تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815457764




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمايندگان مجلس تصويب كردند/ چه كساني مشمول قانون ممنوعيت تصدي بيش از يك شغل نمي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نمايندگان مجلس تصويب كردند/ چه كساني مشمول قانون ممنوعيت تصدي بيش از يك شغل نمي‌شوند
سياسي. قوه مقننه. مجلس. مجلس شوراي اسلامي
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي تصويب كردند كه افرادي كه مستقيما از سوي مقام معظم رهبري به سمت‌هايي در دستگاه‌هاي مختلف منصوب مي‌شوند و همچنين مشاغل آموزشي از مشمول قانون ممنوعيت تصدي بيش از يك شغل مستثني هستند.

نمايندگان مجلس در ادامه جلسه علني روز چهارشنبه به بررسي الحاق يك تبصره به قانون ممنوعيت تصدي بيش از يك شغل اعاده شده از سوي شوراي نگهبان پرداختند.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از سه ايراد شوراي نگهبان به مصوبه الحاق يك تبصره به قانون ممنوعيت تصدي بيش از يك شغل ، يك ايراد را اصلاح و در دو ايراد ديگر بر نظر قبلي خود اصرار كردند.

گفتني است شوراي نگهبان مصوبه مجلس را مغاير اصل ‪ ۹۰‬و ‪ ۹۱‬و ‪۱۴۱‬قانون اساسي دانسته بود كه نمايندگان مجلس ايراد اول را نوعي ابهام دانستند و آن را برطرف كردند و در مورد دو ايراد ديگر نيز كه موضوع آنها درباره اصل ممنوعيت دو شغله بودن حقوقدانان شوراي نگهبان بود، بر نظر قبلي خود اصرار كردند.

با اصلاح نمايندگان مجلس در تبصره قانون ممنوعيت تصدي بيش از يك شغل مقرر شد: عضويت كليه اشخاص شاغل در هر يك از قواي سه گانه و موسسات و سازمان هاي تابعه آنها و شركت‌ها و موسسات دولتي يا وابسته به دولت كه مشمول قانون بر آنها مستلزم ذكر نام يا تصريح نام بوده و به هر مقدار از بودجه كل كشور استفاده مي‌نمايند در شوراي نگهبان بجز مشاغل آموزشي به عنوان حقوقدان ممنوع است.

بر اساس اين مصوبه، اين ممنوعيت شامل اعضاي كنوني شوراي نگهبان كه قبل از اين قانون انتخاب شده‌اند نيز مي‌شود و چنانچه ظرف يك ماه پس از تصويب اين قانون استعفا ندهند از عضويت در شوراي نگهبان مستعفي شناخته مي‌شوند.
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 353]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن