تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821158942




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خيلي دور، خيلي نزديك


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: خيلي دور، خيلي نزديك


هنر- ندا انتظامي:
پس از پايان گفت‌وگو دلم خواست من هم يكي از نوجوان‌هايي باشم كه همراه ايرج ميلاني براي ضبط تصويرهايي از جاذبه‌هاي ايران به سفرهاي دور و دراز بروم.

«سفرهاي دور و دراز» يكي از برنامه‌هاي درحال توليد گروه كودك و نوجوان شبكه 2 سيماست.

اين مجموعه در 26 قسمت 15 دقيقه‌اي طراحي شده است و داستان آن سفرهاي« ايرج ميلاني» با گروهي از نوجوان‌هاست.

حتماً اين مدت او را در گروه خانواده شبكه اول و يا در لحظه تحويل سال ديديد كه از جاهاي مختلف ايران گزارش‌هاي ديدني تهيه كرده است.

اين‌بار او در قالب مجموعه‌اي مستند، به همراه گروه كودك و نوجوان، طبيعت اقليم‌هاي متفاوت و جذاب ايران را معرفي مي‌كند.

* چه شد كه به فكر توليد يك مستند در حوزه كودك و نوجوان آن‌هم با قالب سفر افتاديد؟

كارمند صداوسيما هستم، موظفم در حوزه‌هاي مسئوليت خود برنامه‌هايي را توليد كنم. اين حوزه به گروه كودك و نوجوان شبكه دو بر مي‌گردد كه به سفرهاي دور و دراز رسيد.
سعي كردم طرحي انتخاب كنم كه با علاقه و سليقه من هماهنگ باشد، از طرف ديگر حس كردم كه به بهانه سفر مي‌توان نكته‌هاي آموزشي متفاوت و زيادي را به نوجوان‌ها منتقل كرد كه آميخته به داستان و عناصر جذاب باشد.

* اين برنامه شامل چه چيزهايي مي‌شود؟

دراين برنامه با كودكان و نوجوانان راهي سفر به مناطق مختلف ايران مي‌شويم و در هر سفر به دنبال پاسخ به پرسش‌هايي هستيم كه ذهن آنها را درگير كرده است.

* بيشتر توضيح مي‌دهيد؟

ساختار اين برنامه شبيه برنامه‌ ديگري است كه پنجشنبه‌ها در شبكه يك اجرا مي‌كنم، اما اين بار از زبان و ديدگاه كودك و نوجوان. برنامه مي‌خواهد به كنجكاوي‌هاي آنان در زمينه انسان، گياه، طبيعت، زمين، آثار باستاني و مردم‌شناسي پاسخ بدهد.

پس آنها حسابي نقش فعالي دارند؟
همين‌طور است، آنها مي‌توانند مرا كه در كنار رودخانه هستم به سمت يك محله قديمي و ديدن آثار باستاني ببرند و يا از كنار يك آثار باستاني به كنار رودخانه‌اي براي ديدن عمق آن ببرند

* با اين حساب كار سختي خواهد بود؟

كار سخت تعريف ديگري دارد، يا آدم از انجام آن كار خوشش نمي‌آيد، در نتيجه انجام آن مصيبت است و يا كاري كه زماني براي استراحت و آرامش نداشته باشيم.
دراين كار، مورد اول كه منتفي است، اما اگر گروه از سفر خسته شود و يا از گرما و سرما ناراحت شود، به دليل علاقه‌اي كه وجود دارد مي‌توان از خوابيدن در ماشين لذت برد و با
روشن كردن آتش و يا آب پاشيدن به لباس‌ها، شرايط را راحت كرد، در نتيجه احساس خستگي نخواهيم كرد.

* منظورم كاركردن با نوجوان‌ها و تغيير از يك جا به يك جاي ديگر است.

اميدوارم بتوانم كودكان و نوجواناني را كه در نظر دارم پيدا كنم، در غير اين‌صورت مجبور مي‌شوم در طول كار بازيگران گروه را عوض كنم تا به يك گروه ثابت برسم.

* تصميم داريد از بازيگران حرفه‌اي شناخته‌شده نوجوان استفاده كنيد؟

نه، به دنبال نوجوانان خودنقشي هستم كه شخصيت آنها جلوي دوربين از بين نرود. يعني اشخاصي كه جلوي دوربين، خودشان باشند و خود واقعي‌شان را فراموش نكنند، بلكه دوربين را فراموش كنند و جلوي دوربين راحت باشند.

* حتماً نكته‌هايي را به آنها آموزش مي‌دهيد؟

قطعاً، در همان صحنه نكته‌هايي را به آنها يادآوري مي‌كنم. سفرهاي دور و دراز ساختاري مستند دارد و با فضاي مجموعه‌هاي داستاني متفاوت است، به همين دليل بازي در اين كار هم متفاوت است.

* قرار است اين سفر به كجاهاي ايران باشد؟

به دلايل كاري كه در حال حاضر دارم، سفرها را اطراف تهران انتخاب كرديم، به اين ترتيب طول سفرها هم دو روز خواهد بود.

* در برنامه‌هايتان به شهرستان‌هاي ديگر هم مي‌رويد؟

بستگي به موفقيت برنامه و شرايط كاري من دارد. نكته مهم‌تر بازيگرهاي كودك و نوجوان است كه بايد پيدا كنم، اگر اين عوامل درست اتفاق بيفتد، قطعاً سري بعد به شهرستان‌ها هم مي‌رويم.

* و از نوجوان‌هاي شهرستاني هم استفاده مي‌كنيد؟

حتماً. اگر به شهرستان‌ها برويم، اين اتفاق مي‌افتد. نوجوان‌هاي شهرستاني به دليل نوع زندگي و دوري از تجملات با گروه‌هاي فيلم‌سازي بهتر همكاري مي‌كنند.

* الان كار در چه مرحله‌اي است؟

درحال انتخاب كودكان و نوجوانان دختر و پسر هستيم كه به محض پيدا‌كردن آنها، كار كليد مي‌خورد.

* اين اتفاق كي مي‌افتد؟

احتمالاً 2 هفته ديگر.

تاريخ درج: 23 ارديبهشت 1387 ساعت 19:27 تاريخ تاييد: 24 ارديبهشت 1387 ساعت 09:10 تاريخ به روز رساني: 24 ارديبهشت 1387 ساعت 09:07
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن