واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: راهنمایی در مورد نور خارجی با منتال ری m3d 24 مهر 1389, 20:21سلام بر اساتید مکس. راستش یه کار سه دقیقه ای انیمیشن با کاراکتر دارم انجام میدم منتهی برای نورپردازی اون موندم چیکار کنم. یه دختر بچه ست که تو حیاط خونه کنار حوض ورجه وورجه میکنه و میدوه و دوربینم هم تعقیبش میکنه . کلا فضای یه حیاط سر سبزه به اضافه ی چند تا نمای داخلی از آشپزخونه و اتاق بچه . حالا میخوام بدونم برای فضای این حیاط و داخل ساختمون چه نوع نورهایی بذارم و چه تنظیماتی رو باید برای منتال ری انجام بدم . آخه اکثر آموزش های منتال که تو وب هست برا کار معماری بدون کاراکتر های فانتزی و اونم تک فریم هست . اگه آموزشی در خصوص نورپردازی فضای خارجی یا داخلی به همراه کاراکتر سراغ دارید ممنون میشم لینک بدین. دوستان فقط نمیخوام نورپردازی استودیویی باشه چون فضای روز چند تا اتاق و یه حیاطه . پیشاپیش از همه دوستان تشکر میکنم. Ultra 3D 25 مهر 1389, 00:54نور direct light به نسبت sun light شفافیت بهتری داره ... البته اگه بتونی Exposure رو برای sun light تنظیم کنی بهترین گزینه همون sun light هست برای نور های داخلی از plane light جلوی پنجره ها استفاده کن که کار رو خیلی با کیفیت و طبیعی می کنه و GI رو کامل شبیه سازی می کنه اگه فضای داخلی جوری باشه که نور پنجره ها کافی نباشه یک نور Free photometric استفاده کن و تو حالت web بزار و shadow رو غیر فعال کن بعد فضات رو به قسمت های مساوی تقسیم کن و برای هر قسمت یکی از اینا رو بزار (تو نصف ارتفاع سقف) به این ترتیب می تونی نور متعادل رو تو فضای داخلی داشته باشه ... البته این یک تکنیک بود و تکنیک های دیگه مثل ambient occasion هم هست دست آخر هم یک توصیه می کنم ( برای تنظیمات نور پردارزی): تو رندر های تک فرم معمولا ً Fainal Gather رو روی Draft می زارن چون تو کیفیت تاثیر محسوسی نداره ولی رندر تایم خیلی میاد پایین من تو یکی از کارای آخریم این کار ( اشتباه محض) رو انجام دادم و نتیجه این شد که جاهایی که سایه بود لکه هایی افتاده بود که حرکت می کرد این لکه ها خیلی جزئی هستن و مال تنظیمات پایین FG هستن ولی وقتی انیمشن رو می زنی خودشون رو شدید نشون می دن! Ultra 3D 25 مهر 1389, 00:58راستی کیفیت انیمشنت چه قدره؟ fps؟ m3d 25 مهر 1389, 08:34Ultra 3D () جان نرخ فریمم همون pal یا 25 fps هست . حالا یه سوال من چی کار کنم که بعد از رندر حدودا 5500 فریم ! یه دفعه نبینم صحنه نویز داره (همون لکه های متحرکی که گفتی) از این موضوع خیلی واهمه دارم. چون اگه بخوام با منتال ری نور بدم مجبورم برا رندر تا تبریز برم!!!!!!!! آخه اونجا یه جایی هست که یه دستگاه رندر من از ترکیه آوردن و با قیمتی مناسب کار رو رندر میکنن . اینجا رو ببین: با خود اسکن لاین هم یه کارایی کردم ولی نور تو بعضی زوایا اشکال داره و به زیبایی منتال در نمیاد . البته اینم بگم وقتی با متال نور میدم کلا شفاف نیست . منظورم شاد بودن محیطه . حالا سعی میکنم دو تا تصویر از کارو بذارم اینجا تا بهتر متوجه بشی m3d 26 مهر 1389, 23:21کسی نبود؟:sad: arminAnim 28 مهر 1389, 13:01سلام ، آدی مو میدم اگر دوست داشتی پیغام بده تو چت بهتر و سریعتر می تونم کمک بکنم اگر البته کمکی از دستم بر بیاد خوشحال می شم... [email protected] Ultra 3D 28 مهر 1389, 14:13خوب اگه رندر فارم هست که مشکلی نیست .... FG رو بزار تو بالاترین حدش ! من زیاد با اسکن لاین کار نکردم ولی آره اون تصویر رو شفاف تر در میاره ... البته گفتم تنظیمات نور پردازی با منتال ری یکمی پیچیده هست و باید با تنظیمات Expoture و تنظیمات دور بین کار کنی تا شفاف بشه برای به دست آوردن رنگ بهتر به جای استفاده از sun light از direct light استفاده کن younes ebrahimi 28 مهر 1389, 17:24اگه از FG استفاده کنی کار اشتباهی رو انجام دادی چون FG در زوایای مختلف تغییر میکنه !! برای انیمیشن باید از Ambient Occlusion استفاده کنی و توی یه نرم افزار کمپوزیت با صحنه ی اصلی ادغامش کنی.... یا علی m3d 28 مهر 1389, 20:40Ambient Occlusion ؟ میشه بیشتر توضیح بدی یونس جان ؟ و اینکه کجای مکس هست و اینکه چیه چیزی رو باید با صحنه اصلی ادغام کنم؟ واقعا ممنونم . منم سوالم همینه که نمیخوام با تغییر زاویه ی دوربین و حرکت کاراکترهام نور فرق که و نویز بیفته تو کار younes ebrahimi 28 مهر 1389, 23:53Ambient Occlusion ؟ میشه بیشتر توضیح بدی یونس جان ؟ و اینکه کجای مکس هست و اینکه چیه چیزی رو باید با صحنه اصلی ادغام کنم؟ واقعا ممنونم . منم سوالم همینه که نمیخوام با تغییر زاویه ی دوربین و حرکت کاراکترهام نور فرق که و نویز بیفته تو کار تو پیغام خصوصی جوابتو دادم... منظور من این بود یه خروجیه Ambient Occlusion بگیری و یه رندر از صحنه اصلی ... بعد اینا رو با استفاده از نرم افزارهایی مثل After Effect با هم ادغام کنی.... یا علی سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5047]