تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان، در روز قيامت، قدم از قدم برنمى‏دارد، مگر آن كه از چهار چيز پرسيده مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820866869




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اجلاس دادستان‌هاي سراسر كشور رييس قوه قضاييه: دادسراها جرايم حساس را طبقه بندي كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اجلاس دادستان‌هاي سراسر كشور رييس قوه قضاييه: دادسراها جرايم حساس را طبقه بندي كند
اجتماعي. عدالت اجتماعي
آيت الله محمود هاشمي شاهرودي رييس قوه قضاييه روز چهارشنبه از دادستان هاي دادسراها خواست نسبت به شناسايي و طبقه بندي جرايم حساس اهتمام ويژه داشته باشند.

وي در آيين گشايش اجلاس دادستان‌هاي سراسر كشور در تهران گفت: دادسراها نبايد امكانات و هزينه‌هاي خود را صرف تخلفات كم ارزش كنند، بلكه بايد به همت خود را براي رسيدگي به تخلفات كلان به كار گيرند.

رييس قوه قضاييه به هداف و مقاصد اولويت دار، شيوه‌هاي كار و ساختار و تكنيك در دادسراها اشاره كرد و افزود: دادسراها بايد به طور دقيق، كارآمد و فعال به جرايم و تخلفات رسيدگي كنند و با حضور كامل در محل جرم و با تنظيم كيفرخواست، آن را به دادگاه ارسال كنند.

وي گفت: امروز مسايل مربوط به دخالت‌هاي بيگانگان در كشور ما شامل ناهنجاريهاي مفاسد اجتماعي و مواد مخدر كاملا مشهود است و دشمنان به دنبال ضربه زدن به انقلاب، نظام و سلامتي فرهنگي مردم هستند.

هاشمي شاهرودي گفت: دادسراها بايد با دقت روش‌ها و رويه‌هاي نظام دادسرا را مديريت كنند و پيشگيري را اولويت فعاليت‌هاي خود قرار دهند و به دنبال ريشه يابي منشا تخلفات و در صورت امكان خشكاندن آن باشند.

رييس قوه قضاييه افزود: سلامت و بهداشت قضايي زماني رخ مي‌دهد كه جرمي شكل نگيرد، نه اين كه قاضي منتظر وقوع تخلف و سپس رسيدگي به وقوع جرم باشد.

اين روش مطابق با اصول اسلام و اصول حقوقي دنيا است.

وي گفت: دادسراها نيز بايد به دنبال اصلاح جامعه و پيشگيري از وقوع جرم و تخلفات باشد و عدالت را احيا كند و البته مردم نير بايد به دنبال احيا عدالت و قسط در جامعه باشند.

رييس قوه قضاييه از دادستان‌هاي دادسراهاي سراسر كشور خواست با استفاده از ابزارهاي نوين و مدرن به مقابله با انواع جديد جرم بپردازند، چرا كه امروز شيوه‌هاي ارتكاب جرايمي مانند جعل، جرايم رايانه‌اي و جرايم سازمان يافته مدرن شده است.

هاشمي شاهرودي با بيان اينكه عدالت در گفتن آسان، ولي در اجرا مشكل است، افزود: مجريان بايد در اجرا طوري عمل كنند كه عدالت درست اجرا شود.

وي گفت: شعار عدالت را ظالمانه‌ترين انسانها و دولتها نيز سر مي‌دهند و كار خود را عادلانه و به مبناي عدالت تبليغ مي‌كنند و از ابزار عدالت به عنوان ابزار سياسي استفاده مي‌كنند.

رييس قوه قضاييه تاكيد كرد: امروز نظام قضايي ايران به ساختار مفيد و لازم با تشكيلات منسجم و پايدار تبديل شده است و يكي از امتيازات و افتخارات نظام قضايي دنيا است و استقلال كامل اين قوه و تقنين همه مسايل كه در رابطه با اجراي عدالت و قضاوت در قوه قضاييه نهادينه شده است.

هاشمي شاهرودي گفت: امروز نظام و سيستم قضايي ايران پيشرفته‌ترين نظام قضايي دنيا است.

وي تصريح كرد: بعد از احيا دادسراها مردم خوشحال شدند و رهبر معظم انقلاب نيز در خصوص احياي دادسراها اظهار قدرداني كردند و رهنمودهاي مهمي را بيان فرمودند.

رييس قوه قضاييه با بيان اينكه در لايحه آيين دادرسي به مساله دادسراها توجه خاصي شده است، گفت: از مجلس آينده شوراي اسلامي مي‌خواهيم لايحه آيين دادرسي كيفري و قانون مجازات اسلامي را هر چه سريعتر به تصويب برساند.

وي با بيان اينكه دشمنان و استكبار جهاني در لبنان، افغانستان و عراق به بن بست رسيده اند، گفت: همه اين مسايل برگرفته از ظهور انقلاب اسلامي است كه باعث بيداري جهان شده است و با به بار نشستن انقلاب اسلامي دلهاي مسلمانان جهان شاد شد.

هاشمي شاهرودي تاكيد كرد: آمريكا و نظام سلطه با بن بست صدور انقلاب روبرو است. جمهوري اسلامي ايران هيچگاه در هيچ كشور از جمله عراق و لبنان دخالت نداشته، بلكه اين خودجوشي مردم مسلمان لبنان، جهاد اسلامي و حماس در فلسطين و ملت عراق است كه از انقلاب اسلامي الگو برداري مي‌كنند.

رييس قوه قضاييه گفت: دشمنان نمي‌توانند با حربه نظامي و سياسي به كشور ايران فشار وارد كنند و به ناچار به هر جرياني كه نزديك مي‌شوند، به ضرر آن جريانات و افراد است .

وي تاكيد كرد: تحول جهان اسلام هنوز براي آنان قابل درك نيست و چهره دشمنان كثيف و مدعيان دروغين آزادي و دموكراسي را مخصوصا آمريكا و اسرائيل امروز جزو منفورترين چهره‌ها در دنيا است.
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 392]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن