تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چه چيزى مانع توست كه زندگى پسنديده و مرگ با سعادت را داشته باشى، چرا كه من براى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819546448




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاهش عوارض تراكم ساختمان‌هاي مسكوني در سال 87


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: كاهش عوارض تراكم ساختمان‌هاي مسكوني در سال 87


ساخت‌وساز- همشهري‌آنلاين:
مدير كل تدوين ضوابط و مقررات شهرداري تهران، با اشاره به اين كه از سال 85 نرخ عوارض صدور پروانه در تهران تغيير نكرده است، گفت:

بر اساس مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران، در سال 87 تعرفه عوارض تراكم براي ساختمان هاي مسكوني، كاهش خواهد يافت.
مهندس فرزان شيروان بيگي، مدير كل تدوين ضوابط و مقررات معاونت شهرسازي و معماري شهرداري تهران، در گفت و گو با خبرنگار سما، با بيان اين مطلب گفت: 2 سال است كه قيمت هاي عوارض صدور پروانه مسكن در تهران تغييري نكرده است و بر اساس مصوبه شوراي اسلامي شهر، در سال 87 هم تعرفه عوارض ساختمان هاي مسكوني كه مقررات مربوط به راه پله و آسانسور استاندارد را رعايت كرده باشند، نه تنها افزايش ندارد، بلكه كاهش نيز خواهد داشت.

وي با بيان اين كه عوارض شهرداري، عملا تاثيري در افزايش قيمت مسكن نداشته است، افزود: پروژه اي در شركت پردازش و برنامه ريزي شهرداري تهران، در حال انجام است كه شاخص هاي تاثير گذار بر قيمت املاك و تغييرات آن را مطالعه مي كند و بر اساس اعلام اين شركت، 140 شاخص برقيمت املاك تاثير گذار است.

شيروان بيگي در ادامه گفت: هم اكنون، اين شاخص ها در حال بررسي هستند و ميزان تاثير گذاري هريك از آن ها بر قيمت املاك، پيش بيني مي شود.

مدير كل تدوين ضوابط و مقررات شهرسازي شهرداري تهران، متغيرهاي موثر بر قيمت املاك را به دوسته تقسيم كرد و گفت: بخش عمده اي از اين شاخص ها به شرايط عمومي كشور مانند اقتصاد و مسائل فرهنگي، اجتماعي، سياسي و حتي بين المللي مربوط است و قسمت كوچكي از آن مربوط به مسائل محلي، شهر و شهرسازي است.

وي افزود: تغييراتي كه مربوط به بخش شهر و شهرسازي است ملموس تر و آن بخش كه به شرايط كلان جامعه مرتبط است، غير قابل پيش بيني بوده و در حال شناسايي و مطالعه است، كه پس از پايان اين مطالعات، بر اساس اين شاخص ها، تشخيص قيمت هاي روز و تغييرات آن راحت تر مي شود.

شيروان بيگي در ادامه اظهار كرد: به هر حال ما نياز داريم تا اين مطالعات به صورت روزانه، هفتگي و ماهانه به طور مستمر انجام شود.

تاريخ درج: 4 ارديبهشت 1387 ساعت 18:34 تاريخ تاييد: 5 ارديبهشت 1387 ساعت 00:50 تاريخ به روز رساني: 5 ارديبهشت 1387 ساعت 01:13
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 215]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن