تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804009316




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آنها مي‌خواستند راه صدساله را يك‌شبه بروند


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: آنها مي‌خواستند راه صدساله را يك‌شبه بروند


داخلي- جواد عزيزي:
عمليات بازداشت تا چند لحظه ديگر آغاز مي‌شد، ماموران كلانتري ۱۴۰ باغ فيض هر دو طرف كوچه‌اي در پونك را كه آپارتمان محل تجمع اعضاي شبكه در آن قرار داشت زير نظر گرفته بودند.

اين مجتمع مسكوني از چند روز قبل و از موقعي كه همسايه‌ها از فعاليت ده‌ها جوان شهرستاني- كه اعضاي يك شركت هرمي بودند- در آنجا خبر داده بودند، تحت نظر قرار گرفته بود. همسايه‌ها مي‌گفتند هر روز ۵۰ تا ۶۰ جوان به اين آپارتمان رفت‌وآمد مي‌كنند.

درحالي‌كه تحقيقات نشان مي‌ داد ادعاي همسايه‌ها درست است، دستور عمليات براي بازداشت اعضاي شبكه از سوي قاضي محمد‌زاده- بازپرس شعبه اول دادسراي ويژه قاچاق كالا و ارز تهران- صادر شد و اكنون ماموران در انتظار آغاز عمليات بودند.

عقربه‌هاي ساعت روي عدد ۶ توقف كرده بود كه عمليات آغاز شد. ماموران با زدن زنگ يكي از همسايه‌ها وارد مجتمع شدند و خود را به طبقه همكف رساندند؛ محلي كه اعضاي شركت هرمي در آن زندگي كرده و جلسات خود را نيز در همين محل برگزار مي‌كردند.

وقتي ماموران قدم به اين آپارتمان گذاشتند با ۲۲ پسر جوان مواجه شدند كه مشغول برگزاري جلسه‌اي محرمانه بودند.

تنها چند دقيقه كافي بود تا ماموران پليس تمامي مردان جوان را كه اكثرا جوانان شهرستاني بودند و با ديدن پليس خشكشان زده بود، دستگير كنند. متهمان كه هنوز نمي‌دانستند چه اتفاقي رخ داده، هاج و واج به همديگر خيره شده بودند و بعضي از آنها ملتمسانه از ماموران مي‌خواستند آنان را آزاد كنند.

دروغ‌هاي بزرگ براي فريب جوانان

« مي‌خواستم پدر و مادرم را به سفر حج بفرستم و براي خودم يك ماشين آخرين مدل به همراه ويلايي در كنار دريا خريداري كنم.»

اينها بخشي از آرزوهاي علي است كه در اين آپارتمان بازداشت شده است. او اهل يكي از شهرهاي شمالي كشور است و چند ماه قبل در حالي كه نتوانسته بود كار مناسبي براي خودش دست و پا كند، با وسوسه يكي از دوستانش تصميم گرفته بود به تهران بيايد.

« دوستم مي‌گفت در تهران كاري سراغ دارد كه يك ساله مرا ميلياردر مي‌كند ولي نياز به كمي سرمايه دارد. من هم، همه پولي را كه داشتم برداشتم و راهي پايتخت شدم. وقتي به اين آپارتمان رسيدم، يكي از سرشاخه‌ها مرا در آغوش گرفت و برايم جشن ورود به شبكه را بر پا كرد.

با شنيدن حرف‌هاي سرشاخه كه مي‌گفت مي‌توانم يك شبه راه صد ساله را طي كنم، احساس كردم به پشت در بهشت رسيده‌ام. براي همين همه پولم را به او دادم و زندگي من در اين آپارتمان آغاز شد.»

آپارتماني كه علي قدم به آنجا گذاشته بود، محل زندگي اعضاي شركت هرمي بود و قوانين خاص خودش را داشت؛ هيچ‌كس اجازه نداشت كفش‌اش را پشت در بگذارد يا اينكه از آدرس محل زندگي و شرايط آنجا حرفي با ديگران بزند. آنها مجبور بودند صبح را با شعارهاي رؤيايي و حرف زدن از آرزوهايشان شروع كنند و به همين خاطر بود كه روي در و ديوار آپارتمان شعارهاي اميد بخش زيادي درج شده بود.

« همه افرادي كه در اين آپارتمان و در شرايط سخت زندگي مي‌كنند، جوانان شهرستاني هستند كه فريب سرشاخه‌هاي شركت هرمي را خورده و با پرداخت مبلغ هنگفتي در آرزوي پولدار شدن به عضويت شبكه درآمده و در اين آپارتمان زندگي مي‌كردند، آنها وظيفه داشتند با فريب جوانان ديگر آنها را به داخل شبكه بكشانند و اين زنجيره همين‌طور ادامه مي‌يافت تا آنها پورسانت اندكي گيرشان بيايد.»

اينها را قاضي محمدزاده- بازپرس شعبه اول دادسراي ويژه قاچاق كالا و ارز تهران- مي‌گويد.

او كه از لحظه آغازين عمليات دستگيري اعضاي شركت هرمي در محل حضور داشت، ادامه مي‌دهد: سرشاخه‌هاي اصلي كه يكي از آنها جواني به نام «م» است، هفته‌اي يك بار براي برگزاري جلسه و روحيه دادن به زيرشاخه‌هايش به اين محل مي‌آمدند و سپس آنجا را به سرعت ترك مي‌كردند.

دستگير شدگان كه بيشتر آنها اهل شهرهاي شمالي كشور هستند مجبور بودند در اين محل كوچك، بدون هيچ امكاناتي روزها را سپري كنند و حتي اجازه نداشتند به اقوام خود در تهران سر بزنند يا با آنها درباره كارشان صحبت كنند.

پس از عمليات دستگيري اعضاي شركت هرمي و ضبط دستگاه‌هاي رايانه‌اي و دفترچه‌هاي عضويت آنها، تمامي متهمان به بازداشتگاه كلانتري منتقل شدند و آپارتمان محل فعاليت‌ آنها نيز پلمب شد.

خيز دوباره گلدكوئستي‌ها

جعفر صابري زفرقندي- سرپرست دادسراي وي‍‍‍‍‍‍ژه قاچاق كالا و ارز تهران- با اشاره به تغيير فعاليت شركت‌هاي هرمي گفت: سرشاخه‌هاي اين شركت‌ها پس از سال‌ها فعاليت در پايتخت، در حال حاضر جوانان شهرستاني را هدف قرار داده و با كشاندن آنها به تهران و دادن وعده‌هاي واهي اين افراد را اسير وسوسه‌هاي دروغين خود مي‌كنند.

وي با بيان اينكه دستگاه قضائي با شدت با متهمان اين پرونده‌ها برخورد مي‌كند به جوانان هشدار داد فريب افراد سودجو را نخورند.

تاريخ درج: 25 ارديبهشت 1387 ساعت 00:24 تاريخ تاييد: 25 ارديبهشت 1387 ساعت 01:34 تاريخ به روز رساني: 25 ارديبهشت 1387 ساعت 01:34
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن