنقدر سطحي شده كه اين ژانر رو به نابودي گذاشته است، اما ما در توليد فيلم طنز ورود آقايان ممنوع تلاش كرديم كه تمامي نكات اصلي و مهم در توليد يك فيلم در سطح مناسب را رعايت كنيم. جوان اظهار داشت: ايده ساخت اين فيلم چند سال پيش از طرف پيمان قاسمخاني مطرح شده و بنا بود اين فيلم به تهيهكنندگي منوچهر محمدي و كارگرداني مرضيه برومند ساخته شود اما پس از آن كه اين پروژه منتفي شد، علي سرتيپي و منيژه حكمت توليد آن را برعهده گرفتند و كارگرداني كار به من پيشنهاد شد. كارگردان فيلم پسر آدم، دختر حوا همچنين گفت: شخصيت اول فيلمنامه ورود آقايان ممنوع آنقدر در عقايد خود پافشاري ميكند كه تبديل به يك موجود غيرقابل تحمل ميشود، اين روحيه و نگاه افراطي در تمامي عرصههاي اجتماعي، فرهنگي، سياسي و ... محكوم به شكست است و اين موضوع در طول فيلم به نمايش گذاشته ميشود. كارگردان فيلم اسپاگتي در هشت دقيقه در پاسخ به اين سووال كه چرا شخصيت اول فيلم دچار تحول ناگهاني شخصيتي شده و افراطهاي خود را كنار ميگذارد، گفت: شخصيت فيلم ما در جايي بايد متوجه شود كه با نفي زنانگيها و لطافتهاي وجودي خود دست به كار اشتباهي زده است، در طول فيلم تلنگرهايي به او وارد ميشود كه موجب شكست روحيه محكم او در نفي خويش ميشود. وي همچنين گفت: در تلاش بوديم فيلم يك ضرباهنگ مناسب را نگه داشته و ميزان شوخيها و غافلگيريها و ميزان انرژي فيلم كنترل شود. اين كارگردان با اشاره به خندههاي دستهجمعي در سالنهاي سينما در طول يك فيلم طنز، گفت: با توجه به اين موضوع بايد زماني براي بازگشت مخاطب پس از هر خنده به فضاي فيلم در نظر گرفته شود تا در طول خنده، بيننده ديالوگ و يا صحنه مهمي را از دست ندهد، ما اين پيشبيني را كرديم اما در مواردي هم زمانبندي ما كاملا درست از آب درنيامده است. جوان ادامه داد: به نظر ميرسد پس از ساخت فيلم درباره الي توسط اصغر فرهادي سطح سينماي ايران ارتقا پيدا كرد و به نوعي فيلم خوب و بد به شكل مشخصتري نمود پيدا كرده و ديگر نميتوان بيتوجه به كيفيت و سطح به ساخت فيلم دست زد. ماني حقيقي از جمله بازيگران فيلم ورود آقايان ممنوع نيز در اين نشست، در خصوص علت كمكارياش در عرصه بازيگري، گفت: ملاك من براي حضور در يك فيلم به عنوان بازيگر در وهله اول فيلمنامه خوب، در وهله دوم كارگردان خوب و در نهايت خود نقش است. اين كارگردان و بازيگر، افزود: بازيگر بايد بتواند با كارگردان تعامل مناسب برقرار كرده و حرف او را بفهمد، همين اطمينان به شعور كارگردان بود كه مرا ترغيب به ايفاي نقش دراين فيلم كرد. حقيقي كه در مقام كارگردان، فيلم پذيرايي ساده را امسال براي جشنواره فيلم فجر آماده كرده است، گفت: انگيزه اصلي من براي بازي در يك فيلم، درك موقعيت بازيگر و تجربه جايگاه بازيگر است تا اين تجربه در كارگرداني به كمك من بيايد. كارگردان فيلم كنعان افزود: من با كارگردانهاي مطرحي همچون داريوش مهرجويي و اصغر فرهادي كار كردهام اما مديريت مناسب در ساخت يك فيلم را از رامبد جوان و در طول ساخت ورود آقايان ممنوع آموختم. حقيقي همچنين گفت: نگراني اصلي من در طول توليد اين فيلم اين بود كه نكند احقاق حقوق به حق زنان در جامعه مورد تمسخر قرار گيرد و خط خيلي روشني ميان طلب حقوق زنان با ديدگاههاي افراطي در زمينه كشيده نشود كه خوشبختانه در نهايت اين اتفاق نيافتاد و تنها ديدگاه افراطي مورد نقد قرار گرفت. وي در خصوص علت فروش فيلم نيز گفت: نميتوان علت دقيق فروش خوب يا بد يك فيلم را تعيين كرد اما به نظر ميرسد عدم پرداختن به مسايل سياسي و استقلال فيلم از جناحبنديها موجب شده كه تماشاچي بي هيچ دغدغه تنها به تماشاي يك فيلم طنز بپردازد. نشست نمايش و نقد فيلم ورود آقايان ممنوع شامگاه ديروز (يكشنبه) در فرهنگسراي ارسباران برگزار شد. تهرام/م.ل/1275
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایرنا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 281]