تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814952515




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير مسكن و شهرسازي:سهم واحدهاي مسكوني با دوام به بيش از 80 درصد افزايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: وزير مسكن و شهرسازي:سهم واحدهاي مسكوني با دوام به بيش از 80 درصد افزايش يافت
محمد سعيدي كيا اعلام كرد: افزايش سهم واحدهاي مسكوني توليد شده از مصالح بادوام از كل واحدهاي مسكوني توليد شده از 9/23 درصد به بيش از 80 درصد افزايش يافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سعيدي كيا در دومين اجلاس وزراي مسكن و شهرسازي منطقه آسيا - اقيانوسيه، گفت: ايران در طول سالهاي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي توانسته است در جهت ارتقاء شاخص هاي كليدي بخش مسكن گام هاي بلندي برداشته و در طول سالهاي اخير برنامه هاي موثري را به ويژه براي اقشار كم درآمد به اجرا در آورد.

وي اعلام كرد: كاهش تراكم خانوار در واحدهاي مسكوني از 26/1 به 1/1 درصد، كاهش متوسط زمين اختصاص داده شده به يك واحد مسكوني از 120 به حدود 80 متر مربع، افزايش سهم واحدهاي مسكوني توليد شده از مصالح بادوام از كل واحدهاي مسكوني توليد شده از 9/23 درصد به بيش از 80 درصد، از شاخص هاي كليدي بخش مسكن كه در سالهاي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي از بهبود قابل ملاحظه اي برخوردار شده است.

سعيدي كيا عنوان كرد: از برنامه هاي بلند مدت دولت در سالهاي اخير كه اجراي آنها منجر به تجارت ارزنده اي شده مي توان به طرح توانمندسازي اقشار كم درآمد با محوريت مشاركت هر چه بيشتر خانوارها در تامين مسكن خود، طرح جامع مسكن با ديدگاه تامين مسكن براي كليه اقشار و گروه هاي درآمدي مختلف طي يك دوره 20 ساله و قانون ساماندهي توليد و عرصه مسكن شهري اشاره كرد كه نتايجي از قبيل كوچك سازي، انبوه سازي، معافيت هاي مالياتي، افزايش سهم واحدهاي مسكوني اجاره اي ارزان قيمت و بالاخره طرح واگذاري زمين به صورت اجاره 99 ساله با هدف حذف قيمت زمين از قيمت تمام شده مسكن را به دنبال داشته است.

وزير مسكن و شهرسازي با اشاره به توسعه شهري پايدار همراه با رشد با عدالت و با هويت به عنوان موضوع اصلي دومين اجلاس وزراي مسكن و شهرسازي آسيا - اقيانوسيه، اظهار داشت: لزوم توجه به برقراري عدالت و حفظ هويت ملي در الگوهاي توسعه شهري مورد تاكيد ما قرار دارد هر چند كه ممكن است در ظاهر تكيه بر اين دو امر مهم باعث شود كه از سرعت توسعه شهري كاسته شود.

وي با بيان اينكه تا سال 2030 دو سوم جمعيت جهان در شهرها زندگي خواهند كرد، افزود: توسعه شهرها مي تواند به عنوان فرصتي براي توسعه اقتصادي، ايجاد اشتغال و خدمات عمل نمايد و باعث ارتقاي كيفيت زندگي شود البته بايد توجه داشت كه توسعه بي رويه و سريع شهرها و به تبع آن گسترش وسايل نقليه موتوري، افزايش محله هاي پر از ازدحام و فقير نشين مي تواند توسعه و رشد شهرها را به تهديدي براي بهداشت، محيط زيست و منابع اكولوژيكي تبديل نمايد.

سعيدي كيا عنوان كرد: به كارگيري دستاوردهاي جديد به خصوص در زمينه فن آوري ها هر چند بستر لازم را براي رشد و توسعه اقتصادي فراهم مي كند ولي در اغلب موارد انطباق آنها با فرهنگ و مباني عقيدتي كشورهاي در حال توسعه بسيار مشكل است تا آنجا كه در ضعف يا نبود زمينه هاي فكري و عقيدتي، انسانها با تطبيق خود با تغييرات،شكست خورده و دچار نوعي سردرگمي هويتي شده اند.

وزير مسكن و شهرسازي افزود: چنانچه به موازات بروز بحران هاي هويتي، نابرابري در دسترسي به منابع و فرصت هاي زندگي شهري مانند تامين آب آشاميدني سالم و تامين مسكن مناسب نيز افزايش يابد به طور قطع الگوهاي به كار گرفته شده براي توسعه شهري با فرهنگ و مباني عقيدتي آن جامعه تطبيق نداشته و از آنچه به آن توسعه پايدار اطلاق مي شود داراي فاصله زيادي است.

وي با اشاره به تلاش كشورهاي پيشرفته جهان در سلطه اقتصادي و فرهنگي بر كشورهاي در حال توسعه، تصريح كرد: اين موضوع از يك طرف منجر به بهره گيري آنان از ظرفيت هاي بالقوه اقتصادي اين كشورها مي شود و از سوي ديگر مباني عقيدتي و ارزش هاي ملي اين كشورها را كه در نهايت هويت آنان را مي سازد، نشانه گرفته و اين موضوعي است كه بايد با آن مقابله شود.

سعيدي كيا با بيان اين مطلب فوق تصريح كرد: تشديد بحران هاي هويتي و نابرابري ها در طول سالهاي اخير توجه سياستگذاران به احيا و تقويت اين مباني و مشاركت مردم به ويژه اقشار كم درآمد در تصميم گيري ها جذب نموده ضمن اينكه اتكاء بخش هاي اقتصادي و ويژگي هاي اجتماعي و فرهنگي كشورهاي اين منطقه از جمله نيازهاي امروز براي رسيدن به شهرهايي سالم، سازگار با محيط زيست توسعه يافته و برخوردار از عدالت اجتماعي براي ساكنين آن است.

وزير مسكن اظهار اميدواري كرد كه بيانيه تهران بتواند راهكارهاي اجرايي لازم را در پاسخ به معضلات و مشكلات منطقه را فراهم نموده و زمينه اي باشد براي اجلاس نانجينگ كه قرار است در ماه اكتبر سال جاري در كشور چين برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر با توجه به تفويض رياست اجلاس دوم به جمهوري اسلامي ايران وزير مسكن و شهرسازي پيشنهادات خود را به منظور تقويت هيئت رئيسه اجلاس و تداوم تصميم گيري ها به شرح ذيل اعلام نمود:

رياست هيئت رئيسه پس از پايان هر دوره، حداقل به مدت يك دوره ديگر به عنوان عضو هيئت رئيسه به فعاليت خود ادامه دهد، اعضاي هيئت رئيسه به گونه اي انتخاب شوند كه كشورهاي مختلف آسيا - اقيانوسيه، شامل آسياي جنوب شرقي، آسياي غربي، آسياي شرقي و آسياي ميانه و اقيانوسيه در صورت تمايل به عضويت در هيئت رئيسه در اولويت قرار گيرند و يا به عبارتي در صورت پايان دوره و يا كناره گيري يكي از اعضا براي انتخاب عضو جديد كشورهاي داوطلب همان منطقه در اولويت قرار مي گيرند.

همچنين با توجه به ابراز تمايل كشور اندونزي به ميزباني سومين اجلاس وزراي منطقه آسيا- اقيانوسيه ميزباني سومين اجلاس به اين كشور واگذار شد. ضمن اينكه كشورهاي اندونزي، ارمنستان، قطر، هند، چين و ايران به عنوان اعضاي هيئت رئيسه اجلاس دوم انتخاب شدند.
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 499]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن