تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815353290




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سالانه 240 هزار كسري جاي پارك در تهران


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: سالانه 240 هزار كسري جاي پارك در تهران


مديريت- همشهري آنلاين:
تهران با يك حساب سرانگشتي سالانه با كسري 240 هزار جاي پارك روبرو است

مشاور عالي شهردار تهران گفت: ساليانه در تهران 350 هزار خودرو پلاك مي شود و 11 ميليون متر مربع مجوز بنا صادر مي كنيم كه با فرض اين كه براي هر 100 متر مربع ، يك پاركينگ ساخته شود ، ساليانه در تهران 110 هزار پاركينگ احداث مي شود و در سال 240 هزار كسري پاركينگ به شهر اضافه مي شود.

محمد هادي ايازي، مشاور عالي شهردار تهران در مراسم اختتاميه مسابقه معرفي كوچه خوب از نگاه شهروندان ، با بيان اين كه تهران به يك پاركينگ بزرگ تبديل شده است، گفت: در تهران حدود 5/3 ميليون خودرو تردد مي كنند كه براي اين حجم خودرو يك ميليون و 400 هزار كسري پاركينگ وجود دارد كه اين تعداد خودروها ، در كوچه ها پارك مي كنند.

وي افزود : ساليانه در تهران 350 هزار خودرو پلاك مي شود و 11 ميليون متر مربع مجوز بنا صادر مي كنيم كه با فرض اين كه براي هر 100 متر مربع ، يك پاركينگ ساخته شود ، ساليانه در تهران 110 هزار پاركينگ احداث مي شود و در سال 240 هزار كسري پاركينگ به شهر اضافه مي شود.

ايازي در ادامه اظهار كرد : با همه اين شرايط ، اگر همه خودروهاي تهران را در سطح خيابان ها و كوچه ها پارك كنيم ، تهران به پاركينگ بزرگي تبديل مي شود و كوچه خوبي باقي نخواهند ماند كه بچه ها بخواهند در آن بازي كنند.

مشاور عالي شهردار تهران افزود : از مباحث مهم در هر موضوع به ويژه مباحث شهرسازي و معماري خوب بودن هر مكاني است ، مثلا 1427 بوستان در تهران داريم كه برخي از آن ها قابليت بوستان خوب را ندارد و چه بسا وقتي بچه هاي ما مي خواهند از آن بگذرند ، نگران آنها هستيم.

وي برگزاري اين مسابقات را با هدف فرهنگ سازي براي شهروندان مثبت ارزيابي كرد و افزود : اميدواريم با اجراي طرح جامع تهران كه از اول امسال ابلاغ شده و هم چنين پس ازتهيه طرح هاي تفضيلي مناطق ، با اقدامات اساسي شاهد حل اين مشكلات باشيم.

هم چنين در اين مراسم ، مهندس نصرت الله كاشاني ، معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران ، از راه اندازي سامانه الكترونيكي امور مهنسان ناظر خبر داد و گفت : در راستاي دستور شهردار تهران مبني بر روان سازي و يك پارچه سازي اطلاعات و ايجاد بستر مناسب براي ارائه خدمات الكترونيكي و توسعه و هدايت سيستماتيك امور مهنسان ، سامانه الكترونيكي امور مهنسان ناظر راه اندازي شد.

وي افزود : اين سامانه با هدف كاهش آمد و شد براي كاربران و تسهيل در كار آنان ايجاد شده است كه امكان اتصال نرم افزاري مهندسان به بانك اطلاعات را فراهم مي آورد و همه مهندسان مي توانند با اخذ كد شناسه و رمز عبور ، از دفتر خود با سايت شهرداري اتصال و همه امور مربوط به كار خود را برداشت و مطالعه كنند كه به اين ترتيب ديگر نيازي به حضور در معاونت شهرسازي نخواهند داشت.

در اين مراسم ، هم چنين مهندس اخلاصي ، مدير كل معماري و ساختمان شهرسازي و معماري شهرداري تهران ، نيز با اشاره به روند برگزاري اين مسابقه گفت : بيشترين گروه سني شركت كننده در اين مسابقه بين 20 تا 30 سال و بيشترين مشاركت شهروندان از مناطق 20، 5، 4، 1 و 17 بوده است.

وي افزود: كم‌ترين تعلق مكاني نسبت به منطقه مربوط به مناطق 20، 6 و 10 و بيش ترين آن در مناطق 1، 19، 16، 22 و 19 بوده است.

اخلاصي هم چنين پيشنهاد داد كه به منظور داشتن الگويي خوب از كوچه هاي خوب ، تنديس يادمان كوچه خوب ، توسط مناطق در كوچه هاي خوب نصب شود.

تاريخ درج: 23 ارديبهشت 1387 ساعت 13:58 تاريخ تاييد: 23 ارديبهشت 1387 ساعت 20:10 تاريخ به روز رساني: 23 ارديبهشت 1387 ساعت 20:37
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 285]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن